c-moon- שיר של פול מקרטני.- mi- 5.

“שמעון הקוסם, הקרוי גם שמעון מגוס או סימון מגוס (ביוונית: Σίμων ὁ μάγος), היה קוסם שומרוני מהמאה הראשונה, האיש שעל שמו קרויים הזרם סימוניזם והסימוניה.”- wikipedia.
.
סי – מון. (שיר של פול מקרטני).
.
“המדריך לבריאת יקום : על ספר יצירה” -מתוך: המולטי יקום של אלי אשד.:

“חוקרים אחרים כמו פרופסור משה אידל  בספרו “גולם:מסורות מאגיות ומיסטיות ביהדות על יצירת אדם מלאכותי ( 1996)  לעומת זאת השתכנעו שאכן ספר היצירה כוון בדיוק למה שהבינו בני דורות מאוחרים ,לשמש כמדריך ליצירת חיים ועולמות ויקומים .”

“ואחת האינדיקציות העיקריות שלהם לכך היא האיזכור בתלמוד של ספר בשם “הילכות יצירה ” שעל פיו נברא אדם מלאכותי גולם. ככל הנראה ספר “הילכות יצירה ” הוא ספר “יצירה ” שבידינו . ואם לא הרי איננו יודעים לאיזה ספר הכוונה.”

שמעון מגוס . מחבר אפשרי של ספר יצירה.

בכל מקרה לדעתי יכול להיות שמי כתב את הספר היה שומרוני כופר . וזהו “שמעון מהעיר גיטה ”  אבל הוא התפרסם הרבה יותר בכינוי “שמעון הקוסם ”  או שמעון מאגוס .”

“שמעון מאגוס היה שומרוני שנדד בעולם והיגיע לאלכסנדריה ולמקומות אחרים , ושמן הסתם היכיר היטב גם את הרעיונות היהודיים וגם רעיונות הלניסטיים שונים של כישוף .וייתכן שהוא עשה קישור בין כולם במה שהפך להיות ספר יצירה שאותו כתב עברית .שכן השומרונים הממוצעים של התקופה ידעו עברית לא פחות טוב ואולי יותר טוב מהיהודים של התקופה ,דוברי הארמית. ”

“אנחנו יודעים שלשמעון מגוס הייתה כת תלמידים ומעריצים  בשם “השמעוניים ” שהתקיימה במשך מאות שנים””

הרעיון שהעולם נוצר בכוח המילה ,בדיבור ,לא היה ייחודי וחדשני לספר היצירה . הוא נמצא כמובן כבר בספר בראשית ,ולדעת חוקרים שונים יש להקדים מאוד רעיונות אלו כבר למצרים העתיקה .שם נתגלתה מצבת האבן  של פרעה שבאקה מהמאה-שביעית לפני הספירה ששורשיה הרעיוניים הם קדומים יותר , שקבעה שהעולם נברא בידי האל פתח ( ולפי גרסאות אחרות אך קשורות בידי האל תות אל הכתב ) בכוח המילה .”

“ויש ממצרים העתיקה גם ספורים על מכשפים שיצרו מה שאנו מכנים היום “גלמים “והכניסו בהם רוח חיים.אבל מהסיפורים ברור תמיד שאלו היו יצורים חסרי כל אינטליגנציה וחסרי עצמיות מעבר לרצון “היוצר “שלהם .לגביהם לא הייתה כל סכנה שהיא שימרדו ביוצר כמו בסיפורי  גולם מאוחרים יותר. הם היו בגדר מכונות פשוטות ותו לא.

לי בכל אופן לא ידוע על תרבויות קדומות שבהן דנו ברצינות באפשרות יצירת בעלי חיים ואנשים אינטליגנטים ועולמות באמצעות שפה בידי בני אדם כפי שנעשה בספר יצירה ובסיפורים ובדיונים שבאו בעקבותיו.”
“המחבר ככל הנראה לקח רעיון שהיה כבר קיים בתרבות ההלניסטית ולפניה בתרבות המצרית הקדומה של המילים כאמצעי יצירה וכישוף  הן בידי אלים והן בידי אדם והרחיב את המשמעויות בצורה אבסולוטית ואולטימטיבית יותר ממה שמישהו העז לעשות לפניו  לבריאה שלמה של עולם .
ספרו הוא כתוצאה ספר לימוד כיצד יש לברוא יקום .

