כלכלה בארץ.

כספו לא נתן בנשך.

כַּסְפּ֤וֹ | לֹא-נָתַ֣ן בְּנֶשֶׁךְ֮ וְשֹׁ֥חַד עַל-נָקִ֗י לֹ֥א לָ֫קָ֥ח עֹֽשֵׂה-אֵ֑לֶּה לֹ֖א יִמּ֣וֹט לְעוֹלָֽם: מזמור חמישה עשר.

כַּסְפּ֤וֹ | לֹא-נָתַ֣ן בְּנֶשֶׁךְ֮

לתת כסף בנשך זאת הכוונה לריבית נשך שהרבה מבינים את משמעות המילה, ריבית נשך היא ריבית גבוהה מאוד על הלוואה שנותן חשיר מכספו.בארץ נהוג לשים את בנקאי השוק האפור במקום הזה וזאת ביחס לבנקאות הרגילה .אני טוענת שגם הבנקאות הזאת גובה ריבית שיכולה להחשב כריבית נשך, העובדה שבשוק האפור לוקחים ריבית גבוהה מהם לא סותרת את העובדה שגם הם לוקחים ריבית נשך.אני טוענת שדמי הניהול הקבועים בניהול הפנסיות משולים לריבית נשך בתחום ניהול הפנסיות כי הדבר קבוע על פי חוקת המדינה שהפריטה את ניהול כספים אלה לטייקונים.יש התכנות שהחקיקה הנלווית להפרטה זאת של נקי כזה באה מהמקום של שוחד על נקי.

יגיע כפיך כי תאכל.

יְגִ֣יעַ כַּ֭פֶּיךָ כִּ֣י תֹאכֵ֑ל אַ֝שְׁרֶ֗יךָ וְט֣וֹב לָֽךְ: מזמור שמונה ועשרים ומאה.

אֶל הָאִשָּׁה אָמַר הַרְבָּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְ וְהֵרֹנֵךְ בְּעֶצֶב תֵּלְדִי בָנִים וְאֶל אִישֵׁךְ תְּשׁוּקָתֵךְ וְהוּא יִמְשָׁל בָּךְ: וּלְאָדָם אָמַר כִּי שָׁמַעְתָּ לְקוֹל אִשְׁתֶּךָ וַתֹּאכַל מִן הָעֵץ אֲשֶׁר צִוִּיתִיךָ לֵאמֹר לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ אֲרוּרָה הָאֲדָמָה בַּעֲבוּרֶךָ בְּעִצָּבוֹן תֹּאכֲלֶנָּה כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:וְקוֹץ וְדַרְדַּר תַּצְמִיחַ לָךְ וְאָכַלְתָּ אֶת עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה: בְּזֵעַת אַפֶּיךָ תֹּאכַל לֶחֶם עַד שׁוּבְךָ אֶל הָאֲדָמָה כִּי מִמֶּנָּה לֻקָּחְתָּ כִּי עָפָר אַתָּה וְאֶל עָפָר תָּשׁוּב: בראשית.

דין האשה:

הַרְבָּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְ וְהֵרֹנֵךְ בְּעֶצֶב תֵּלְדִי בָנִים וְאֶל אִישֵׁךְ תְּשׁוּקָתֵךְ וְהוּא יִמְשָׁל בָּךְ:

ודין הגבר:

בְּזֵעַת אַפֶּיךָ תֹּאכַל לֶחֶם:

הִנֵּ֣ה כִי-כֵ֭ן יְבֹ֥רַךְ גָּ֗בֶר יְרֵ֣א יְהוָֽה:

יְגִ֣יעַ כַּ֭פֶּיךָ כִּ֣י תֹאכֵ֑ל

אני טוענת שגם ביטוח למקרה ו.. הוא שכר יגיע כפיים , כמו קצבאות ביטוח לאומי שאדם משכר עבודה שילם ביטוח לאומי או כל ביטוח למקרה ויאבד כושר עבודה ובבוא המקרה בקבלת קצבה כזאת הוא אוכל מיגיע כפיו.

