פוליטיקה- הנהגה.

כל חייל קרבי יודע שיש התכנות שהוא ימות בקרב כך שדין מוות הוא אינו ענישה המרתיעה את החייל הזה.

העם הגרמני היה החייל בצבא של היטלר, החייל הזה לא הועמד למשפט.

לֹֽא תְתַעֵב מִצְרִי כִּי גֵר הָיִיתָ בְאַרְצֽוֹ: דברים.

חייל לא נחשב לרוצח.

כל חייל קרבי יודע שיש התכנות שהוא ימות בקרב כך שדין מוות הוא אינו ענישה המרתיעה את החייל הזה.

זר לא יבין את זאת.

בן גביר וסמוטריץ' לא היו חיילים קרביים.בן גביר לא שירת בצבא וסמוטריץ' היה ג'ובניק ששירת שירות חלקי- שנה וחצי.לא יעלה על הדעת שאדם שלא שירת שירות מלא בצבא ולא עשה מילואים- יתן פקודת יציאה לקרב.

מה הוא מבין בכלל...

ברור שאדם כזה לא ראוי להיות חבר קבינט.

מה הוא מבין בכלל...

.

אני טוענת שהפגנה שמספר המפגנים בה פחות ממנדט היא הפגנה שאין למדוד אותה לצורך קבלת החלטות מעשיות.

"מאות מפגינים מול מעון רה"מ: "לחזור לציר פילדלפי ורפיח עכשיו"

מאות מפגינים התאספו ברחוב עזה בירושלים בקריאה לכך שצה"ל יפעל ברפיח" כאן חדשות.

אני טוענת שהפגנה שמספר המפגנים בה פחות ממנדט היא הפגנה שאין למדוד אותה לצורך קבלת החלטות מעשיות.ברור שאין להתיחס ברצינות להפגנה של מאות מפגינים, יש כעשרה מליון תושבים בארץ. מאות מפגינים ביחס לזאת הם דבר שלא מודדים אותו כמדד לרצון העם.

בתחילת דרכו, שלמה המלך היה בסדר..בְּגִבְעוֹן, נִרְאָה יְהוָה אֶל-שְׁלֹמֹה–בַּחֲלוֹם הַלָּיְלָה; וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, שְׁאַל מָה אֶתֶּן-לָךְ. וַיֹּאמֶר שְׁלֹמֹה, אַתָּה עָשִׂיתָ עִם-עַבְדְּךָ דָוִד אָבִי חֶסֶד גָּדוֹל, כַּאֲשֶׁר הָלַךְ לְפָנֶיךָ בֶּאֱמֶת וּבִצְדָקָה וּבְיִשְׁרַת לֵבָב, עִמָּךְ; וַתִּשְׁמָר-לוֹ, אֶת-הַחֶסֶד הַגָּדוֹל הַזֶּה, וַתִּתֶּן-לוֹ בֵן יֹשֵׁב עַל-כִּסְאוֹ, כַּיּוֹם הַזֶּה. וְעַתָּה, יְהוָה אֱלֹהָי, אַתָּה הִמְלַכְתָּ אֶת-עַבְדְּךָ, תַּחַת דָּוִד אָבִי; וְאָנֹכִי נַעַר קָטֹן, לֹא אֵדַע צֵאת וָבֹא.  וְעַבְדְּךָ–בְּתוֹךְ עַמְּךָ, אֲשֶׁר בָּחָרְתָּ:  עַם-רָב, אֲשֶׁר לֹא-יִמָּנֶה וְלֹא יִסָּפֵר מֵרֹב. וְנָתַתָּ לְעַבְדְּךָ לֵב שֹׁמֵעַ, לִשְׁפֹּט אֶת-עַמְּךָ, לְהָבִין, בֵּין-טוֹב לְרָע:  כִּי מִי יוּכַל לִשְׁפֹּט, אֶת-עַמְּךָ הַכָּבֵד הַזֶּה. מלכים.