הרעיון של ספר יצירה.”

https://no666.wordpress.com/2009/07/11/%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%90%d7%aa-%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%9d-%d7%a2%d7%9c-%d7%a1%d7%a4%d7%a8-%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%a8%d7%94/

                        

“סימוניזם (Simonianism) היה זרם נוצרי גנוסטי שנוסד על ידי שמעון הקוסם ונושא את שמו.

שמעון הקוסם, הקרוי גם בשם שמעון מגוס ותלמידיו מננדרוס וסטורנילוס, טענו שיש אלוהים בורא שאינו אלוהי ישראל וישו היה שליח שנועד להפיל את אלוהי ישראל. לפי אמונת חסידיו, שמעון הקוסם היה אל לפני שלבש צורת בשר ודם.

המיתוס המרכזי של הסימוניזם הוא המיתוס על שמעון והלנה.”

” WIKIPEDIA.

“למהר”ל יוחסו כוחות מיסטיים. האגדה מספרת שיצר את הגולם בעל הכוחות העל-אנושיים, שנוצר כדי להגן על הקהילה היהודית מרדיפות. סביב מיתוס זה נכתבו ספרים, צולמו סרטים, וקמה תעשיית תיירות משגשגת בעיר פראג. יש המוצאים סימוכין לכך בכתבי החסידות. כך האדמו”ר החסידי צבי אלימלך שפירא מדינוב (“בני יששכר”) כתב על המהר”ל: “שהיה ידוע כעוסק בספר יצירה, וזוכה לרוח הקודש”. עם זאת היו שביקרו מיתוס זה שאין לו כל זכר בכתביו של המהר”ל ושל תלמידיו. בספרות היהודית-גרמנית מופיע מוטיב הגולם, כשהוא מקושר למהר”ל מפראג, לראשונה בשנת 1834, אחר כך ב-1836 ברשימה בכתב-עת מאת לודוויג אוגוסט פרנקל, ואחר כך ברומן “שפינוזה” (1837) של הסופר היהודי-גרמני ברתולד אוארבך. ‏‏‏[9]” וויקיפדיה.
.

The Security Service, often known as MI5, is the UK’s national security intelligence agency

https://www.mi5.gov.uk/home/about-us/who-we-are.html

.

מי 5 נודעו כיוצרי הכפיל, הגולם פול מקרטני לאחר שפול מקרטני מת בתאונת דרכים:

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%AA_%D7%94%D7%A7%D7%A9%D7%A8_%D7%A2%D7%9C_%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%95_%D7%A9%D7%9C_%D7%A4%D7%95%D7%9C_%D7%9E%D7%A7%D7%A8%D7%98%D7%A0%D7%99

.

uk

k

key

מפתח.

.

“עם חורבן בית המקדש השני בשנת 70 לספירה ובעקבותיו אבדן הכהונה והיכולת להקריב קורבנות, נותרו בידי העם רק כמה אפשרויות. אחת מהן הייתה להסכים להכיר במות ישוע ככפרה על חטא. אפשרות אחרת הייתה לבנות מחדש את היהדות כך שתוכל להמשיך להתקיים ללא בית מקדש וללא עבודת כהונה באופן כזה שסליחת חטאים תתאפשר גם ללא קורבנות.”
“סיבה אחת לדחייתו של ישו הנוצרי \ ישוע כמשיח היא הגאווה, אמונה בישוע איננה רק עניין של שכנוע שכלתני, כרוך בה צעד גורלי הרה משמעות שפירושו להודות בחטא – לא רק עשיית פעולות מסוימות כמראה חוץ. זהו דבר שקשה לכל אחד מאיתנו להודות בו, שאנו חוטאים או אפילו שטעינו, בין אם אנחנו רב גדול או אזרח פשוט, יהודי או גוי, לא כל שכן לאדם הנהנה ממעמד מכובד בקהל ישראל.”
באדיבות: הדרך, האמת והחיים.
http://www.igod.co.il/messiah/93-rabbisvsyeshua

לאה גולדברג שלמדה את השפה השומרונית– כתבה בכתב העת פתח בליטא.

