רחוק מהעין רחוק מהלב- יום הזכרון שנת שבעים וחמש לקוממיות שהפכה לעצמאות.

רחוק מהעין, רחוק מהלב:

הרפורמה כמסך עשן לכסות על הבעיה האמיתית:

העין של הרדא"ר של  הצבא שאומרים עליו שהוא מהחזקים ביותר בעולם לא קולטת אותו, או יותר נכון לאמר, מעלימה עין.. רואה ועושה כאילו לא רואה…

מענין למה לא הוציא הרב הראשי פקודה לכוווול תלמידי הישיבות האמונים ללמוד ללמד דרך תורה, דרך משפט אלהי הארץ הזאת, לא מוחים בדבר כמו שהם מפגינים לזכויותיהם שלהם, החרדים והאוחזין בתורה אמונים על כך, הם צריכים לשמור על רוח העם, מדוע הרב הראשי לא נותן הוראה לכל התלמידים בישיבות להפגין למען חילים אלה כדי לקיים דבר תורה בעניינם…

צריך מעורבות יותר של בני ישיבות אלה ככח שיודע להבעיר צמיגים..

תחשוב שביום ראשון יוצאים כל הדוסים להפגין בכיכר ציון למען החילים הענים, אני אומרת'ך, ביבי יהיה בשוק , גם הרמטכ"ל… זה יכול להביא חיוך גדול ושחוק מהסוג שמחמם את הלב ופותח לאהבה ואחדות, תכתבו על השלטים כל מיני פסוקים  מהתורה כמו זה:

כִּי-יִהְיֶה בְךָ אֶבְיוֹן מֵאַחַד אַחֶיךָ, בְּאַחַד שְׁעָרֶיךָ, בְּאַרְצְךָ, אֲשֶׁר-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ–לֹא תְאַמֵּץ אֶת-לְבָבְךָ, וְלֹא תִקְפֹּץ אֶת-יָדְךָ, מֵאָחִיךָ, הָאֶבְיוֹן. כִּי-פָתֹחַ תִּפְתַּח אֶת-יָדְךָ, לוֹ; וְהַעֲבֵט, תַּעֲבִיטֶנּוּ, דֵּי מַחְסֹרוֹ, אֲשֶׁר יֶחְסַר לוֹ: דברים.

כל ישראל אחים אתה יודע.

.

זה התפקיד של האוחזין בתורה והחרדים לקיום דבר תורה.

אֱלֹהִים–מִשְׁפָּטֶיךָ, לְמֶלֶךְ תֵּן; וְצִדְקָתְךָ לְבֶן-מֶלֶךְ.
יָדִין עַמְּךָ בְצֶדֶק;    וַעֲנִיֶּיךָ בְמִשְׁפָּט.
יִשְׂאוּ הָרִים שָׁלוֹם לָעָם;    וּגְבָעוֹת, בִּצְדָקָה.
יִשְׁפֹּט, עֲנִיֵּי-עָם–יוֹשִׁיעַ, לִבְנֵי אֶבְיוֹן;    וִידַכֵּא עוֹשֵׁק.

.

וַתָּבֹאוּ וַתְּטַמְּאוּ אֶת-אַרְצִי, וְנַחֲלָתִי שַׂמְתֶּם לְתוֹעֵבָה.  הַכֹּהֲנִים, לֹא אָמְרוּ אַיֵּה יְהוָה, וְתֹפְשֵׂי הַתּוֹרָה לֹא יְדָעוּנִי, וְהָרֹעִים פָּשְׁעוּ בִי; וְהַנְּבִאִים נִבְּאוּ בַבַּעַל, וְאַחֲרֵי לֹא-יוֹעִלוּ הָלָכוּ: ירמיהו.

וְאַחֲרֵי לֹא-יוֹעִלוּ הָלָכוּ:

.