רפורמה כמסך עשן- לימודים מתהלים.

יְהוָ֣ה מָ֭לָךְ יִרְגְּז֣וּ עַמִּ֑ים יֹשֵׁ֥ב כְּ֝רוּבִ֗ים תָּנ֥וּט הָאָֽרֶץ:

יְ֭הוָה בְּצִיּ֣וֹן גָּד֑וֹל וְרָ֥ם ה֝֗וּא עַל-כָּל-הָֽעַמִּֽים:מזמור תשעה ותשעים.

יְ֭הוָה בְּצִיּ֣וֹן גָּד֑וֹל וְרָ֥ם:

וְעֹ֥ז מֶלֶךְ֮ מִשְׁפָּ֪ט אָ֫הֵ֥ב אַ֭תָּה כּוֹנַ֣נְתָּ מֵישָׁרִ֑ים מִשְׁפָּ֥ט וּ֝צְדָקָ֗ה בְּיַעֲקֹ֤ב | אַתָּ֬ה עָשִֽׂיתָ: מזמור תשעה ותשעים.

וְעֹ֥ז מֶלֶךְ֮ מִשְׁפָּ֪ט אָ֫הֵ֥ב אַ֭תָּה כּוֹנַ֣נְתָּ:

מִשְׁפָּ֥ט וּ֝צְדָקָ֗ה בְּיַעֲקֹ֤ב | אַתָּ֬ה עָשִֽׂיתָ:

למחשבה:

בית המחוקקים על יושביו, על הקואליציות שלו והאופוזיציות שלו, הם המחוקקים ועל פי חוקה זאת שופט בית המשפט.

זה לא משנה רפורמה, לא רפורמה, מערכת החוקים הנקבעת והקבועה בישראל היא מבית המחוקקים וזה לא משנה מי השופט המוביל, המדינה או בית המשפט, מי מוצדק ומי מורשע זה רוח השפיטה בישראל שלא תשתנה לאחר הרפורמה.גם לאחר הרפורמה יהיו בני אדם שעל פי חוקת תורת ישראל הם מורשעים ועל פי חוקת המדינה , לא. ולהפך.

כך שאין התאמה בין חוקת המדינה למשפט ולצדקה ששם בורא עולם בזרע יעקב. ולא רק, יש גם סתירה. כך שהרפורמה רק מסיחה את הדעת מהבעיה המרכזית, המדינה וחוקיה הם כחקקי אוון על פי תורתינו. מבחינת מה חושך ומה אור, יש ריחוק בכמה תחומים מדבר התורה, וזה רציני, עד כדי בגידה בברית חורב.

ושוב, בשם מי ולשם מה עלה בן גביר להר הבית. בשם מי ולשם מה דורש בן גביר את ירושלים השלמה.

ביאור. – עת השלום. (ptrm.link)