.

“ברוב זרמים אלה נחשב ישו לנביא ומשיח העם היהודי שבמותו בייסורים כיפר על עוונות המין האנושי כולו, ושקם לתחייה ביום השלישי למותו, אך בזרם הנצרני וגם בזרם התרסי, אותו הקים שאול התרסי (פאולוס), החלה מגמה של תפיסת ישו כדמות אלוהית ממש וכ”בנו” של אלוהים שהתגלה בבשר, כלומר בדמות אדם”
באדיבות WIKIPEDIA .

.

“ז,ה  הממלא לו ולחטאת–ממלא את שלו תחילה, וקושרו באסל; ואחר כך ממלא את של חטאת; ואם מילא את של חטאת תחילה, ואחר כך מילא את שלו–פסול.  נותן את שלו לאחריו, ואת של חטאת לפניו; ואם נתן את של חטאת אחריו, פסול.  היו שניהן של חטאת–נותן אחד לפניו ואחד לאחריו, וכשר:  מפני שאי אפשר.” משנה- מסכת פרה.
ווילדע חייעז/שווערצע חייעז.

.

בשיר  no exuses- accapella  שמרמז על ה קאפה כמו רחוב קפלן, אחוות סתרים הם אומרים את דעתם על הזכות שהם לוקחים לעצמם להקריב בני אדם ככפרה על חטאיהם על הפרשנות שלהם לעליונותם:

We were made in God’s image (yeah we feel so good)
We can choose our attitude (hey, oh yeah)
We’re made in God’s image (hey)
And we choose to feel good
Don’t let your aggravations
And all the troubles that bring you down
Provide justification
To let people cause you pain
But the Lord He died so that you could live
And everlasting life to gain (I’ve got to tell you that)

http://www.elyrics.net/read/a/acappella-lyrics/there-is-no-excuse-lyrics.html
קפלן…acapela capa
.

באיזשהו שלב למדו אנשים שלמדו את תורת ישראל לייצר גולם כ- ג’יסוס לצורך כפרת חטאים וזאת ע”י  הפיכת אדם לגוש חומר בלבד , משמע ריקון הנפש ומשיכת נשמות לתוך האדם שהפך לגוש חומר  לצורך היותו קורבן לחטאים. העדות הראשונה למעשים אלו, הם פועלו של המהר”ל בארופה:

“למהר”ל יוחסו כוחות מיסטיים. האגדה מספרת שיצר את הגולם בעל הכוחות העל-אנושיים, שנוצר כדי להגן על הקהילה היהודית מרדיפות. סביב מיתוס זה נכתבו ספרים, צולמו סרטים, וקמה תעשיית תיירות משגשגת בעיר פראג. יש המוצאים סימוכין לכך בכתבי החסידות. כך האדמו”ר החסידי צבי אלימלך שפירא מדינוב (“בני יששכר”) כתב על המהר”ל: “שהיה ידוע כעוסק בספר יצירה, וזוכה לרוח הקודש”. עם זאת היו שביקרו מיתוס זה שאין לו כל זכר בכתביו של המהר”ל ושל תלמידיו. בספרות היהודית-גרמנית מופיע מוטיב הגולם, כשהוא מקושר למהר”ל מפראג, לראשונה בשנת 1834, אחר כך ב-1836 ברשימה בכתב-עת מאת לודוויג אוגוסט פרנקל, ואחר כך ברומן “שפינוזה” (1837) של הסופר היהודי-גרמני ברתולד אוארבך. ‏‏‏[9]” וויקיפדיה.

.

העדות השניה למעשים אלו הייתה הסבר ברור יותר של אריה חורשי (מנהל בית ספר כצנלסון חולון לשעבר) למעשיו של המהר”ל וממשיכיו :

יצירת הגולם- לידה.
“עתה כשנוצר חומר, שבו מכינים הפסלים טיוטות ליצירותיהם – ניגש לעבודה. ידיו שלא היו רגילות לגילוף החלו לאט לאט לעצב, לפימיטב יכולתו, דמות של אדם. לו היה מישהו עומד על ידו, יכול היה לשמוע בפירוש את המלים, שהרבי לחש בשעת העבודה: “קודם כל ראש עגול, רגיל כמו אבטיח, שבו מנקבים חורים ומדליקים נר בחושך. שני חורים על מנת שיראה לאן הוא הולך ומה הוא עושה, אוזניים, שישמע את מה שרוצים ממנו. פה לא נחוץ לו, כי לא יאכל ולא ישתה והעיקר אין צורך שידבר.” אריה חורשי.