מאוד יפה הבקשה של שלמה, בקשה מאוד נכונה של אדם שראוי היה להיות מלך על ישראל בתחילת דרכו:

וַיִּיטַב הַדָּבָר, בְּעֵינֵי אֲדֹנָי:  כִּי שָׁאַל שְׁלֹמֹה, אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה. וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֵלָיו, יַעַן אֲשֶׁר שָׁאַלְתָּ אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה וְלֹא-שָׁאַלְתָּ לְּךָ יָמִים רַבִּים וְלֹא-שָׁאַלְתָּ לְּךָ עֹשֶׁר, וְלֹא שָׁאַלְתָּ, נֶפֶשׁ אֹיְבֶיךָ; וְשָׁאַלְתָּ לְּךָ הָבִין, לִשְׁמֹעַ מִשְׁפָּט. הִנֵּה עָשִׂיתִי, כִּדְבָרֶיךָ; הִנֵּה נָתַתִּי לְךָ, לֵב חָכָם וְנָבוֹן, אֲשֶׁר כָּמוֹךָ לֹא-הָיָה לְפָנֶיךָ, וְאַחֲרֶיךָ לֹא-יָקוּם כָּמוֹךָ. וְגַם אֲשֶׁר לֹא-שָׁאַלְתָּ נָתַתִּי לָךְ, גַּם-עֹשֶׁר גַּם-כָּבוֹד:  מלכים.

ברור לכולנו שעובדיהם של שלמה וחירם היו עובדי מדינה. 

חרבות ברזל- קצרצרים.

"בישראל מביעים אופטימיות גדולה באשר לסיכויים להגיע להבנות בקרוב, לפני חודש רמדאן. הצדדים למשא ומתן יקיימו בהמשך שיחות נוספות, בהן ידונו בין היתר בזהות האסירים שישוחררו" כאן חדשות.

ומה אחר כך.. אחרי הרמאדן בא פסח.

והאם ביבי ובן גביר נכונים לעשות הפסקת אש לכבוד הרמאדן ולא לכבוד פסח.

ואחר כך יש חג השבועות ולפניו ספירת העומר.

ספירת העומר זאת עת זמן מועד נכתב.יש לפעול גם למען שקט ושלווה לכבוד חג הפסח.

"המתווה לעסקה: על כל חטוף - יום הפסקת אש ושחרור 10 אסירים

קבינט המלחמה אישר: " כאן חדשות.

מחמאה לישראל שכל שבוי שלנו שווה עשר שלהם.

 

"פרסום ראשון: גורמים ישראלים חושדים כי חמאס העמיד דרישות מופרזות שהן בלתי אפשריות מבחינת ישראל, משום שלאור קשיי התקשורת עם עזה, בארגון חוששים שכלל לא יהיה ניתן להוציא לפועל עסקה גם אם יהיו סיכומים - כך פורסם הערב (שבת) בחדשות השבת בכאן 11" כאן.

יש התכנות שחמאס מערים קשיים יען כי בעת עסקה יתגלה שהרבה מן השבויים מתו בשבי ומשכך הוא לא יוכל להשיג הרבה בעסקה.

כמובן שידיעה כזאת יכולה לפגוע בתמיכה בחמאס.

 

לפני כשבוע חולצו שני חטופים,

זאת אומרת שאם החמאס היה מסכים לעסקה לפני שבוע או יותר נכון לאמר שבוע לפני החילוץ של לואיס ופרננדו, אז הוא היה יכול לחלץ בעבורם עוד 6 אסירים בטחונים או משהו כזה..

ככל שעובר הזמן יש התכנות שלחמאס יהיו פחות שבויים בידיו או אולי גם פחות גופות מתים בידיו ומשכך הוא יחלץ פחות אסירים בטחונים במקרה כזה...

מהצד הישראלי אותו הדבר,

יש התכנות שיפגעו חטופים בעת המתקפות על עזה.

כך שהסכמה לעסקה ככל שתהיה מהירה יותר, כך יש בה התכנות לשחרור של יותר חטופים חיים.

WIN WIN SITUATION/ LOSS LOSS SITUATION
 

בשורה התחתונה,

לאסיר הבטחוני בכלא בישראל יש יותר סיכויים לחיות בכלא מבשדה הקרב באם ישוחרר.

באם ישוחרר האסיר הבטחוני, יש התכנות שמהכלא הוא נוחת בשדה הקרב ויללה..

