נִקְרָא לַנַּעֲרָ, וְנִשְׁאֲלָה, אֶת–פִּיהָ.

עבד אברהם.

לצורך העניין גם לאברהם היה עבד, זה לא עבד שאתם חושבים שהוא, אברהם שלח את עבדו למצוא לבנו כלה והעבד ביקש את עזרת בורא עולם לעשות את המלאכה שאמר לו אברהם לעשות, העבד של אברהם היה עבד שמשיח עם יהוה, הוא לא היה אדם געול. כשבורא עולם שחרר את עם ישראל מעבדות מצרים משה שאל את בורא עולם מי אומר לעם ששלח אותי, בורא עולם אמר לו שיגיד לעם שאהיה שלח אותו. וכפי שניתן ללמוד, בורא עולם היה גם בעבד אברהם.

וַיֹּאמֶר אַבְרָהָםאֶלעַבְדּוֹ זְקַן בֵּיתוֹהַמֹּשֵׁל,בְּכָלאֲשֶׁרלוֹשִׂיםנָא יָדְךָתַּחַת יְרֵכִיוְאַשְׁבִּיעֲךָבַּיהוָה אֱלֹהֵי הַשָּׁמַיִםוֵאלֹהֵי הָאָרֶץאֲשֶׁר לֹאתִקַּח אִשָּׁה,לִבְנִי,מִבְּנוֹת הַכְּנַעֲנִיאֲשֶׁר אָנֹכִי יוֹשֵׁב בְּקִרְבּוֹכִּי אֶלאַרְצִי וְאֶלמוֹלַדְתִּיתֵּלֵךְ;וְלָקַחְתָּ אִשָּׁהלִבְנִי לְיִצְחָק.

וַיֹּאמֶר אֵלָיוהָעֶבֶדאוּלַי לֹאתֹאבֶה הָאִשָּׁהלָלֶכֶת אַחֲרַי אֶלהָאָרֶץ הַזֹּאתהֶהָשֵׁב אָשִׁיב אֶתבִּנְךָ,אֶלהָאָרֶץ אֲשֶׁריָצָאתָ מִשָּׁם.

וַיֹּאמֶר אֵלָיואַבְרָהָםהִשָּׁמֶר לְךָפֶּןתָּשִׁיב אֶתבְּנִי שָׁמָּה.יְהוָה אֱלֹהֵי הַשָּׁמַיִםאֲשֶׁר לְקָחַנִי מִבֵּית אָבִי וּמֵאֶרֶץ מוֹלַדְתִּי,וַאֲשֶׁר דִּבֶּרלִי וַאֲשֶׁר נִשְׁבַּעלִי לֵאמֹרלְזַרְעֲךָ אֶתֵּן אֶתהָאָרֶץ הַזֹּאתהוּאיִשְׁלַח מַלְאָכוֹ לְפָנֶיךָוְלָקַחְתָּ אִשָּׁה לִבְנִימִשָּׁםוְאִםלֹא תֹאבֶה הָאִשָּׁהלָלֶכֶת אַחֲרֶיךָוְנִקִּיתָ,מִשְּׁבֻעָתִי זֹאת;רַק אֶתבְּנִילֹא תָשֵׁב שָׁמָּה. בראשית. פרשת חיי שרה- תולדות.

וכך קרה:

וַיַּעַן לָבָן וּבְתוּאֵל וַיֹּאמְרוּמֵיְהוָה יָצָא הַדָּבָרלֹא נוּכַל דַּבֵּר אֵלֶיךָרַע אוֹטוֹב.הִנֵּהרִבְקָה לְפָנֶיךָקַח וָלֵךְוּתְהִי אִשָּׁה לְבֶןאֲדֹנֶיךָכַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה.

וַיְהִיכַּאֲשֶׁר שָׁמַע עֶבֶד אַבְרָהָם אֶתדִּבְרֵיהֶםוַיִּשְׁתַּחוּ אַרְצָה,לַיהוָה.

וַיּוֹצֵא הָעֶבֶד כְּלֵיכֶסֶף וּכְלֵי זָהָבוּבְגָדִיםוַיִּתֵּן,לְרִבְקָהוּמִגְדָּנֹתנָתַן לְאָחִיהָ,וּלְאִמָּהּוַיֹּאכְלוּ וַיִּשְׁתּוּ,הוּא וְהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁרעִמּוֹוַיָּלִינוּ;

וַיָּקוּמוּ בַבֹּקֶרוַיֹּאמֶר שַׁלְּחֻנִי לַאדֹנִיוַיֹּאמֶר אָחִיהָ וְאִמָּהּתֵּשֵׁב הַנַּעֲרָ אִתָּנוּ יָמִים אוֹ עָשׂוֹראַחַרתֵּלֵךְ.וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם אַלתְּאַחֲרוּ אֹתִיוַיהוָה הִצְלִיחַ דַּרְכִּישַׁלְּחוּנִי,וְאֵלְכָה לַאדֹנִי.

וַיֹּאמְרוּנִקְרָא לַנַּעֲרָוְנִשְׁאֲלָהאֶתפִּיהָוַיִּקְרְאוּ לְרִבְקָה וַיֹּאמְרוּ אֵלֶיהָהֲתֵלְכִי עִםהָאִישׁ הַזֶּהוַתֹּאמֶר,אֵלֵךְ. בראשית- פרשת חיי שרה- תולדות.

זאת אומרת שאתה לא יכול להשיא אשה בניגוד לרצונה.

.