וכסאו כימי שמים- לימודי תהלים.

לְ֭עוֹלָ֗ם (אשמור)-אֶשְׁמָר-ל֣וֹ חַסְדִּ֑י וּ֝בְרִיתִ֗י נֶאֱמֶ֥נֶת לֽוֹ:

וְשַׂמְתִּ֣י לָעַ֣ד זַרְע֑וֹ וְ֝כִסְא֗וֹ כִּימֵ֥י שָׁמָֽיִם: מזמור תשעה ושמונים.

לָעַ֣ד זַרְע֑וֹ

וְ֝כִסְא֗וֹ כִּימֵ֥י שָׁמָֽיִם:

צריך להבין טוב שזרעו של דוד שישב בכיסא הזה, כסאו הוא כימי שמים.

(גם אויבי ישראל יכולים ללמוד שכימי שמים הארץ הזאת לא להם).

והמלך הזה נמשח בשמן קדשו של בורא עולם.

זאת אומרת שמשיח בישראל זה לא ענין של מה בכך כמו שאומרים, זה ענין רציני כמו שאומרים, לשוות את מלובביץ' כמלך המשיח זה לשים אותו במקום בורא עולם שהיה המלך של משיחו:

כִּ֣י לַֽ֭יהוָה מָֽגִנֵּ֑נוּ וְלִקְד֖וֹשׁ יִשְׂרָאֵ֣ל מַלְכֵּֽנוּ: מזמור תשעה ושמונים.

מגן דוד הוא בורא עולם שיהיה ברור גם למתנגדים לרואותיהם מישראל ביחסם למגן דוד שלא יודעים את הדבר.

וגם להתייחס למלובביץ' כמשיח זה לא נכון, כי משיח, מושח אותו נביא ולא בעת הסתר, גם את  שלמה בן דוד משחו משיחה משלו ,  המשיחה נעשית באדם מזרע שבורא עולם בחר בו ונמשח בשמן הקודש על מה שמשתמע מכך שאין קודש בעת הזאת.

משיח הוא אדם שנביא מושח אותו, דוד היה משבט יהודה ומשחיותו נבדלת ממשחיות של כהנים משבט הלוי, משיחת אהרון ובניו היא משיחת עולם והמשך שלה הוא מתוקף זרע. בעת הזאת של הסתר פנים אסור ליחס לאדם משיחיות. משחיות כזאת היא משחיות שקר. ואסור גם ליחס נבואה אלא אם יש אותות ומופתים כמו שדרך שמואל נראו אותות ולכן העם קיבל אותו כמשיח בעתו, שמואל לא היה כהן, אך היה נביא משיח מתוקף דבר הבורא בענינו והוא שפט את העם. בעת הזאת של הסתר פנים, תורתנו היא כמשיח לנו במובן שהיא איתנו לכל הדורות ובכל העתות גם אלה של הסתר פנים שעם תורתנו אנחנו יכולים לשפוט את דור העת ולזכות לתשועה, בעת השופטים השופטים נחשבו כמושיעים את העם, השפיטה הנכונה ושינוי ותיקון אורחות הושיעה את העם וגם שמרה עליו שלא יהיו אסונות. בעת הזאת יש אנשים שאומרים בירושלים שתורתנו היא חושך ולא אור והם לכאורה מישראל:

הַהֵימִיר גּוֹי אֱלֹהִים וְהֵמָּה לֹא אֱלֹהִים וְעַמִּי הֵמִיר כְּבוֹדוֹ בְּלוֹא יוֹעִיל: שֹׁמּוּ שָׁמַיִם עַל זֹאת וְשַׂעֲרוּ חָרְבוּ מְאֹד נְאֻם יְהוָה: ירמיהו.
הָאֹמְרִים יְמַהֵר יָחִישָׁה מַעֲשֵׂהוּ לְמַעַן נִרְאֶה וְתִקְרַב וְתָבוֹאָה עֲצַת קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל וְנֵדָעָה: הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב רָע שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר: ישעיהו.

למחשבה, מגילת אסתר היא מגילה שלא נכתבה על ידי נביא והתשועה היא לא תשועת הבורא ושם הבורא לא מוזכר במגילה זאת ומועדי הבורא ככתוב בספר ויקרא, מועד זה אינו ממועדי הבורא. כל שאי אפשר לייחס לספר הזה קדושה, ולאגוד אותו בספרי הקודש של ישראל כחלק מתורה נביאים כתובים. זה לא חג קדוש, גם חנוכה וגם טו בשבט, מבחינת הקרבת קורבנות אין הקרבות בחג זה. ואנחנו פה בארץ הזאת על חוקותיה שההקרבה היא בשטח של מעבר הידן מזרחה אם באים מים סוף, כך שהקרבה במועד זה לא תהיה לרצון מבחינה שזאת לא יכולה להיות הקרבה לבורא עולם.

.