רדיו זמן השלום- השיר של מיסיסיפי.

.

Welcome to machin-pink floyed

Intro.

ללא קיומי לא היית נמצא איפה שאתה נמצא.

ללא קיומי בבילון לא הייתה מדברת איתך.

הרצון של בבילון להורגי,

הוא זה שיצר את הצורך של בבילון בך.

זה ברור לשנינו שללא אני,

היית עוד שווארצע בשביל הבבילונים.

בבילון לא היו מדברים איתך ללא אני.

היום אתה שווארצע מועדף.

וזה רק בזכות קיומי.

אתה מרגיש בשמים עכשיו.

אתה שמח

מאושר

הם קיבלו אותך.

חשוב שתדע,

ברגע שנכנסת לבבילון,

אתה לא יכול לצאת.

אתה האבן בחומה

עליה דיברו פינק פלויד.

ברור לכולנו שלמרות שאתה אומר כן לכל מה שבבילון מבקשת,

אין לך את היכולת לומר לבבילון- לא.

זאת ידיעה שתרחף מעל ראשך.

אתה לא יכול לומר לבבילון לא.

ביום שתגיד לא-

בבילון תהרוג אותך.

אתה עבד.

אתה לא באמת אוהב,

אתה לא באמת שונא.

אתה שונא את מי שבבילון מבקשת ממך לשנוא,

אתה תאהב את מי שבבילון תחליט שתאהב,

אבן כמוך שתיצור צירוף אבנים שיועיל לבבילון.

אתה מכונה.

Jim Morrison&the doors.

אתה כמו זאב.

מי שנתן לך את המפתח

ידע זאת.

אתה ודאי יודע עכשיו שההשכלה נתנה להם את היכולת לדעת מראש כיצד תנהג כשהמפתח בידך.

שָׂרֶיהָ בְקִרְבָּהּ, כִּזְאֵבִים טֹרְפֵי טָרֶף–לִשְׁפָּךְ-דָּם לְאַבֵּד נְפָשׁוֹת, לְמַעַן בְּצֹעַ בָּצַע.

עכשיו אתה מבין מה הם איפשרו לך לעשות

ולאיזה מעשים שימשת כעז, ככפרה לחטאים כשעשית מה שעשית.

שִׁיתֵמוֹ נְדִיבֵימוֹ, כְּעֹרֵב וְכִזְאֵב;    וּכְזֶבַח וּכְצַלְמֻנָּע, כָּל-נְסִיכֵימוֹ.
אֲשֶׁר אָמְרוּ, נִירְשָׁה לָּנוּ–    אֵת, נְאוֹת אֱלֹהִים.

הנדיבות שהפגנת זכתה לבוז כי היה ברור שזאת נדיבות של אדם שהוא כִזְאֵב לשפוך דם לאבד נפש.

כשהם איפשרו לך לעשות את מה שהם עשו,

בהפוך על הפוך הם קירבנו אותך.

עשית מעצמך נושא חטא, נושא באשמה מבחירה.

נפלת כאחד השרים.

.

Dhafer Youssef – La prière de l’absent

אני אסביר לך,

המקומות שהיו צריכים לאהוב אותך,

ולא אהבו אותך,

הם אלו שגרמו לך לעשות את מה שעשית ,

אותה שניה שמלאו לך את אותו חוסר,

הייתה השניה בה הסכמת לעשות

את מה שאסור להסכים לו.

אני אסביר גם לך,

אותו חוסר בתחושת הערכה עצמית,

אותם רגשי נחיתות שהתעוררו בך

כשראית אותם,

הם אלו שגרמו לך לעשות את מה שעשית.

השניה בה הם קבלו אותך אליהם,

הייתה השניה בה הסכמת לעשות,

את מה שאסור להסכים לו.

המבנה הרגשי שלך,
הוא אותו מבנה רגשי של העני בעזה שניתן לקנות אותו בשקל.
בדיוק כמו אותו מחבל בעזה,

בסופו של יום אתה תפוצץ את עצמך.

לא הם.

.

.

משה חבושה- תקסים עוד.

קי.

מפתח.

דלת.

באב.

(באבילון).

באב אל וואד.

עמק המתים.

לשם פרצו בדרך אל העיר.

יפה ירקוני.

חייב להיות ירוק.

על עלמות טופפות בירקרק חרוץ.