תראה,

נכי הרוח זה דבר שאתה לא יכול לאבחן למראה עין.

יש הבדל בין נכי רוח לנכי גוף, לצורך הענין אוטיסט הוא נכה בגוף. לכן נכי הרוח נראים  כמו כולם, למרות שהם לא כאלה, לכן מגיעה לנו זכות ראשונים.

שאתם רואים פטור מתור בדואר תתרחקו לפחות שני מטר מהקופה ואל תביעו כל תלונה, רואים פטור מתור, לא מתעסקים.. החברה שלכם לוקה בחסר מבחינת בינת הלב.

חלוקת עוגת השכר.

עובד ייצור צריך לקבל מינימום שכר התחלתי של 7000 ש' והלאה לפי וותק. יען כי, מבחינת שכר מול תוצר גולמי לנפש, עובד הייצור אינו מסוגל לקנות את מה שהוא מייצר. עובדי הייצור הם הרוב בתעשיה בישראל ומשכך לסל הקניות שלהם יש השפעה גדולה על המשק. דבר כזה פוגש תעשיינים בסיבוב.. לאנשים שקונים מהם יש פחות יכולת לקנות מהם, הדבר מוביל לירידה במכירות, לדיכוי בצמיחה ודיכוי צמיחה "טבעית".צריך לבדוק צמיחה "טבעית" במשק, אם יש יחס ישר לגידול במכירות מול גידול בכמות בני האדם/צרכנים . זה גם מדד שצריך למדוד אותו כי כשיש גידול בכמות בני האדם אז באופן "טבעי" יש גידול בייצור ומכירת סחורות, צריך לבדוק אם יש התאמה בגידול במכירות לגידול בכמות בני האדם "ולהסיק את המסקנות הנכונות"..אגב, פלסטינאי שעובד פה על פי חוק בשכר מינימום חי טוב בפלסטין, משכורת מינימום עושה יותר בפלסטין, עובד כזה קונה מפלסטין כפול מעובד ישראלי שקונה מישראל.

יטו נתיבי מעל נתיב מעגלתיך- יהודה הלוי.

למחשבה:

כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יַעֲלוּ דְבָרִים עַל לְבָבֶךָ וְחָשַׁבְתָּ מַחֲשֶׁבֶת רָעָה:וְאָמַרְתָּ אֶעֱלֶה עַל אֶרֶץ פְּרָזוֹת אָבוֹא הַשֹּׁקְטִים יֹשְׁבֵי לָבֶטַח כֻּלָּם יֹשְׁבִים בְּאֵין חוֹמָה וּבְרִיחַ וּדְלָתַיִם אֵין לָהֶם: לִשְׁלֹל שָׁלָל וְלָבֹז בַּז לְהָשִׁיב יָדְךָ עַל חֳרָבוֹת נוֹשָׁבֹת וְאֶל עַם מְאֻסָּף מִגּוֹיִם עֹשֶׂה מִקְנֶה וְקִנְיָן יֹשְׁבֵי עַל טַבּוּר הָאָרֶץ: שְׁבָא וּדְדָן וְסֹחֲרֵי תַרְשִׁישׁ וְכָל כְּפִרֶיהָ יֹאמְרוּ לְךָ הֲלִשְׁלֹל שָׁלָל אַתָּה בָא הֲלָבֹז בַּז הִקְהַלְתָּ קְהָלֶךָ לָשֵׂאת כֶּסֶף וְזָהָב לָקַחַת מִקְנֶה וְקִנְיָן לִשְׁלֹל שָׁלָל גָּדוֹל: לָכֵן הִנָּבֵא בֶן אָדָם וְאָמַרְתָּ לְגוֹג כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה הֲלוֹא בַּיּוֹם הַהוּא בְּשֶׁבֶת עַמִּי יִשְׂרָאֵל לָבֶטַח תֵּדָע: וּבָאתָ מִמְּקוֹמְךָ מִיַּרְכְּתֵי צָפוֹן אַתָּה וְעַמִּים רַבִּים אִתָּךְ רֹכְבֵי סוּסִים כֻּלָּם קָהָל גָּדוֹל וְחַיִל רָב: וְעָלִיתָ עַל עַמִּי יִשְׂרָאֵל כֶּעָנָן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ בְּאַחֲרִית הַיָּמִים תִּהְיֶה וַהֲבִאוֹתִיךָ עַל אַרְצִי לְמַעַן דַּעַת הַגּוֹיִם אֹתִי בְּהִקָּדְשִׁי בְךָ לְעֵינֵיהֶם גּוֹג:  כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה הַאַתָּה הוּא אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי בְּיָמִים קַדְמוֹנִים בְּיַד עֲבָדַי נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל הַנִּבְּאִים בַּיָּמִים הָהֵם שָׁנִים לְהָבִיא אֹתְךָ עֲלֵיהֶם:  וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא בְּיוֹם בּוֹא גוֹג עַל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה תַּעֲלֶה חֲמָתִי בְּאַפִּי: וּבְקִנְאָתִי בְאֵשׁ עֶבְרָתִי דִּבַּרְתִּי אִם לֹא בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה רַעַשׁ גָּדוֹל עַל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל: וְרָעֲשׁוּ מִפָּנַי דְּגֵי הַיָּם וְעוֹף הַשָּׁמַיִם וְחַיַּת הַשָּׂדֶה וְכָל הָרֶמֶשׂ הָרֹמֵשׂ עַל הָאֲדָמָה וְכֹל הָאָדָם אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְנֶהֶרְסוּ הֶהָרִים וְנָפְלוּ הַמַּדְרֵגוֹת וְכָל חוֹמָה לָאָרֶץ תִּפּוֹל: וְקָרָאתִי עָלָיו לְכָל הָרַי חֶרֶב נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה חֶרֶב אִישׁ בְּאָחִיו תִּהְיֶה: וְנִשְׁפַּטְתִּי אִתּוֹ בְּדֶבֶר וּבְדָם וְגֶשֶׁם שׁוֹטֵף וְאַבְנֵי אֶלְגָּבִישׁ אֵשׁ וְגָפְרִית אַמְטִיר עָלָיו וְעַל אֲגַפָּיו וְעַל עַמִּים רַבִּים אֲשֶׁר אִתּוֹ: וְהִתְגַּדִּלְתִּי וְהִתְקַדִּשְׁתִּי וְנוֹדַעְתִּי לְעֵינֵי גּוֹיִם רַבִּים וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְהוָה: יחזקאל.צריך לחשוב על הדבר במובן הכנסת המילה שלא בהקשרה לשפה המדוברת בישראל , כמו ציון שלילי:

הֲלִשְׁלֹל שָׁלָל אַתָּה בָא

מי שמקבל ציון שלילי לא עוברומשכך צריך לחשוב על הדבר בהקשר הזה:וַיַּעַל מֹשֶׁה מֵעַרְבֹת מוֹאָב אֶל הַר נְבוֹ רֹאשׁ הַפִּסְגָּה אֲשֶׁר עַל פְּנֵי יְרֵחוֹ וַיַּרְאֵהוּ יְהֹוָה אֶת כָּל הָאָרֶץ אֶת הַגִּלְעָד עַד דָּן: וְאֵת כָּל נַפְתָּלִי וְאֶת אֶרֶץ אֶפְרַיִם וּמְנַשֶּׁה וְאֵת כָּל אֶרֶץ יְהוּדָה עַד הַיָּם הָאַחֲרוֹן: וְאֶת הַנֶּגֶב וְאֶת הַכִּכָּר בִּקְעַת יְרֵחוֹ עִיר הַתְּמָרִים עַד צֹעַר: וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֵלָיו זֹאת הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לֵאמֹר לְזַרְעֲךָ אֶתְּנֶנָּה הֶרְאִיתִיךָ בְעֵינֶיךָ וְשָׁמָּה לֹא תַעֲבֹר: וַיָּמָת שָׁם מֹשֶׁה עֶבֶד יְהֹוָה בְּאֶרֶץ מוֹאָב עַל פִּי יְהֹוָה: דברים.יטו נתיבי מעל נתיב מעגלתיך- יהודה הלוי.בין כל הדרכים הלא סלולות- אחת לי- ולדימיר ויסוצקי.
יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי: תהלים.
.