ומשכך,

ברור שיש לאסיר הבטחוני החמאסניק יותר בטחון בכלא בישראל מבעזה בעת הזאת.

 

עם אובדן משרת הכהן אבדה משרת המלך.

.

"

כֹּל תְּרוּמֹת הַקֳּדָשִׁים אֲשֶׁר יָרִימוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל לַיהֹוָה נָתַתִּי לְךָ וּלְבָנֶיךָ וְלִבְנֹתֶיךָ אִתְּךָ לְחָק עוֹלָם בְּרִית מֶלַח עוֹלָם הִוא לִפְנֵי יְהֹוָה לְךָ וּלְזַרְעֲךָ אִתָּךְ: וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֶל אַהֲרֹן בְּאַרְצָם לֹא תִנְחָל וְחֵלֶק לֹא יִהְיֶה לְךָ בְּתוֹכָם אֲנִי חֶלְקְךָ וְנַחֲלָתְךָ בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:  וְלִבְנֵי לֵוִי הִנֵּה נָתַתִּי כָּל מַעֲשֵׂר בְּיִשְׂרָאֵל לְנַחֲלָה חֵלֶף עֲבֹדָתָם אֲשֶׁר הֵם עֹבְדִים אֶת עֲבֹדַת אֹהֶל מוֹעֵד: במדבר.

חֵלֶף עֲבֹדָתָם אֲשֶׁר הֵם עֹבְדִים אֶת עֲבֹדַת אֹהֶל מוֹעֵד

 עבודת אהל מועד היא עבודה בקדש.עם חורבן הבית באין קדש, אבדה משרת הכהן.ומשכך לא יכול להתקים שכר החלף בעבור משרה שאין לה קיימות בעת הזאת.ומשכך גם משפט התרומות והמעשרות לא יכול לבוא לידי ביטוי באופן מלא.באין אהל מועד כבימי שאול ודוד, באין בית מקדש כבימי שלמה, אין נביא עמנו שיכול למשוח מלך בישראל.ומשכך על אותו משל אובדן משרת הכהן והלוי, כך אבדה משרת המלך וזאת על פי משפט המלך מי הוא מלך בישראל על זכויותיו וחובותיו.באין יכולת למשוח מלך בישראל לא יכול להתקיים משפט המלך.אין אדם שיכול להחיל משפט כזה בישראל.זכויותיו של המלך הם על פי היתר מאלהי הארץ הזאת.היתרים וזכויות כאלה  יכולים להתקיים על מלך שנביא בורא עולם משח אותו בהוראת בורא עולם.ומשכך אין היתר בעת הזאת להחיל חוקה זאת לטובת כל אנשי המלך.

סימוכין.

"

מרכבה אחת ממרכיבים רבים.

"

מבחינת עם ישראל כמרכבה אחת ממרכיבים רבים.

עם ישראל נחשב עודו כעם גולה.

לא כל עם ישראל חזר לפה עם הכרזת הקוממיות.

בחזרה זאת אישרו לנו הגויים את השיבה לארץ הזאת (ולא אוגנדה) .

ולמרות שזאת על פי דבר תורת ישראל המקובלת על מרבית הגויים בעת הזאת ובעת שקדמה הזאת.

(על משל כורש שהיה אדם מאמין ושבורא עולם העיר אותו לעזור לישראל, ברור שהשואה העירה את רצון הגויים לעזור לישראל).

למרות זאת,

למרות שהאישור על פי דבר התורה לא בורא עולם הוליך אותנו קוממיות לשיבה בעת הזאת.

על פי תורתנו ביום ההוא שיקבצנו בורא עולם לא יוותר אדם אחד מישראל מחוץ לארץ הזאת.

עדין יש גולים יהודים בגלויות השונות, הקיבוץ הוא לא קיבוץ מלא ומשכך אינו קיבוץ וזאת מבחינת מרכבת ישראל כמרכבה אחת שחלק ממרכיביה עדין מחוץ לארץ.

ומשכך מרכבה זאת לא קובצה עוד ומשכך נחשבת גולה.

לא רק מבחינת שאין מלך בארץ שבורא עולם מסתיר פניו מעמנו גם בעת הזאת.

