סימן טוב מלמד.

“רבי סימן טוב מלמד היה משורר ופילוסוף יהודי-פרסי-אפגני בן המאה ה-18. ידוע גם בשם העט “טוביה”.” WIKIPEDIA.
“ר’ מלמד נזכר כאחד המשוררים והמלומדים הדתיים החשובים ביותר בקרב הקהילות היהודיות דוברות הפרסית. הוא כתב בעיקר בפרסית יהודית, אך לעתים גם בעברית וארמית. חיבורו החשוב ביותר הוא החיבור הפילוסופי “חיאת אל-רוח” שנכתב בפרסית יהודית באלפבית עברי. החיבור כתוב ברובו כפרוזה, אך לעתים מצוטטים פסוקי שירה של מלמד עצמו או של משוררים פרסים קלאסים. החיבור מוקדש בעיקר לפרשנות על 13 עיקרי האמונה היהודית על פי הרמב”ם.”
WIKIPEDIA.
.
“והכלל העולה מדבריו שהוא ית’ ב״ה מחוייב המציאות הוא
כמו שאמרו שבביטולו יבטלו כל הנמצאים
ובבטול הנמצאים הוא לא יבטל.
והנה אנחנו רואים המציאות אם כן ייתחייב במציאותו.
וזה ממה שאין צורך בביאורו .” סימן טוב מלמד.
:
“העיקר השני הוא יחוד השם יתברך ברוך הוא
חייב אדם להאמין כי זה הנמצא שהוא .מחויב
המציאות והוא עילת הכל.
הוא אחד ולא כאחד המין.
ולא כאחד הסוג ולא כאחד הפרט המורכב הנחלק לאחדים רבים.

ולא כגוף הפשוט אשר הוא אחד במספר ויקבל החילוק עד אין תכלית.
אבל הוא יתברך אחד שאין באחדות אחרות
כמוהו בשום פנים.
וזה העיקר השני נרמז הוא באומרו
“שמע ישראל יי אלוהינו יי אחד”” סימן טוב מלמד.

הטעות של סימן טוב מלמד שהוא כתב בספרו-
“שמע ישראל יי אלוהינו יי אחד”
יי הוא שם האלוהים בספר אונקלוס.

הוא אינו ספר יהודי.

אנחנו היהודים אומרים:
שְׁמַע, יִשְׂרָאֵל: יְהוָה אֱלֹהֵינוּ, יְהוָה אֶחָד.
כמו שלימד אותנו דוד המלך:
שִׁירוּ לַיהוָה, שִׁיר חָדָשׁ; שִׁירוּ לַיהוָה, כָּל-הָאָרֶץ.
שִׁירוּ לַיהוָה, בָּרְכוּ שְׁמוֹ; בַּשְּׂרוּ מִיּוֹם-לְיוֹם, יְשׁוּעָתוֹ.
סַפְּרוּ בַגּוֹיִם כְּבוֹדוֹ; בְּכָל-הָעַמִּים, נִפְלְאוֹתָיו.
כִּי גָדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד; נוֹרָא הוּא, עַל-כָּל-אֱלֹהִים.

כמו שכתוב בצפניה:
כִּי-אָז אֶהְפֹּךְ אֶל-עַמִּים, שָׂפָה בְרוּרָה, לִקְרֹא כֻלָּם בְּשֵׁם יְהוָה, לְעָבְדוֹ שְׁכֶם אֶחָד

אנחנו היהודים לא מקבלים את חילוק האדם עד אין תכלית כמו שאמר דוד המלך:
כִּי סְבָבוּנִי, כְּלָבִים: עֲדַת מְרֵעִים, הִקִּיפוּנִי; כָּאֲרִי, יָדַי וְרַגְלָי.
אֲסַפֵּר כָּל-עַצְמוֹתָי; הֵמָּה יַבִּיטוּ, יִרְאוּ-בִי.
יְחַלְּקוּ בְגָדַי לָהֶם; וְעַל-לְבוּשִׁי, יַפִּילוּ גוֹרָל.
וְאַתָּה יְהוָה, אַל-תִּרְחָק; אֱיָלוּתִי, לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה.
הַצִּילָה מֵחֶרֶב נַפְשִׁי; מִיַּד-כֶּלֶב, יְחִידָתִי.
הוֹשִׁיעֵנִי, מִפִּי אַרְיֵה; וּמִקַּרְנֵי רֵמִים עֲנִיתָנִי.