תמ"ג ביחס לעובדים.

תמ"ג לנפש ותמג לעובדים לעומת שכר:

מדד ה- OECD שם לעצמו יעדים לבחינה מתוך מקום של חברה שמציבה לעצמה יעדים, גם סוציאלים, כדי לשפר עצמה מבחינת איכות חיי היחיד והרבים בעולם הזה.מבחינת תוצר גולמי לנפש, שכר השכירים צריך להיות כזה שהאדם יכול לצרוך מהמשק לפחות כמו שהוא מייצר וזאת גם כדי שהיקפי המסחר לא יקטנו (ובמקום הזה גם הגברת שטראוס היא בעלת עניין).כי הצרכן לא יקנה בכמות שהמשק מייצר, תהיה ירידה בביקושים ומשכך ירידה בייצור.. בתפוקות.. ומתוך המקום הזה להציב יעדי שכר.הנטיה בעת הזאת היא לפצות דרך אשראי בנקאי וחוץ בנקאי כמו שעשה איתן יוחננוף.

חשוב למדוד את התוצר הגולמי לנפש ביחס לעשירונים, על השכר הממוצע יש השפעה גדולה ממשתכרי שלושת העשירונים הגבוהים.

מהלשכה לסטטיסטיקה- שכר ממוצע לפי עשירונים:

שכר ממוצע לפי עשירונים 1-7 70% מהעובדים במשק- שנת 2018 לפי הספורות הנוצריות.
שכר לנפשעשירון-1עשירון-2 עשירון-3עשירון-4עשירון-5עשירון-6עשירון-7
גברים- שכר ממוצע 1,1073,0024,8626,0627,2848,67710,500
נשים- שכר ממוצע1,0602,9924,8136,0567,2588,66310,456
שכר ממוצע כולל1,0842,9974,8386,0597,2718,67010,478
 

ניתוח הדוח לממוצעים נבחרים ביחס לתוצר הגולמי לנפש:

שכר 2018 ב- ש'תוספת 10%*שכר ב- $תמ"ג לנפש ב-$
שכר ממוצע 7 עשירונים5,9146,5051,918123,485
שכר ממוצע 1-54,4504,8951,443
שכר ממוצע 3-77,4638,2092,420
שכר ממוצע- 3-56,0566,6611,964
 

מקורות מידע:

קשה למצוא דוחות עדכניים, הדוח הכי קרוב שמצאתי הוא משנת 2018 לפי הספורות הנוצריות.לכן, כדי למדוד ביחס לעת הזאת את יחס השכר לעומת התוצר הגולמי לנפש הוספתי עשרה אחוז לשכר 2018.דוח הלמ"ס:מידע  מ-wikipedia - תמ"ג. מהלמ"ס -  עובדים. מהלמ"ס- שכר ממוצע- יוני.המועדים על פי הספורות הנוצריות.
 

מוסיקה יבוא יצוא.

תעשיית המוסיקה מאופיינת בהקפים מסחריים גדולים, יש מצב שיש לתעשיית המוסיקה מבחינת כניסה ויציאה של מטבעות זרים, השפעה לא קטנה על שוק המט"ח גם בישראל. ולא רק ביחס לאומנים עצמם גם על מסחר במוסיקה כמו כלי האזנה, שאתה משלם ליו טיוב או לדיזר, אתה מוציא מט"ח.

