קורונה- הערכת מצב.

צריך גם לראות את מספר הנדבקים לעומת מספר הנבדקים. המדדים הראשונים היו לפי כ- 100,000 נבדקים ביום.

והעין שלכם בוחנת מספרית ולעתים חושבת שיש ירידה כשאין ירידה או רואים שיש עליה, אך העליה גדולה יותר ממה שנראה על פי בדיקות מועטות.

אחוז המאומתים הוא כ- 15.29, יש התכנות שאם היו בודקים ביום הדוח המוצג באתר 100,000 בדיקות היו נמצאים כ- 14000- 15290 חולים.

חשוב מאוד שהעין שלכם תוכל להעריך נכונה את המצב  על פי האחוזים במדד נבדקים של 100,000.

על פי המדד המוצג:

184 מהחולים כנראה בטיפול נמרץ.

876 חולי קורונה מאושפזים בבית החולים.

מה זה אומר.

בחודש מאי האחרון לפי הספורות הנוצריות אימי היתה בטיפול נמרץ שהיה מיועד לקורונה והתרוקן וכל מאושפזיו כבר היו חולים שאינם חולי קורונה.

אם זכרוני נכון , יש במחלקה זאת כ- 15-20 מיטות.

במחלקה אורולוגית שאימי אושפזה לפני האישפוז בטיפול נמרץ היו בערך 50-60.

זאת אומרת שבכל בית חולים יש מחלקה שלמה לחולי קורונה ומחלקה שלמה לחולי קורונה בטיפול נמרץ וזאת בנוסף לחולי הממוצע שאינו קורונה.

כנראה שצוות בית החולים כמעט וקורס תחת העומס.

בנט עובד על אחוזים, בגל הזה השיא היה כ- 60000 חולים חדשים ביום על פי בדיקות שהגיע ל-10000 כ- פי 1.5 מהשיא של הגל הקודם בנט שחרר ופתח חופשי את הכניסה לישראל ויציאה ממנה וחזרה אליה.

בסין שכבר סגרה את הסרט ב- 2020 התגלו כ- 1800 מקרים חדשים בעת הזאת , בישראל יש כ- 4000  מקרים חדשים ביום. צריך לחשוב על כך שסין היא מדינה של מעל מליארד בני אדם כך לעומת ישראל 1800 זה כמעט כלום- מאוד מעניין לראות את התגובה החזקה של המושלים בסין להתחדשות הקורונה בארצם:

סגרים ובדיקות המוניות: הקורונה בסין מרימה ראש – גלובס (globes.co.il)

יש הבדל איך העתונאות בישראל מתיחסת לקורונה בסין, מבחינת הצגת מצב החרום והבהילות  בשידור משם שמשודר פה, וזאת לעומת השאננות בישראל ושידור אותות ההרגעה בישראל לתושבים כמו פתיחת גבולות ומשכך ניתן לראות את ההבדל  ביחס של התושבים לזהירות מהקורונה והגנה על עצמם.

השאננות של המנהיגים מייצרת את שאננות התושבים וזאת שבישראל המצב יותר חמור מסין גם מבחינת אחוזים מכלל התושבים וגם מספרית:

.