וְשָׁב יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת שְׁבוּתְךָ וְרִחֲמֶךָ וְשָׁב וְקִבֶּצְךָ מִכָּל הָעַמִּים אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה: אִם יִהְיֶה נִדַּחֲךָ בִּקְצֵה הַשָּׁמָיִם מִשָּׁם יְקַבֶּצְךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ וּמִשָּׁם יִקָּחֶךָ: דברים.

אִם יִהְיֶה נִדַּחֲךָ בִּקְצֵה הַשָּׁמָיִם מִשָּׁם יְקַבֶּצְךָ

נִדַּחֲךָ

"

.

פיקוח על תקציב ממשרד האוצר שמועבר ל… כדי..

ולמר סמוטריץ' אני אומרת ככה,

דיברת על פיקוח על התקציב שמועבר לרשויות הערביות.

צודק שלא יגיעו לאירגוני פשע.

אני טוענת שאותו דבר לגבי התקציבים של הדוסים.

דוסים ניצפים הולכים לזונות ולכל זונה יש סרסור וסרסור זה פושע, גם בחוקת אומן וגם בחוקת ישראל, ברור לי ולך שמתקציבי האברכים מגיע כספים רבים לפושעים אלה. אני טוענת שנכון הדבר שכל דוס שיראה הולך לזונה תלקח ממנו קיצבת האברכים וקצבתו כולל הדירה מעמידר תועבר לזונה שלא תהיה זונה עוד. ..

אני פונה לנשים גברים עניים שסמוטריץ' לא עזר להם לתעד דוסים צורכים זנות ולעלות לאינטרנט ולשלוח לסמוטריץ', לפיקוח..

למחשבה,

לֹֽא תָבִיא אֶתְנַן זוֹנָה וּמְחִיר כֶּלֶב בֵּית יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ לְכָל נֶדֶר כִּי תֽוֹעֲבַת יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ גַּם שְׁנֵיהֶֽם: דברים.

לֹֽא תָבִיא אֶתְנַן זוֹנָה

היו תלונות של ילדים והורים אברכים על ניצול מיני בישיבה, ברור שהכח של הרב שקובע מי יקבל תקציב אברך ומי לא, הוא כח מסוכן .

לֹֽא תָבִיא אֶתְנַן זוֹנָה וּמְחִיר כֶּלֶב בֵּית יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ לְכָל נֶדֶר כִּי תֽוֹעֲבַת יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ גַּם שְׁנֵיהֶֽם: דברים.

ברור שאם אתה שותק ולא מתלונן כשהרב אונס את בנך כי אתה יודע שהוא יקח את שכר תלמיד הישיבה שאתה מקבל,

אז השכר המובא לביתך הוא שכר המשול לאתנן זנות, של הבן שלך.

היום ששתקת לאחר אינוס בנך ומשכך השכר מהישיבה שהמשיך לבוא לביתך לאחר מכן, הפך את שכרך לאתנן זנות המובא לביתך.

זה לא משנה לאן אתה מביא אתנן זונה, אתנן זונה זה דבר *לא טוב, במיוחד אם הדבר נעשה מהתרומות והמעשרות שהעם נותן לאנשים אלה.

שמהתקציב שניתן בעבור לימודי תורה מהעם לאברכים מביאים הדוסים אתנן זונה לסרסור.

ותחשבו שרובם כבר בעלו אשה שכבר הולידה להם ילדים.

יש הרבה זונות בעולות בעל שפועלות בשטח, משכב עם אשה כזאת כורתת את נפשו של הדוס ואתה יודע, כנפש האב, נפש הבן...

**

על גאווה ודיעה קדומה.

**

"מדוע ירדן מערימה קשיים על כניסת תיירים עם סממנים יהודיים?בחודשים האחרונים נתקלו ישראלים בעלי סממנים יהודיים בקשיים בכניסה לממלכה, שר החוץ כהן העביר לירדן את מחאתו בנושא • גורמים שמעורבים במדיניות הירדנית לכאן חדשות: חשש שיהודים יותקפו או יהיו בסכנה" כאן.