.

בבחינת היצירה המוסיקלית בישראל מבחינה כלכלית ישראל, ברור לכולנו שהתעשיא בישראל יותר מוציאה  מט"ח משהיא מכניסה מט"ח.

משמע,שיבוא המוסיקה גדול מיצוא מוסיקה.הצרכן הממוצע קונה מוסיקה מחוץ לארץ יותר משהוא קונה מייצור מקומי.ישראלי ישלם לכוכב מחוץ לארץ יותר משהוא ישלם לכוכב בארץ בעבור הופעה.ברור לכולנו שהאנגלים ישלמו לווילסן יותר משהם ישלמו לגפן.גם הישראלים.ישראל גם קונה מוסיקה מהשכנים.ישראל קונה מוסיקה ממרוקו יותר משמרוקו קונה ממנה.אותו הדבר עם לבנון.ברור שאמר דיאב, מייצא לארופה יותר מאיל גולן.

עם נברא- לימודים מתהלים.

תִּכָּ֣תֶב זֹ֭את לְד֣וֹר אַחֲר֑וֹן וְעַ֥ם נִ֝בְרָ֗א יְהַלֶּל-יָֽהּ: מזמור שנים ומאה.

עַ֥ם נִ֝בְרָ֗א

כֹּה אָמַר יְהוָה קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל וְיֹצְרוֹ הָאֹתִיּוֹת שְׁאָלוּנִי עַל בָּנַי וְעַל פֹּעַל יָדַי תְּצַוֻּנִי: אָנֹכִי עָשִׂיתִי אֶרֶץ וְאָדָם עָלֶיהָ בָרָאתִי אֲנִי יָדַי נָטוּ שָׁמַיִם וְכָל צְבָאָם צִוֵּיתִי: ישעיהו.

כל בני האדם כיחידים הם ברואים,  ההבדל בין העמים כולם לבין ישראל הוא שישראל כעם, הוא עם נברא למען:

לְסַפֵּ֣ר בְּ֭צִיּוֹן שֵׁ֣ם יְהוָ֑ה וּ֝תְהִלָּת֗וֹ בִּירוּשָׁלִָֽם: מזמור שנים ומאה.

ואחרי הנין בית המקדש:

בְּהִקָּבֵ֣ץ עַמִּ֣ים יַחְדָּ֑ו וּ֝מַמְלָכ֗וֹת לַעֲבֹ֥ד אֶת-יְהוָֽה: ישעיהו.