.
“קודם הראש.” אריה חורשי.

.

השכלת עניים לעומת השכלת עשירים.
“ועכשיו נדביק את הגוף, גוש יותר גדול, נרחיב את כתפיו, יותר רחבות משלי ומכל אדם, כדי שבקלות יוכל לשאת את האסל עם שני דליים. ניתן לו כל דבר לפי המטרה, שלמענה הוא יחיה, אם יחיה. גם את החזה כדאי להרחיב. עתה נדביק שני גלילים לצדדים, על מנת שיהיה בעל זרועות אחר כך ידיים. “ושני גלילים למטה” בסוף רגליים.” אריה חורשי.

(12.4.2015

“קטמון (או גונן בשמה העברי הרשמי) היא שכונה בדרום-מרכז ירושלים. בקרב ירושלמים מקובל גם לכנותה קטמון הישנה, להבדילה מרצף שכונות הלוויין שלה “הקטמונים” (או “גוננים” – גונן א’-ט’) שנבנו בשנות ה-50 מדרום-מערב לקטמון כשיכונים לעולים חדשים. השם “קטמון הישנה” נועד לייחד את שכונת קטמון המקורית וההיסטורית, אשר בתיה הראשונים הוקמו סמוך למנזר סן סימון, ונבדלת מן “הקטמונים” גאוגרפית, היסטורית, אדריכלית וסוציו-אקונומית.” WIKIPEDIA ).

.
“ז,ה  הממלא לו ולחטאת–ממלא את שלו תחילה, וקושרו באסל; ואחר כך ממלא את של חטאת; ואם מילא את של חטאת תחילה, ואחר כך מילא את שלו–פסול.  נותן את שלו לאחריו, ואת של חטאת לפניו; ואם נתן את של חטאת אחריו, פסול.  היו שניהן של חטאת–נותן אחד לפניו ואחד לאחריו, וכשר:  מפני שאי אפשר.” משנה- מסכת פרה.
ווילדע חייעז/שווערצע חייעז.
.

בעולם של ספורות ניתן לנתב לסלול אוכלוסיה מסוימת להיות חייעז ואוכלוסיה שניה לשלטת:וַיַּעֲמֹד שָׂטָן, עַל-יִשְׂרָאֵל; וַיָּסֶת, אֶת-דָּוִיד, לִמְנוֹת, אֶת-יִשְׂרָאֵל. וַיֹּאמֶר דָּוִיד אֶל-יוֹאָב, וְאֶל-שָׂרֵי הָעָם, לְכוּ סִפְרוּ אֶת-יִשְׂרָאֵל, מִבְּאֵר שֶׁבַע וְעַד-דָּן; וְהָבִיאוּ אֵלַי, וְאֵדְעָה אֶת-מִסְפָּרָם. וַיֹּאמֶר יוֹאָב, יוֹסֵף יְהוָה עַל-עַמּוֹ כָּהֵם מֵאָה פְעָמִים–הֲלֹא אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ, כֻּלָּם לַאדֹנִי לַעֲבָדִים; לָמָּה יְבַקֵּשׁ זֹאת אֲדֹנִי, לָמָּה יִהְיֶה לְאַשְׁמָה לְיִשְׂרָאֵל.

זהו לא דוד המלך המקורי. דויד של דברי הימים בגירסא המנוקדת הוא עם האות י’ למרות שאין צורך בכך..

.
כמו מעשה האלטלנה- פרוש המילה- נדנדה- אחד עולה שני יורד. אחד לעולה השני לחטאה. האחד כשר השני חוטא. כמו מגדל בבל:
וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל-רֵעֵהוּ, הָבָה נִלְבְּנָה לְבֵנִים, וְנִשְׂרְפָה, לִשְׂרֵפָה; וַתְּהִי לָהֶם הַלְּבֵנָה, לְאָבֶן, וְהַחֵמָר, הָיָה לָהֶם לַחֹמֶר. וַיֹּאמְרוּ הָבָה נִבְנֶה-לָּנוּ עִיר, וּמִגְדָּל וְרֹאשׁוֹ בַשָּׁמַיִם, וְנַעֲשֶׂה-לָּנוּ, שֵׁם:

.