הפניה היא, פניה לציפור, כי נפשו נשרפה בלהבה…

צריך נשמה חדשה מאבן הבינה בדרך אל העיר,

לה בוהם…

כך שאתה מבין שהיצירה שלך לא מרשימה אותי,
הנשמה שלך שאובה מאדם שכנראה היה יוצק תוכן
שאתה לעולם לא תוכל וודאי לא תרשה לעצמך לצקת…
כי אתה יודע  מי שם אותך במקומך.

האל פתח.
לו בנתה לאה גולדברג  וחבריה את העיר שחרבה בליטא.
עם האבנים הקטנות שהיא אספה למזכרת.

אני אומר לך מי אתה.
אתה אבן  שמרכיבה את העיר.
עיר שמגדל בתוכה ומקיפה אותה חומת אש.

אתה חלק מעיר שאבניה בני אדם שפזורים בעולם
ולעיר יש את פרנסי העיר שלעולם לא תוכל לכתוב נגדם
כי אתה יודע מי נתן לך את השם ומי יקח לך אותו בשניה שתיצוק את אותו תוכן
שאתה לא יכול לצקת ביצירתך.

בדיוק כמו חים נחמן ביאליק שלא התעקש שהמילה מטריה לא תכנס לשפה העברית.

איפה הבעיה.
אותו  מקור מידע  ששם אותך באותו יום במכנסים ירוקים ברחוב יד חרוצים
בחומוס של סיבוס
אותו מקום שמשתף פעולה עם המקום של 1987
ששיתף פעולה עם המקום של 2007
אני רואה זאת כבגידה,
הרבה יותר חמורה משל וענונו.

אז אתה מבין-
אני יודעת שאתה לא אתה.
אתה מסכה, חפש מחופש.
זאת הסיבה שלא ניתן להגיע באמצעות יצירתך לאביונה.

Orange Blossom-  Ayoub

משה חבושה- תקסים עוד.

אני אסביר לך,
המקומות שגרמו לך לחוש כלפי עצמך תחושת עליונות,
הם אלו שגרמו לך לעשות את מה שעשית,
אותה תחושת עליונות  לא תתן לך להודות במה שעשית,
אותה תחושת עליונות שגרמה לך להאמין
שאמרת יהוה תצרף אותך בצורפת..
אתה מזלזל בבורא עולם
אם לכך ציפית לאחר מה שעשית.

אגב,

1987 פעלו עם המקום של 1943.
אשבל-אשטרום-אשדות.

והם וגם אתם לעולם לא תוכלו לפעול בשיתוף פעולה עם המקום של 1968,
שאת זמנו המדויק לא ניתן לדעת.
או אולי בעצם 1967.
.

יניב מדר- קבלת עול מלכות שמים- שמע ישראל.

וְחָרָה אַפִּי בוֹ בַיּוֹם-הַהוּא וַעֲזַבְתִּים וְהִסְתַּרְתִּי פָנַי מֵהֶם, וְהָיָה לֶאֱכֹל, וּמְצָאֻהוּ רָעוֹת רַבּוֹת, וְצָרוֹת; וְאָמַר, בַּיּוֹם הַהוּא, הֲלֹא עַל כִּי-אֵין אֱלֹהַי בְּקִרְבִּי, מְצָאוּנִי הָרָעוֹת הָאֵלֶּה. וְאָנֹכִי, הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא, עַל כָּל-הָרָעָה, אֲשֶׁר עָשָׂה:  כִּי פָנָה, אֶל-אֱלֹהִים אֲחֵרִים. וְעַתָּה, כִּתְבוּ לָכֶם אֶת-הַשִּׁירָה הַזֹּאת, וְלַמְּדָהּ אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, שִׂימָהּ בְּפִיהֶם:  לְמַעַן תִּהְיֶה-לִּי הַשִּׁירָה הַזֹּאת, לְעֵד–בִּבְנֵי יִשְׂרָאֵל.

jim morrison&the doors- awake.

יניב מדר, אבישי כהן.

גבר,זכר.

מוסיקה ושירה היא רוח.

בורא עולם כשאמר למשה שהוא יסתיר פניו, אמר שהמשוררים יאמרו את דברו.

כדי להסביר את ההבדל בין יניב מדר לאבישי כהן הקונטרה בסיסט אסביר זאת במשל.

המוסיקאים השחורים באמריקה המשילו את הג’אז לזיון, למעשה האהבה.

כדי להסביר את ההבדל בין יניב מדר לאבישי כהן (הקונטרבסיסט) אעשה זאת באמצעות משל מעשה האהבה.