וַיָּבֹאוּ מִכָּל הָעַמִּים לִשְׁמֹעַ אֵת חָכְמַת שְׁלֹמֹה מֵאֵת כָּל מַלְכֵי הָאָרֶץ אֲשֶׁר שָׁמְעוּ אֶת חָכְמָתוֹ:  וַיִּשְׁלַח חִירָם מֶלֶךְ צוֹר אֶת עֲבָדָיו אֶל שְׁלֹמֹה כִּי שָׁמַע כִּי אֹתוֹ מָשְׁחוּ לְמֶלֶךְ תַּחַת אָבִיהוּ כִּי אֹהֵב הָיָה חִירָם לְדָוִד כָּל הַיָּמִים: וַיִּשְׁלַח שְׁלֹמֹה אֶל חִירָם לֵאמֹר: אַתָּה יָדַעְתָּ אֶת דָּוִד אָבִי כִּי לֹא יָכֹל לִבְנוֹת בַּיִת לְשֵׁם יְהוָה אֱלֹהָיו מִפְּנֵי הַמִּלְחָמָה אֲשֶׁר סְבָבֻהוּ עַד תֵּת יְהוָה אֹתָם תַּחַת כַּפּוֹת (רגלו) רַגְלָי: וְעַתָּה הֵנִיחַ יְהוָה אֱלֹהַי לִי מִסָּבִיב אֵין שָׂטָן וְאֵין פֶּגַע רָע: וְהִנְנִי אֹמֵר לִבְנוֹת בַּיִת לְשֵׁם יְהוָה אֱלֹהָי כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה אֶל דָּוִד אָבִי לֵאמֹר בִּנְךָ אֲשֶׁר אֶתֵּן תַּחְתֶּיךָ עַל כִּסְאֶךָ הוּא יִבְנֶה הַבַּיִת לִשְׁמִי: וְעַתָּה צַוֵּה וְיִכְרְתוּ לִי אֲרָזִים מִן הַלְּבָנוֹן וַעֲבָדַי יִהְיוּ עִם עֲבָדֶיךָ וּשְׂכַר עֲבָדֶיךָ אֶתֵּן לְךָ  כְּכֹל אֲשֶׁר תֹּאמֵר כִּי אַתָּה יָדַעְתָּ כִּי אֵין בָּנוּ אִישׁ יֹדֵעַ לִכְרָת עֵצִים כַּצִּדֹנִים: וַיְהִי כִּשְׁמֹעַ חִירָם אֶת דִּבְרֵי שְׁלֹמֹה וַיִּשְׂמַח מְאֹד וַיֹּאמֶר בָּרוּךְ יְהוָה הַיּוֹם אֲשֶׁר נָתַן לְדָוִד בֵּן חָכָם עַל הָעָם הָרָב הַזֶּה: וַיִּשְׁלַח חִירָם אֶל שְׁלֹמֹה לֵאמֹר שָׁמַעְתִּי אֵת אֲשֶׁר שָׁלַחְתָּ אֵלָי אֲנִי אֶעֱשֶׂה אֶת כָּל חֶפְצְךָ בַּעֲצֵי אֲרָזִים וּבַעֲצֵי בְרוֹשִׁים: מלכים.

כִּי אֹהֵב הָיָה חִירָם לְדָוִד כָּל הַיָּמִים: מלכים.

וַיָּבֹאוּ מִכָּל הָעַמִּים לִשְׁמֹעַ אֵת חָכְמַת שְׁלֹמֹה מֵאֵת כָּל מַלְכֵי הָאָרֶץ אֲשֶׁר שָׁמְעוּ אֶת חָכְמָתוֹ:

וְעַתָּה צַוֵּה וְיִכְרְתוּ לִי אֲרָזִים מִן הַלְּבָנוֹן

כִּי אֵין בָּנוּ אִישׁ יֹדֵעַ לִכְרָת עֵצִים כַּצִּדֹנִים:

ומה הביא חירם:

וַיְהִי כִּי יָשַׁב הַמֶּלֶךְ בְּבֵיתוֹ וַיהוָה הֵנִיחַ לוֹ מִסָּבִיב מִכָּל אֹיְבָיו: וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ אֶל נָתָן הַנָּבִיא רְאֵה נָא אָנֹכִי יוֹשֵׁב בְּבֵית אֲרָזִים וַאֲרוֹן הָאֱלֹהִים יֹשֵׁב בְּתוֹךְ הַיְרִיעָה:  וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל הַמֶּלֶךְ כֹּל אֲשֶׁר בִּלְבָבְךָ לֵךְ עֲשֵׂה כִּי יְהוָה עִמָּךְ: שמואל.
בְּאֶבְרָתוֹ יָסֶךְ לָךְ וְתַחַת כְּנָפָיו תֶּחְסֶה צִנָּה וְסֹחֵרָה אֲמִתּוֹ: תהלים.וַיִּשְׁלַח חִירָם אֶל שְׁלֹמֹה לֵאמֹר שָׁמַעְתִּי אֵת אֲשֶׁר שָׁלַחְתָּ אֵלָי אֲנִי אֶעֱשֶׂה אֶת כָּל חֶפְצְךָ בַּעֲצֵי אֲרָזִים וּבַעֲצֵי בְרוֹשִׁים: עֲבָדַי יֹרִדוּ מִן הַלְּבָנוֹן יָמָּה וַאֲנִי אֲשִׂימֵם דֹּבְרוֹת בַּיָּם עַד הַמָּקוֹם אֲשֶׁר תִּשְׁלַח אֵלַי וְנִפַּצְתִּים שָׁם וְאַתָּה תִשָּׂא וְאַתָּה תַּעֲשֶׂה אֶת חֶפְצִי לָתֵת לֶחֶם בֵּיתִי: וַיְהִי חִירוֹם נֹתֵן לִשְׁלֹמֹה עֲצֵי אֲרָזִים וַעֲצֵי בְרוֹשִׁים כָּל חֶפְצוֹ: וּשְׁלֹמֹה נָתַן לְחִירָם עֶשְׂרִים אֶלֶף כֹּר חִטִּים מַכֹּלֶת לְבֵיתוֹ וְעֶשְׂרִים כֹּר שֶׁמֶן כָּתִית כֹּה יִתֵּן שְׁלֹמֹה לְחִירָם שָׁנָה בְשָׁנָה: וַיהוָה נָתַן חָכְמָה לִשְׁלֹמֹה כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לוֹ וַיְהִי שָׁלֹם בֵּין חִירָם וּבֵין שְׁלֹמֹה וַיִּכְרְתוּ בְרִית שְׁנֵיהֶם: מלכים.

וַיְהִי שָׁלֹם בֵּין חִירָם וּבֵין שְׁלֹמֹה וַיִּכְרְתוּ בְרִית שְׁנֵיהֶם:

כמובטח:וַיְהִי בַּלַּיְלָה הַהוּא וַיְהִי דְּבַר יְהוָה אֶל נָתָן לֵאמֹר: לֵךְ וְאָמַרְתָּ אֶל עַבְדִּי אֶל דָּוִד כֹּה אָמַר יְהוָה הַאַתָּה תִּבְנֶה לִּי בַיִת לְשִׁבְתִּי: כִּי לֹא יָשַׁבְתִּי בְּבַיִת לְמִיּוֹם הַעֲלֹתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם וְעַד הַיּוֹם הַזֶּה וָאֶהְיֶה מִתְהַלֵּךְ בְּאֹהֶל וּבְמִשְׁכָּן: בְּכֹל אֲשֶׁר הִתְהַלַּכְתִּי בְּכָל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הֲדָבָר דִּבַּרְתִּי אֶת אַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר צִוִּיתִי לִרְעוֹת אֶת עַמִּי אֶת יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר לָמָּה לֹא בְנִיתֶם לִי בֵּית אֲרָזִים: וְעַתָּה כֹּה תֹאמַר לְעַבְדִּי לְדָוִד כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת אֲנִי לְקַחְתִּיךָ מִן הַנָּוֶה מֵאַחַר הַצֹּאן לִהְיוֹת נָגִיד עַל עַמִּי עַל יִשְׂרָאֵל: וָאֶהְיֶה עִמְּךָ בְּכֹל אֲשֶׁר הָלַכְתָּ וָאַכְרִתָה אֶת כָּל אֹיְבֶיךָ מִפָּנֶיךָ וְעָשִׂתִי לְךָ שֵׁם גָּדוֹל כְּשֵׁם הַגְּדֹלִים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ: וְשַׂמְתִּי מָקוֹם לְעַמִּי לְיִשְׂרָאֵל וּנְטַעְתִּיו וְשָׁכַן תַּחְתָּיו וְלֹא יִרְגַּז עוֹד וְלֹא יֹסִיפוּ בְנֵי עַוְלָה לְעַנּוֹתוֹ כַּאֲשֶׁר בָּרִאשׁוֹנָה: שמואל.וְשַׂמְתִּי מָקוֹם לְעַמִּי לְיִשְׂרָאֵל וּנְטַעְתִּיו וְשָׁכַן תַּחְתָּיו וְלֹא יִרְגַּז עוֹד וְלֹא יֹסִיפוּ בְנֵי עַוְלָה לְעַנּוֹתוֹ כַּאֲשֶׁר בָּרִאשׁוֹנָה:

וְשַׂמְתִּי מָקוֹם לְעַמִּי לְיִשְׂרָאֵל

לְסַפֵּ֣ר בְּ֭צִיּוֹן שֵׁ֣ם יְהוָ֑ה וּ֝תְהִלָּת֗וֹ בִּירוּשָׁלִָֽם: מזמור שנים ומאה.