בטלויזיא הירדנית ראו יהודים עם סממנים יהודים תוקפים את כפר חווארה, וככה הם רואים כל אדם עם סממנים כאלה כאיום, כאדם מועד לפורענות וזאת מהמקום שלהם.

בדיוק כמו שאתה רואה סממנים מוסלמים על אדם מיפו, מטייבה ומקפיד יותר בכניסתו לארץ וביציאתו מהארץ ולכן...

מה שרואים מפה, לא רואים משם ולהפך.

גם השמאלנית שמפגינה למען ערבים אם תלך בלילה לבד בחולון וערבי  עם זקן וכובע ירוק מדבר בערבית  ויגיד אללה הוא אכבר במבטא ערבי  בשיחה בטלפון עם חבר שלו, היא תפחד. והוא אדם שעובד ברכבת הקלה בעבודות הלילה ואין כל סכנה ממנו.אגב בענין דיעות קדומות, דוח שערכתי בחודש מאי לפי הספורות הנוצריות:
.

No justice- No peace. No peace- No temple

**

No justice- No peace

No peace- No temple

מדברי שלמה לחירם-

וַיִּשְׁלַח חִירָם מֶלֶךְ צוֹר אֶת עֲבָדָיו אֶל שְׁלֹמֹה כִּי שָׁמַע כִּי אֹתוֹ מָשְׁחוּ לְמֶלֶךְ תַּחַת אָבִיהוּ כִּי אֹהֵב הָיָה חִירָם לְדָוִד כָּל הַיָּמִים: וַיִּשְׁלַח שְׁלֹמֹה אֶל חִירָם לֵאמֹר: אַתָּה יָדַעְתָּ אֶת דָּוִד אָבִי כִּי לֹא יָכֹל לִבְנוֹת בַּיִת לְשֵׁם יְהוָה אֱלֹהָיו מִפְּנֵי הַמִּלְחָמָה אֲשֶׁר סְבָבֻהוּ עַד תֵּת יְהוָה אֹתָם תַּחַת כַּפּוֹת (רגלו) רַגְלָי: וְעַתָּה הֵנִיחַ יְהוָה אֱלֹהַי לִי מִסָּבִיב אֵין שָׂטָן וְאֵין פֶּגַע רָע: וְהִנְנִי אֹמֵר לִבְנוֹת בַּיִת לְשֵׁם יְהוָה אֱלֹהָי כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה אֶל דָּוִד אָבִי לֵאמֹר בִּנְךָ אֲשֶׁר אֶתֵּן תַּחְתֶּיךָ עַל כִּסְאֶךָ הוּא יִבְנֶה הַבַּיִת לִשְׁמִי: וְעַתָּה צַוֵּה וְיִכְרְתוּ לִי אֲרָזִים מִן הַלְּבָנוֹן וַעֲבָדַי יִהְיוּ עִם עֲבָדֶיךָ וּשְׂכַר עֲבָדֶיךָ אֶתֵּן לְךָ כְּכֹל אֲשֶׁר תֹּאמֵר כִּי אַתָּה יָדַעְתָּ כִּי אֵין בָּנוּ אִישׁ יֹדֵעַ לִכְרָת עֵצִים כַּצִּדֹנִים: וַיְהִי כִּשְׁמֹעַ חִירָם אֶת דִּבְרֵי שְׁלֹמֹה וַיִּשְׂמַח מְאֹד וַיֹּאמֶר בָּרוּךְ יְהוָה הַיּוֹם אֲשֶׁר נָתַן לְדָוִד בֵּן חָכָם עַל הָעָם הָרָב הַזֶּה:  וַיִּשְׁלַח חִירָם אֶל שְׁלֹמֹה לֵאמֹר שָׁמַעְתִּי אֵת אֲשֶׁר שָׁלַחְתָּ אֵלָי אֲנִי אֶעֱשֶׂה אֶת כָּל חֶפְצְךָ בַּעֲצֵי אֲרָזִים וּבַעֲצֵי בְרוֹשִׁים: מלכים.