אהבתי את שירתו וניגונו של אבישי כהן וככה קניתי עוד דיסק ועוד דיסק, ועוד הופעה ועוד הופעה. והגעתי “לגבהים” כמו שאומרים. ואז כשהרגשתי שהנה , אני מגיעה..טראח! הרגשתי שהוא עוצר וחוזר שוב לתחילתו של מעשה האהבה.

זה היה השלב שהפסקתי לבא לאבישי כהן הקונטרה בסיסט.

וברגע זה ממש בא יניב מדר, עם קול שירת יהוה , קול חודר..עמוק…

והגעתי.כן..

הגעתי.

יניב מדר- גבר.

אבישי כהן (הקונטרבסיסט)- זכר.

ואתם יודעים,
אישה שלא מגיעה לאביונה ממעשה האהבה, סובלת מכאבי ראש.
לכן היא מסרבת לעשות את מעשה האהבה עם זכר שאינו יכול להביא אותה לאביונה.

כדי להסביר את הפעולה הזאת שגורמת לעמים לא להגיע, אסביר זאת במשל מה שקוראים לו בעולם המוסיקה- סבנטיז ואייטיז.

בסבנטיז המערב התחיל להגיע..ואז טראח! באו האייטיז עם המוסיקה ועיצוב האופנה הנשלט ע”י שוכבי משכב זכר..

אתם יודעים.. ג’ורג’ מייקל..ההם שו אסמם, calture club..

.

Jim Morrison&the doors- awake

אני פעם הייתי עובדת בבני ברק.

בעת ההיא היה לי כלי לשמיעת מוסיקה מקלטות ..

(אני כבר לא אוהבת את המילה- walk man  אני לא גבר..)

(גם את המילה קסטות אני לא אוהבת אם בדרגות בני אדם בקסטות עסקיינן..)

היו שני יוצרים ששמעתי הרבה באותה עת, ארקדי דוכין בשירי ולדימיר ויסוצקי וניק קייב והזרעים הרעים- wiping song

וככה הייתי נוסעת בקו 43 מצומת גהה אחרי כל יום עבודה הביתה.

ההתאהבות שלי בולדימיר ויסוצקי הייתה מידית.

כשכולם אהבו את השיר טמבל אני אהבתי את השיר אגדה מוזרה.

אהבתי את כל הקלטת והיום אני אוהבת את כל הדיסק.

הוא עשה לי לבכות ולדימיר ויסוצקי.

ולדימיר ויסוצקי אמר על הקומוניזם את מה שאני חושבת היום על הקפיטליזם.

ארקדי דוכין- אגדה מוזרה- ולדימיר ויסוצקי.

מה שרציתי לומר לך זה דבר כזה..

אתה אותו פרי שמישו טיפח ושניערו את הגזע הוא נפל..נפל…

תחילת השיר- לא דו- ארקדי דוכין- ולדימיר ויסוצקי.

כשהדרך הייתה מתארכת בגלל עומס תנועה..

הייתי מקשיבה לניק קייב בוויפינג סונג,

שם הוא אומר-

דיס איז דה וויפנג סונג, בט איי וונט בי וויפינג לונג..

זה שיר הבכי, אך לא אבכה לאורך זמן…

Nick Cave & The Bad Seeds – The Weeping Song

Wake up- jim morrisom.

בשורה התחתונה שיטות השלטון קפיטליזם, קומוניזם, סוציאליזם, דיקטטוריזם, הן שיטות שמייצרות את אותה תוצאה-

שליטה של מעטים על רבים, עוני של הרבה אנשים  מול עושר בידי מעט  אנשים.

שינוי שם השלטון מעת לעת, נותן את התחושה לעמים שיש שינוי..שהנה, יהיה בסדר..

עד ההתפקחות..

עֹשֶׂה מִשְׁפָּט, לָעֲשׁוּקִים–נֹתֵן לֶחֶם, לָרְעֵבִים;    יְהוָה, מַתִּיר אֲסוּרִים.
יְהוָה, פֹּקֵחַ עִוְרִים–יְהוָה, זֹקֵף כְּפוּפִים;

.
Les Marionnettes-la double vie de véronique

ומה הוא איש אשר ישמור לחיים,
והוא גולם ואין תוכו נשמה.
וְהַחָכְמָה, מֵאַיִן תִּמָּצֵא; וְאֵי זֶה, מְקוֹם בִּינָה.