.

דברי בענין ירידת תפוסת החדרים במלונות בישראל.

למרות הסרת החסמים באו הרבה פחות תיירים והאם תהיה לכך השלכה לתיירות בישראל בשנים הבאות. כי יש התכנות שבאו פחות תיירים גם בגלל בעיות כלכליות בעולם.
המועדים על פי הספורות הנוצריות.
תפוסת חדרים במלונות*
מבקרים2019*2022*פער.
ישראלים.5.97.21.3
תיירים.6.22.7-3.5
סה"כ12.19.9-2.2
*במליונים.ההבדלה לעומת 2019, כי השנים 2020 ו-2021 לא יכולות להיות מדד לעומת העת הזאת שהוסרו חסמי הקורונה.

שרואים את הדוח הזה צריך לחשוב על :

  • יש יותר ישראלי שהיו באתרי הנופש.
  • יש פחות תיירים שבקרו באתרי הנופש.
ומפה הלאה:היתה ירידה של כעשרים אחוז בתפוסת החדרים.לנוכח הסרת חסמי הקורונה ולנוכח הגידול במבקרים ישראלים במלונות, וירידה במבקרים מחוץ לארץ צריך לבדוק:
  • האם המלונות התפשרו במחיר כדי להביא את 1.3 התיירים הנוספים מישראל לנפוש בישראל ולא בחוץ לארץ  ומשכך יש התכנות שהפדיון לא היה נמוך ביחס ישר לירידת המבקרים במלונות, יש התכנות שהירידה בפדיון גבוהה בהרבה יותר מעשרים אחוז ומשכך גם הריווחיות.
  • מדוע למרות הסרת החסמים באו הרבה פחות תיירים והאם תהיה לכך השלכה לתיירות בישראל בשנים הבאות. כי יש התכנות שבאו פחות תיירים גם בגלל בעיות כלכליות בעולם.
  • צריך גם לבדוק ירידה בפדיון של ספקי שרות לתיירים כמו: חברות הסעים, מוניות, תחבורה עממית, רכבת, אתרי תיירות אטרקטיבים לתיירים ושאינם אטרקטיבים לישראלים, בארים, מסעדות, שווקים וכו'
  • ושנצחק, כנראה שגם בתי זונות כמו גן העצמאות סבלו מירידה בפדיון ואם כך, טוב שכך.
  • כמובן שיש בעיה בכניסת מטבע חוץ.
אני טוענת שהמלונות צריכים להוזיל לישראלים מחירים על בסיס מקום פנוי, כמחירי טורקיא,תיירים מזמינים נופש במלון לפחות כחודש לפני. המלון צריך לבדוק כמה הזמנות יש לו מתיירים לחודש הבא ולפרסם היום בישראל מחירים בהתאם ועל בסיס מקום פנוי.
הנתונים מדוח הלמ"ס. 
.

רפסודה סולארית.

נקודה למחשבה-

אם אפשר לבנות איים סולארים בים. כמו רפסודה גדולה ומעוגנת. אפשר להניע בים למקומות שיש בהם שמש. בהתאם לעונות השנה. ושלא כמו מתקנים סולארים יבשתיים שיש עונות שהם מפיקים פחות הרפסודה הזאת תניב ברוב ימי השנה.

מעניין אם חשבו על מתקנים סולארים על הירח.
ברור לכל שלא כלכלי הדבר.