בעת הסכמי הברית בין שלמה לחירם נידון גם שכר העובדים, וגם ניתן ללמוד שהלבנונים צריכים להיות בעת בית המקדש ככח עזר איכותי:

וְעַתָּה צַוֵּה וְיִכְרְתוּ לִי אֲרָזִים מִן הַלְּבָנוֹן וַעֲבָדַי יִהְיוּ עִם עֲבָדֶיךָ וּשְׂכַר עֲבָדֶיךָ אֶתֵּן לְךָ כְּכֹל אֲשֶׁר תֹּאמֵר

וגם ניתן ללמוד שהלבנונים צריכים להיות בעת בית המקדש ככח עזר איכותי:

כִּי אַתָּה יָדַעְתָּ כִּי אֵין בָּנוּ אִישׁ יֹדֵעַ לִכְרָת עֵצִים כַּצִּדֹנִים:

לחיזוק דבר זה נלמד מבקשת שלמה מבורא עולם:

 בְּגִבְעוֹן נִרְאָה יְהוָֹה אֶל שְׁלֹמֹה בַּחֲלוֹם הַלָּיְלָה וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים שְׁאַל מָה אֶתֶּן לָךְ: וַיֹּאמֶר שְׁלֹמֹה אַתָּה עָשִׂיתָ עִם עַבְדְּךָ דָוִד אָבִי חֶסֶד גָּדוֹל כַּאֲשֶׁר הָלַךְ לְפָנֶיךָ בֶּאֱמֶת וּבִצְדָקָה וּבְיִשְׁרַת לֵבָב עִמָּךְ וַתִּשְׁמָר לוֹ אֶת הַחֶסֶד הַגָּדוֹל הַזֶּה וַתִּתֶּן לוֹ בֵן יֹשֵׁב עַל כִּסְאוֹ כַּיּוֹם הַזֶּה: וְעַתָּה יְהוָה אֱלֹהָי אַתָּה הִמְלַכְתָּ אֶת עַבְדְּךָ תַּחַת דָּוִד אָבִי וְאָנֹכִי נַעַר קָטֹן לֹא אֵדַע צֵאת וָבֹא: וְעַבְדְּךָ בְּתוֹךְ עַמְּךָ אֲשֶׁר בָּחָרְתָּ עַם רָב אֲשֶׁר לֹא יִמָּנֶה וְלֹא יִסָּפֵר מֵרֹב: וְנָתַתָּ לְעַבְדְּךָ לֵב שֹׁמֵעַ לִשְׁפֹּט אֶת עַמְּךָ לְהָבִין בֵּין טוֹב לְרָע כִּי מִי יוּכַל לִשְׁפֹּט אֶת עַמְּךָ הַכָּבֵד הַזֶּה:  וַיִּיטַב הַדָּבָר בְּעֵינֵי אֲדֹנָי כִּי שָׁאַל שְׁלֹמֹה אֶת הַדָּבָר הַזֶּה:  וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֵלָיו יַעַן אֲשֶׁר שָׁאַלְתָּ אֶת הַדָּבָר הַזֶּה וְלֹא שָׁאַלְתָּ לְּךָ יָמִים רַבִּים וְלֹא שָׁאַלְתָּ לְּךָ עֹשֶׁר וְלֹא שָׁאַלְתָּ נֶפֶשׁ אֹיְבֶיךָ וְשָׁאַלְתָּ לְּךָ הָבִין לִשְׁמֹעַ מִשְׁפָּט: הִנֵּה עָשִׂיתִי כִּדְבָרֶיךָ הִנֵּה נָתַתִּי לְךָ לֵב חָכָם וְנָבוֹן אֲשֶׁר כָּמוֹךָ לֹא הָיָה לְפָנֶיךָ וְאַחֲרֶיךָ לֹא יָקוּם כָּמוֹךָ: וְגַם אֲשֶׁר לֹא שָׁאַלְתָּ נָתַתִּי לָךְ גַּם עֹשֶׁר גַּם כָּבוֹד אֲשֶׁר לֹא הָיָה כָמוֹךָ אִישׁ בַּמְּלָכִים כָּל יָמֶיךָ: מלכים.