אני מסכימה עם סימן טוב מלמד כשאמר:
“והנה אנחנו רואים המציאות אם כן ייתחייב במציאותו.
וזה ממה שאין צורך בביאורו .”

אין צורך לחקור בענין איך נוצר הירח.
יהוה אמר ויהי ונהיה.

כמובן שאני מסכימה שהוא אחד.

אנחנו היהודים העברים הישראלים קוראים לו יהוה.

אסור לנו ללמוד מספר מתורגם. אפילו שהאותיות של ספר אונקלוס עבריות. אם ללמוד- מתוך מקום שמתנגד.

האותיות העבריות באונקלוס בשפה שאינה עברית מקיימות חטא הרבה יותר גדול מכתיבה התורה בשפה האנגלית. השפה האנגלית בכתב אנגלי משמרת יותר את כוונת המקור. מבין בתורה יסכים איתי שאונקלוס הוא פרי עץ הדעת. יודע עברית שקורא את אונקלוס מבין דברים שניתן לעשות ואסור לעשות באמצעות תורתו של אונקלוס.

כמו- המילה מימר באונקלוס שפירושה לאמור.

מימר- המרה כנראה בדיבור כפי שלימד אותנו דוד המלך:

שָׁנְנוּ לְשׁוֹנָם, כְּמוֹ-נָחָשׁ:    חֲמַת עַכְשׁוּב–תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה.
שָׁמְרֵנִי יְהוָה, מִידֵי רָשָׁע–    מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:
אֲשֶׁר חָשְׁבוּ,    לִדְחוֹת פְּעָמָי.

איזה חמס?

חמס הנפש- חילוק האדם, חילוק נפש האדם כמעשה:

יְחַלְּקוּ בְגָדַי לָהֶם; וְעַל-לְבוּשִׁי, יַפִּילוּ גוֹרָל.

כדי לדחות את דבר יהוה שדוד היה משיחו ועבדו.

אונקלוס הוא ספר שכנראה מקורו בצינור הנחש..

.

כת הקופים הקופי יכולים לעשות זאת רק כשמתקיים עולם של ספורות. בו סופרים את האדם אם באמצעות סיפור חייו ומספרים כמו “תעודת זהות” ושמות, מילים שנאמרות יצירת הדמיה בין אדם לאדם ע”י מספרים דומים שמות דומים סיפור חים דומה סלילת אדם לסיפור חים דומה שמות ספורות וכו’ כדי להמיר רוח לאדם שהוא עושה דבר.

ההודים קראו לכך קארמה,היוונים קראו לכך סימטריא האנגלים קראו לכך אקו הד, אדם שעושה הד לדבריך למי שאתה וכו’.

.

אתה מבין מה אני אומרת לך.

מי אתה ומי היה אבא שלך.

ומה תפקידכם במעגל חובר החברים.

ולמה יהוה פגע במשפחתו – שם ובך-פה.

בצדק.

על כן,

אַזְכִּירָה שִׁמְךָ, בְּכָל-דֹּר וָדֹר;  עַל-כֵּן עַמִּים יְהוֹדוּךָ, לְעֹלָם וָעֶד. -תהלים. דוד המלך.

אֱלֹהִים לָנוּ, מַחֲסֶה וָעֹז;   עֶזְרָה בְצָרוֹת, נִמְצָא מְאֹד.
עַל-כֵּן לֹא-נִירָא, בְּהָמִיר אָרֶץ; – תהלים דוד המלך.

.

Copyright © 2020 . All rights reserved.