כמו מה שקראתם לו- תעודת זהות.
“הוא שקע מיד בים צירופי אותיות, מספרים, צירופים מוזרים, שאינם אומרים שום דבר לאיש, שאינו עוסק בח”ן, היא חכמה נסתרת, אך כוחם כביר ליודע להשתמש בהם. אחרי הכל אפילו הקדוש ברוך הוא ברא את העולם בכוח הדיבור היוצר. כבר בתלמוד מדובר על פירושים למעשה מרכבה ועל סודות צירופי מילים, אותיות ומספרים ועל נפלאות שיכול אדם לעשות על ידי צירופי אותיות השם המפורש.”אריה חורשי.

.

תעודת זהות/ספורות.

“קרא בלי הרף את התפילות המיוחדות, הרשומות בו.הוא מיהר שוב למקווה, טבל את בשרו ואחרי שהתעטף בטלית ניגש אל פרי כפיו וראה נא פלא, כמו בחזון העצמות היבשות של הנביא יחזקאל, החלה דמות החימר לקרום גידים ועור, כשהיא דומה יותר ויותר לאיש קטן. מיד טבל את נוצתו בדיו ורשם על מצחה של הדמות את המילה א מ ת, שהיא חותמו של קדוש ברוך הוא. וראה שהגולם זז במקצת ואחרי זה התרומם לאט לאט מן הארץ וניצב על רגליו.”אריה חורשי.
בבית ספר כצנלסון בחולון אותו ניהל אריה חורשי, שמות הכיתות לא היו במספרים, הן היו בשמות.
כפי שכולם יודעים השלב הבא אחרי יצירת הגולם, הגולם הופך לפרפר.
שמות הכיתות:
א- פרפר.- פרפר הוא השלב הראשון בהתפתחות הגולם.
ב- ברכה.
ג- גולן.
ד- ניל”י. נצח ישראל לא ישקר. אמת על מצחו.

“דקה אחת עמד רבי ליוא, נדהם כולו, שאכן הצליח למצוא את הצירוף הנכון ומיד פנה אל היצור, הניצב לפניו: “אמור נא לי, גולם, האם שומע אתה את קולי?”
כל תגובה לא באה. אפילו עיניו של היצור לא נפקחו. הוא עמד ללא תנועה, כשידיו צמודות לגופו. כמו כל פסל ללא חיים “זה לא היצור, שאני רציתי ליצור”, קרא רבי ליוא,” הוא פועל פשוט, כאילו היה מראה, המשקפת את כל תנועות שלי. כפי שהוא, יכול הוא לשמש צעצוע-משחק לילד קטן, שחיקויים שלו יצחיקו אותו, אך לא עזר כנגד, שאני ועמי זקוקים לו. ברור, שיצירתי אינה מושלמת וצריך לשפר, לשנות ולהמשיך בחיפושים בספר אחרי הצירוף הנכון והמתאים.”
הוא מחק במהירות ממצחו של הגולם את האות ‘א’ ונותרה רק המילה: ‘מת’.

מיד נפל הגולם על הארץ והיה לגוש חימר רגיל, ללא רוח חיים ושוב חלפו ימים אחדים כשהרבי ממשיך לסגף ולטהר את עצמו, מתפלל בכוונה את התפילות שמצא בספרים העתיקים, עד שהחליט לנסות שוב. הוא רשם תוך רטט בלבו על פיסת קלף את השם המפורש, כדי לשים אותו בתוך… רק עתה התברר לו, שאין לגולם מקום, שאפשר להניח בו את הקלף. גם סדק קטן ביותר. כתוב: “להניח אותו מתחת ללשונו”, אך לגולם שלו, שלא צריך היה לדבר, לאכול ולשתות לא היה פה. מיד נטל סכין וחרץ במקום, בו נמצא הפה, סדק צר ודחף לתוכו את הגוויל. עתה הגיע הרגע המכריע. הוא הוסיף את האות א המחוקה.
שוב קם הגולם על רגליו, פקח את עיניו, ניגש אל הרבי והודיע לו בקול ברור: ” אני מוכן לשרת אותך, רבי ויוצרי!”” אריה חורשי.

