הרוצח שרצח את האחים יניב היה משכם, המתנחלים רצחו אדם פלסטינאי בהתפרעויות בחווארה- למחשבה.

לאחר רצח האחים יניב קרא סמוטריץ' למחוק את חווארה:

"אחרי ההתבטאות בעניין חווארה, כמה ממדינות אירופה במסר הנוגע לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' – קשה לנו לראות פגישה בין סמוטריץ' לבין גורמים רשמיים. כך פורסם היום (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11. גורמים אירופאים מסרו לכאן חדשות על אמירת סמוטריץ' "למחוק את חווארה" כי "ההצהרה הזו דוחה. העובדה שזה מגיע משר בתפקיד הופכת את זה למזעזע עוד יותר"." כאן.

צאן מרעיתו נענה לקריאתו:

"על פי דיווחים פלסטיניים שבהם מצטטים את הסהר האדום, באירועים האלימים נפצעו כ-380 איש ופלסטיני אחד נהרג. מוקדם יותר דווח כי ההרוג הוא סאמח חמדאללה מחמוד אקטש, בן 37, וכי הוא מת מפצעיו לאחר שנורה בבטנו בכפר זעתרה הסמוך לחווארה. מתוך הפצועים, 352 נפגעו באורח קל משאיפת עשן או גז והשאר נפצעו ממכות, ירי או ידוי אבנים והועברו לטיפול בבתי החולים בשכם ובג'נין" כאן.

ועל רקע לאומני נרצח פלסטינאי חף מפשע בארוע.

ברור שאם אדם שלנו יפשע נגד אנגלי לא נרצה שאנגליא תקרא להרוג את כולנו לאחר הארוע.. כך שאין להצדיק את הארועים בחווארה לאחר רצח האחים יניב על ידי אדם משכם, הרוצח הוא משכם ולא מחווארה.

ובהמשך:

"כוחות רבים של צה"ל ומג"ב, בהובלת חטיבת שומרון, פעלו הלילה (שני) במחנה עסכר בשכם להריסת ביתו של המחבל שרצח ב-26 בפברואר את האחים הלל ויגל יניב בפיגוע הירי בכביש שעובר בכפר חווארה שבשומרון. מקורות פלסטיניים דיווחו על עימותים במחנה בין כוחות צה"ל למקומיים במחנה" כאן.

דבר תורה:

לֹא יִֽהְיֶה לְךָ בְּבֵֽיתְךָ אֵיפָה וְאֵיפָה גְּדוֹלָה וּקְטַנָּֽה:  אֶבֶן שְׁלֵמָה וָצֶדֶק יִֽהְיֶה לָּךְ אֵיפָה שְׁלֵמָה וָצֶדֶק יִֽהְיֶה לָּךְ לְמַעַן יַֽאֲרִיכוּ יָמֶיךָ עַל הָֽאֲדָמָה אֲשֶׁר יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָֽךְ: דברים.

האם בן גביר יתן הוראה משלימה לארוע להרוס את בית המתנחל שהרג את הפלסטינאי על רקע לאומני.