למי היה נאמן- נאמן. לימודים מספר שמואל.

וַהֲקִימֹתִ֥י לִי֙ כֹּהֵ֣ן נֶאֱמָ֔ן כַּאֲשֶׁ֛ר בִּלְבָבִ֥י וּבְנַפְשִׁ֖י יַעֲשֶׂ֑ה וּבָנִ֤יתִי לוֹ֙ בַּ֣יִת נֶאֱמָ֔ן וְהתְהַלֵּ֥ךְ לִפְנֵֽי-מְשִׁיחִ֖י כָּל-הַיָּמִֽים:
וְהָיָ֗ה כָּל-הַנּוֹתָר֙ בְּבֵ֣יתְךָ֔ יָבוֹא֙ לְהִשְׁתַּחֲוֹ֣ת ל֔וֹ לַאֲג֥וֹרַת כֶּ֖סֶף וְכִכַּר-לָ֑חֶם וְאָמַ֗ר סְפָחֵ֥נִי נָ֛א אֶל-אַחַ֥ת הַכְּהֻנּ֖וֹת לֶאֱכֹ֥ל פַּת-לָֽחֶם: שמואל.

כשבדקתי את מקור המילה אגורה לא מצאתי בתורה את המילה.

לכן חשבתי שהכניסו את המילה לשפה כמבקשים לעשות שם למלכות אגורא, אוגריתים.. הידועים ככנענים שפעלו בדמשק.
בדיוק כמו שבנו ערים בישראל ששמו להם שמות של ערים פלישתיות כמו גת ואשקלון ואשדוד.

היום מצאתי את מקור המילה בספר שמואל.

לנוכח הידיעות שהאוגרית השתמשו בהפוך בכתבנו ,
יש מצב שמלכות אגורא קראה לעצמה בשם זה כדי שהאגורות הכסף יגיעו אליהם ולא לכהן נאמן מטעם ישראל.
יש מצב שנאמן השר שמת ושמינה את ורדה אלשיך לשפוט במשפטו של שרון יצחק תשובה, כיוון את שמו כדי לתת את אגורות הכסף לשרון יצחק תשובה.

"נאמן לחץ – והלשכה התקפלה: ורדה אלשיך תמשיך לשפוט
שופטת המחוזי בת"א ורדה אלשיך תמשיך בכהונתה השיפוטית עד לפרישתה, לא תועמד לדין משמעתי ולא תעמוד להדחה בוועדה לבחירת שופטים –
כך סוכם בפגישת התיווך שקיים שר המשפטים יעקב נאמן עם בכירי לשכת עורכי הדין…
סוף לפרשת "הפרוטוקול המשופץ":
שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, תמשיך בכהונתה השיפוטית עד לפרישתה בעוד שנתיים, לא תועמד לדין משמעתי ולא תעמוד להדחה בוועדה לבחירת שופטים –
כך סוכם היום (ו') בפגישת התיווך שקיים שר המשפטים יעקב נאמן עם בכירי לשכת עורכי הדין, השופטת אלשיך ועו"ד רפאל ארגז, שנגדו התלוננה אלשיך.
בעקבות לחצים שהפעיל נאמן על כל הצדדים, סוכם כי הפרשה תסתיים בהתנצלות הדדית ובביטול כל התלונות התלויות ועומדות וביטול הכוונה לנקוט הליכים נוספים בהמשך."

גלובס. 31.8.2012 לפי הספורות הנוצריות.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000781328
.
"קצת יותר משנה לאחר שהחל המשא-ומתן להסדר חוב בדלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה,
אישרה היום (ה') השופטת ורדה אלשיך באופן סופי את ההסדר בגין חוב-עתק של 2.15 מיליארד שקל."

גלובס 27.9.2012 לפי הספורות הנוצריות.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000787051

"האמנם התיחסה הציונות הדתית אל התנועה הציונית כמנוף להרמת קרנה של היהדות בעולם וביחוד בארץ ישראל?
או שהפכה את היהדות להרמת קרנה של הציונות עד שזו האחרונה הפכה ל- "דת",
כשהתורה וחוקיה משתעבדים לה, ומשרתים אותה" יואל אלחנן.