ומה הוא איש אשר יאכיל לחיים,
והוא רעב ולא יטעם מאומה.
וְהַחָכְמָה, מֵאַיִן תָּבוֹא; וְאֵי זֶה, מְקוֹם בִּינָה.
וְנֶעֶלְמָה, מֵעֵינֵי כָל-חָי; וּמֵעוֹף הַשָּׁמַיִם נִסְתָּרָה.
אֲבַדּוֹן וָמָוֶת, אָמְרוּ; בְּאָזְנֵינוּ, שָׁמַעְנוּ שִׁמְעָהּ.

לֹא-יָדַע אֱנוֹשׁ עֶרְכָּהּ; וְלֹא תִמָּצֵא, בְּאֶרֶץ הַחַיִּים.
אֱלֹהִים, הֵבִין דַּרְכָּהּ; וְהוּא, יָדַע אֶת-מְקוֹמָהּ.

Van Den Budenmayer Concerto en Mi Mineu, Version de 1798- la double vie de véronique

וְסוּר מֵרָע בִּינָה.

שלום שבזי. איוב.
.
דיוואן הלב- נשמת כל חי.

יִקְּבֻהוּ אֹרְרֵי-יוֹם;  הָעֲתִידִים, עֹרֵר לִוְיָתָן.

Jim Morrison&the doors- awake- ghost song

עַתָּה, שָׁכַבְתִּי וְאֶשְׁקוֹט; יָשַׁנְתִּי, אָז יָנוּחַ לִי.

(כִּי-עַמְּךָ וְנַחֲלָתְךָ, הֵם, אֲשֶׁר הוֹצֵאתָ מִמִּצְרַיִם, מִתּוֹךְ כּוּר הַבַּרְזֶל.  לִהְיוֹת עֵינֶיךָ פְתֻחֹת אֶל-תְּחִנַּת עַבְדְּךָ, וְאֶל-תְּחִנַּת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, לִשְׁמֹעַ אֲלֵיהֶם, בְּכֹל קָרְאָם אֵלֶיךָ.  כִּי-אַתָּה הִבְדַּלְתָּם לְךָ, לְנַחֲלָה, מִכֹּל, עַמֵּי הָאָרֶץ:  כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ בְּיַד מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ, בְּהוֹצִיאֲךָ אֶת-אֲבֹתֵינוּ מִמִּצְרַיִם–אֲדֹנָי יְהוִה. וַיְהִי כְּכַלּוֹת שְׁלֹמֹה, לְהִתְפַּלֵּל אֶל-יְהוָה, אֵת כָּל-הַתְּפִלָּה וְהַתְּחִנָּה, הַזֹּאת; קָם מִלִּפְנֵי מִזְבַּח יְהוָה, מִכְּרֹעַ עַל-בִּרְכָּיו, וְכַפָּיו, פְּרֻשׂוֹת הַשָּׁמָיִם. וַיַּעֲמֹד–וַיְבָרֶךְ, אֵת כָּל-קְהַל יִשְׂרָאֵל:  קוֹל גָּדוֹל, לֵאמֹר. בָּרוּךְ יְהוָה, אֲשֶׁר נָתַן מְנוּחָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל, כְּכֹל, אֲשֶׁר דִּבֵּר:  לֹא-נָפַל דָּבָר אֶחָד, מִכֹּל דְּבָרוֹ הַטּוֹב, אֲשֶׁר דִּבֶּר, בְּיַד מֹשֶׁה עַבְדּוֹ. יְהִי יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עִמָּנוּ, כַּאֲשֶׁר הָיָה עִם-אֲבֹתֵינוּ:  אַל-יַעַזְבֵנוּ, וְאַל-יִטְּשֵׁנוּ.)

עִם-מְלָכִים, וְיֹעֲצֵי אָרֶץ; הַבֹּנִים חֳרָבוֹת לָמוֹ.
אוֹ עִם-שָׂרִים, זָהָב לָהֶם; הַמְמַלְאִים בָּתֵּיהֶם כָּסֶף.
אוֹ כְנֵפֶל טָמוּן,
לֹא אֶהְיֶה;

(שָׁם רְשָׁעִים, חָדְלוּ רֹגֶז;  וְשָׁם יָנוּחוּ, יְגִיעֵי כֹחַ.
יַחַד, אֲסִירִים שַׁאֲנָנוּ; לֹא שָׁמְעוּ, קוֹל נֹגֵשׂ.
קָטֹן וְגָדוֹל, שָׁם הוּא; וְעֶבֶד, חָפְשִׁי מֵאֲדֹנָיו.)