מדברי מלכת שבא אנט למדים על מעמד העובדים ומלבושיהם, שלא היתה מלחמה בתוך ישראל במשמעות שהפירות הכלכלים של השלום הגיעו לכל העם גם לעבדי שלמה וגם של חירם:

 וַתֵּרֶא מַלְכַּת שְׁבָא אֵת כָּל חָכְמַת שְׁלֹמֹה וְהַבַּיִת אֲשֶׁר בָּנָה:  וּמַאֲכַל שֻׁלְחָנוֹ וּמוֹשַׁב עֲבָדָיו וּמַעֲמַד (משרתו) מְשָׁרְתָיו וּמַלְבֻּשֵׁיהֶם וּמַשְׁקָיו וְעֹלָתוֹ אֲשֶׁר יַעֲלֶה בֵּית יְהוָה וְלֹא הָיָה בָהּ עוֹד רוּחַ: וַתֹּאמֶר אֶל הַמֶּלֶךְ אֱמֶת הָיָה הַדָּבָר אֲשֶׁר שָׁמַעְתִּי בְּאַרְצִי עַל דְּבָרֶיךָ וְעַל חָכְמָתֶךָ: וְלֹא הֶאֱמַנְתִּי לַדְּבָרִים עַד אֲשֶׁר בָּאתִי וַתִּרְאֶינָה עֵינַי וְהִנֵּה לֹא הֻגַּד לִי הַחֵצִי הוֹסַפְתָּ חָכְמָה וָטוֹב אֶל הַשְּׁמוּעָה אֲשֶׁר שָׁמָעְתִּי: אַשְׁרֵי אֲנָשֶׁיךָ אַשְׁרֵי עֲבָדֶיךָ אֵלֶּה הָעֹמְדִים לְפָנֶיךָ תָּמִיד הַשֹּׁמְעִים אֶת חָכְמָתֶךָ: יְהִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בָּרוּךְ אֲשֶׁר חָפֵץ בְּךָ לְתִתְּךָ עַל כִּסֵּא יִשְׂרָאֵל בְּאַהֲבַת יְהוָה אֶת יִשְׂרָאֵל לְעֹלָם וַיְשִׂימְךָ לְמֶלֶךְ לַעֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וּצְדָקָה: מלכים.

תראה,

אני הכרתי אנשי עסקים טובים מבחינת מעמד העבדים, יש. זה לא הענין, צריך שלום לכולם.

זאת משפחה במלחמה:

יהיו כאלה שיגידו, לכי תראי מה קורה באפריקה או בהודו.

ואני אומרת הודו ואפריקה הם לא מדד לישראל.

הממשלות האלה משנות השלושים לקוממיות והלאה הן לא כבימים הראשונים של בן גוריון שרק הגענו ומלחמות ואין תעשיא ואין כסף ולא דיברו שפה אחת והסימפטום. את בן גוריון אנו לא שופטים שפיטה כלכלית, מבן גוריון נדרש להשיג את המדרגה הראשונה בהרירכיית הצרכים של מסלו, אדמה ובטחון פיזי, והוא הצליח בזאת.

מאוד יפה לראות את הילדים האלה, שלמרות שהם עניים, באהבת ישראל, באהבת השיבה לארץ הזאת העניים האלה מתגייסים גם לקרבי.

וַיְהִי רִיב בֵּין רֹעֵי מִקְנֵה אַבְרָם וּבֵין רֹעֵי מִקְנֵה לוֹט וְהַכְּנַעֲנִי וְהַפְּרִזִּי אָז ישֵׁב בָּאָרֶץ: וַיֹּאמֶר אַבְרָם אֶל לוֹט אַל נָא תְהִי מְרִיבָה בֵּינִי וּבֵינֶךָ וּבֵין רֹעַי וּבֵין רֹעֶיךָ כִּי אֲנָשִׁים אַחִים אֲנָחְנוּ:  הֲלֹא כָל הָאָרֶץ לְפָנֶיךָ הִפָּרֶד נָא מֵעָלָי אִם הַשְּׂמֹאל וְאֵימִנָה וְאִם הַיָּמִין וְאַשְׂמְאִילָה: בראשית.

ברור לכל שלא משנה אם אברהם היה הולך לימין או לשמאל, הוא היה הולך באותה דרך.

ומדברי דוד אנו למדים:

שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר: אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר: תהלים.

.