.

וְנֹקֵב שֵׁם-יְהוָה מוֹת יוּמָת, רָגוֹם יִרְגְּמוּ-בוֹ כָּל-הָעֵדָה:  כַּגֵּר, כָּאֶזְרָח–בְּנָקְבוֹ-שֵׁם, יוּמָת.

תורת ישראל.

.

וַיָּשׁוּבוּ וַיְנַסּוּ אֵל;    וּקְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל הִתְווּ.
לֹא-זָכְרוּ אֶת-יָדוֹ;    יוֹם, אֲשֶׁר-פָּדָם מִנִּי-צָר.

תהלים.

“שאחרים ימותו בעד ארצנו
חיילים ממעמד כלכלי נמוך מתים יותר בעימותים צבאיים
הארץ- 25.1.2013
http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1914241

בְּעֵינָיו יִקָּחֶנּוּ;    בְּמוֹקְשִׁים, יִנְקָב-אָף.

איוב.

וַיַּעַבְדוּ אֶת-עֲצַבֵּיהֶם;
וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ.

וַיִּזְבְּחוּ אֶת-בְּנֵיהֶם, וְאֶת-בְּנוֹתֵיהֶם–  לַשֵּׁדִים.
וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי, דַּם-בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם–  אֲשֶׁר זִבְּחוּ, לַעֲצַבֵּי כְנָעַן;

תהלים.

מגדל בבל 1

“…הנני מבטיח לרוח הגדולה לוציפוג (לוציפר), נסיך השדים, שכל שנה אני אביא בפניו נפש אדם לעשות בה כרצונו, ובתמורה לוציפוג יבטיח להעניק לי את האוצרות של כדור הארץ וימלא כל תשוקה שלי לאורך החיים הטבעיים שלי. אם אכשל להביא לו כל שנה את הקרבן הנ”ל, אז נשמתי תשועבד אליו. ”
מאנלי פאלמר הול, בונה חופשי דרגה 33 .

.

“ז,ה  הממלא לו ולחטאת–ממלא את שלו תחילה, וקושרו באסל; ואחר כך ממלא את של חטאת; ואם מילא את של חטאת תחילה, ואחר כך מילא את שלו–פסול.  נותן את שלו לאחריו, ואת של חטאת לפניו; ואם נתן את של חטאת אחריו, פסול.  היו שניהן של חטאת–נותן אחד לפניו ואחד לאחריו, וכשר:  מפני שאי אפשר.” משנה- מסכת פרה.
ווילדע חייעז/שווערצע חייעז.

.

שמע הקייסר על מעשיו של הרב בפולין וזימנו לפגישה..
“כבר עם דברי הפתיחה של הקיסר, הבין הרבי מה הייתה כוונת ההזמנה ומהן המחשבות, שהטרידו את הקיסר בשעה שהתבונן להצגתו המרשימה של הגולם:
“סבורני,” הביע הקיסר את דעתו, “שאם יש כבר לרשותך הנוסחה שבעזרתה יצרת את בגולם, מסוגל אתה ליצור לא רק יצור אחד שישמע את פקודתך, כל פקודתך, אלא אפילו גדוד שלם של יצורים דומים לו ובשעת מלחמה, במקום להסתכן ולסכן חיי אלפי אזרחים חפים מפשע ואף אלה שגויסו לצבא, מסוגל  תהיה לשלוח את היצורים האלה נגד האויב ואז ניצחונך מובטח.”
“באופן תיאורטי, הוד מלכותך, אך יצירת כל יצור דורשת הקרבה עצמית, סיגופים, תפילות מיוחדות   והתנהגות מפורשת, כפי שמצווים  ספרי קודש מיוחדים. אך מעל הכל התלבטויות, אם המעשה
שאנו עושים הוא לא בניגוד לרצונו של אלוהים. יצירת יצורים כאלה, שתפקידם יהיה להרוג ולהשמיד יצורים אנושיים, שאנו רואים בהם אויבים, ודאי לא תהיה לרצונו של הבורא, שברא את האדם על מנת שיחיה.”
“אבל מבחינה תיאורטית, כפי שאמרת,” הגן על דעתו הקיסר.
“תאר לך, הוד מלכותו, שנוסחה שכזו תיפול לידי ראש השודדים. לא יהיה אז אף אדם שיהיה בטוח בחייו, אם לא יכנע לדרישותיו של הפושע. אך לא רק שודד, אלא שליט, צמא דמים, החולם על השתלטות על כל העולם ונתקל בעם שמעיז להתנגד לכיבוש ארצו, או שהוא מחליט שגזע מסוים לא ראוי לחיות על פני האדמה, כי הוא נחות ובנשימתו מרעיל את האוויר שהוא נושם. הרי באותו היום יעלה מגיהנום, השטן, מלך השדים ויתגרה בבורא העולם בעצמו.”
“יש משהו בדבריך, רבי,” הסכים אתו הקיסר.” אריה חורשי מנהל בית ספר ברל כצנלסון לשעבר.