(וַיַּעַבְדוּ אֶת-עֲצַבֵּיהֶם; וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ.
וַיִּזְבְּחוּ אֶת-בְּנֵיהֶם, וְאֶת-בְּנוֹתֵיהֶם– לַשֵּׁדִים.
וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי, דַּם-בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם– אֲשֶׁר זִבְּחוּ, לַעֲצַבֵּי כְנָעַן;)

(יֶחְשְׁכוּ, כּוֹכְבֵי נִשְׁפּוֹ:  יְקַו-לְאוֹר וָאַיִן;
וְאַל-יִרְאֶה, בְּעַפְעַפֵּי-שָׁחַר.)
(וָאֹמַר–עַד-פֹּה תָבוֹא, וְלֹא תֹסִיף;  וּפֹא-יָשִׁית, בִּגְאוֹן גַּלֶּיךָ.
הֲמִיָּמֶיךָ, צִוִּיתָ בֹּקֶר; ידעתה שחר (יִדַּעְתָּ הַשַּׁחַר) מְקֹמוֹ.)

אַל-תַּגִּידוּ בְגַת, אַל-תְּבַשְּׂרוּ בְּחוּצֹת אַשְׁקְלוֹן:  פֶּן-תִּשְׂמַחְנָה בְּנוֹת פְּלִשְׁתִּים, פֶּן-תַּעֲלֹזְנָה בְּנוֹת הָעֲרֵלִים. הָרֵי בַגִּלְבֹּעַ, אַל-טַל וְאַל-מָטָר עֲלֵיכֶם–וּשְׂדֵי תְרוּמֹת:  כִּי שָׁם נִגְעַל, מָגֵן גִּבּוֹרִים–מָגֵן שָׁאוּל, בְּלִי מָשִׁיחַ בַּשָּׁמֶן.

(מִי-פִלַּג לַשֶּׁטֶף תְּעָלָה;    וְדֶרֶךְ, לַחֲזִיז קֹלוֹת.
לְהַמְטִיר, עַל-אֶרֶץ לֹא-אִישׁ–    מִדְבָּר, לֹא-אָדָם בּוֹ.
לְהַשְׂבִּיעַ שֹׁאָה, וּמְשֹׁאָה;    וּלְהַצְמִיחַ, מֹצָא דֶשֶׁא.
הֲיֵשׁ-לַמָּטָר אָב;    אוֹ מִי-הוֹלִיד, אֶגְלֵי-טָל.
הֲתָצוּד לְלָבִיא טָרֶף;    וְחַיַּת כְּפִירִים תְּמַלֵּא.
כִּי-יָשֹׁחוּ בַמְּעוֹנוֹת;    יֵשְׁבוּ בַסֻּכָּה לְמוֹ-אָרֶב.
מִי יָכִין לָעֹרֵב, צֵידוֹ: )

נְאֻם יְהוָה, לַאדֹנִי–שֵׁב לִימִינִי; עַד-אָשִׁית אֹיְבֶיךָ, הֲדֹם לְרַגְלֶיךָ.
מַטֵּה-עֻזְּךָ–יִשְׁלַח יְהוָה, מִצִּיּוֹן; רְדֵה, בְּקֶרֶב אֹיְבֶיךָ.
עַמְּךָ נְדָבֹת, בְּיוֹם חֵילֶךָ:
בְּהַדְרֵי-קֹדֶשׁ, מֵרֶחֶם מִשְׁחָר; לְךָ, טַל יַלְדֻתֶיךָ.

מִדַּם חֲלָלִים, מֵחֵלֶב גִּבּוֹרִים–קֶשֶׁת יְהוֹנָתָן, לֹא נָשׂוֹג אָחוֹר; וְחֶרֶב שָׁאוּל, לֹא תָשׁוּב רֵיקָם.

נִשְׁבַּע יְהוָה, וְלֹא יִנָּחֵם– אַתָּה-כֹהֵן לְעוֹלָם;
עַל-דִּבְרָתִי, מַלְכִּי-צֶדֶק.
אֲדֹנָי עַל-יְמִינְךָ; מָחַץ בְּיוֹם-אַפּוֹ מְלָכִים.

נשמת כל חי- דיוואן הלב.

וְגַם-אֲנִי אוֹדֶךָּ: כִּי-תוֹשִׁעַ לְךָ יְמִינֶךָ.
.
.

שיהיה המשך שבוע טוב,

מרדיו זמן השלום.

.

Copyright © 2020 . All rights reserved.