http://stage.co.il/Authors/1012
השאלה הנשאלת היא. מי התגרה במי.
רב שעל מצחו אמת לא היה חושש מהשטן או מלך השדים שיקום ויתגרה בבורא עולם.
וזאת למה-
כי בורא עולם שולט גם בשטן- בורא עולם הקים שטן לשלמה המלך ועל עם ישראל בזמן שלטונו של שלמה המלך- שבסופה קרע את ממלכתו.

הבונים החופשיים נקראים- אבירי המלך שלמה.
וַיֹּאמֶר יְהוָה לִשְׁלֹמֹה, יַעַן אֲשֶׁר הָיְתָה-זֹּאת עִמָּךְ, וְלֹא שָׁמַרְתָּ בְּרִיתִי וְחֻקֹּתַי, אֲשֶׁר צִוִּיתִי עָלֶיךָ–קָרֹעַ אֶקְרַע אֶת-הַמַּמְלָכָה מֵעָלֶיךָ, וּנְתַתִּיהָ לְעַבְדֶּךָ. אַךְ-בְּיָמֶיךָ לֹא אֶעֱשֶׂנָּה, לְמַעַן דָּוִד אָבִיךָ:  מִיַּד בִּנְךָ, אֶקְרָעֶנָּה. רַק אֶת-כָּל-הַמַּמְלָכָה לֹא אֶקְרָע, שֵׁבֶט אֶחָד אֶתֵּן לִבְנֶךָ:  לְמַעַן דָּוִד עַבְדִּי, וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם אֲשֶׁר בָּחָרְתִּי. וַיָּקֶם יְהוָה שָׂטָן לִשְׁלֹמֹה, אֵת הֲדַד הָאֲדֹמִי:  מִזֶּרַע הַמֶּלֶךְ הוּא, בֶּאֱדוֹם וַיָּקֶם אֱלֹהִים לוֹ שָׂטָן, אֶת-רְזוֹן בֶּן-אֶלְיָדָע:  אֲשֶׁר בָּרַח, מֵאֵת הֲדַדְעֶזֶר מֶלֶךְ-צוֹבָה–אֲדֹנָיו. וַיִּקְבֹּץ עָלָיו, אֲנָשִׁים, וַיְהִי שַׂר-גְּדוּד, בַּהֲרֹג דָּוִד אֹתָם; וַיֵּלְכוּ דַמֶּשֶׂק וַיֵּשְׁבוּ בָהּ, וַיִּמְלְכוּ בְּדַמָּשֶׂק. וַיְהִי שָׂטָן לְיִשְׂרָאֵל כָּל-יְמֵי שְׁלֹמֹה, וְאֶת-הָרָעָה אֲשֶׁר הֲדָד; וַיָּקָץ, בְּיִשְׂרָאֵל, וַיִּמְלֹךְ, עַל-אֲרָם.
ספר מלכים.

וכן יש תוהו ובוהו,

לכן בימים ההם בהם שכר האדם לא נהיה אני מבקשת שיהוה יבוא ויעשה סדר.

.

.

Copyright © 2020 . All rights reserved.