הסללה מודרנית חלק שני- הפסיכומטרי ככלי לסלקציא.

אם פסיכומטרי הוא תנאי לקבלה ללימודי רפואה בישראל, אין הגיון לתת תעודת רופא בישראל לאדם שלמד ברומניא ללא מבחן פסיכומטרי. אם תנאי הפסיכומטרי לקבלה ללימודי רפואה, אז גם הפסיכומטרי צריך להיות תנאי קבלה לתעודת רופא בישראל. זאת אומרת שאדם שלמד ברומניא צריך לעשות גם מבחני הסמכה וגם פסיכומטרי בארץ כדי לקבל תעודת רופא.

ומה אני אומרת,

אם תלמידים שלמדו ברומניא רפואה ללא פסיכומטרי וקיבלו  תעודת רופא בישראל, אז ברור שאין טעם לדרוש מבחן פסיכומטרי לקבלה לאוניברסיטה בישראל. המבחן הזה הוא מסננת שאין בה הגיון לנוכח שתלמידים אלה עוסקים ברפואה לאחר לימודיהם ברומניא.

בשורה התחתונה,

אני טוענת שאין למשרד הבריאות בעיה שאנשים שלמדו ברומניא יהיו רופאים, הם לא מטילים ספק בכישוריהם. יש מצב שרופא שלמד בארץ נחשב מעמד יותר גבוה מרופא שלמד ברומניא. כי צריך רופאים, אך זאת הדרך לייצר עליון ונחות במקום הזה.

תחשבו על  הערבי או יהודי שכדי ללמוד רפואה עזבו את הבית ולמדו את השפה הרומנית או אנגלית או רוסית שאינה שפת האם שלהם ובשפה הזאת הם למדו רפואה, ובאו לארץ והצליחו במבחני ההסמכה. ברור לכולנו שאלה בני אדם ובנות אדם שבאו למקצוע  הרפואה כמיועדים לדבר, עם תשוקה גדולה לדבר וכנראה עם יכולות גבוהות מאוד אם הצליחו לעשות זאת בשפה שאינה שפתם. איתם אי אפשר להתווכח, הם לא באו בשביל המעמד, הם באו מאהבה לדבר.

היות לכל ילד וילדה בישראל

חשבתי על כך שבישראל יש מיעוט רופאים בגלל הפסיכומטרי, שיש הרבה אנשים לא לומדים רפואה. ולנוכח שיש כאלה שלומדים בחוץ לארץ ללא פסיכומטרי ואחר כך בישראל  ולנוכח העובדה שגם אם יסירו את המחסום של הפסיכומטרי תהיה בעיה עם מוסדות ההשכלה שלא ערוכים לקבל יותר תלמידים.

תלמיד רפואה ממוצע מתחיל ללמוד לפני הצבא וזאת בתנאי שהצליח בפסיכומטרי. אם הוא ערבי אין לו בעיה לנסוע לחוץ לארץ ללמוד בגיל 18. אם הוא יהודי שלא הצליח בפסיכומטרי אז בגלל הצבא, יש מצב שאחרי הצבא הוא יעדיף שלא לעשות זאת בגלל שצריך ללמוד שבע שנים.

אני מציעה לאפשר לצעירים יהודים שלא הצליחו בפסיכומטרי ללמוד בחוץ לארץ וכמו הלומדים בארץ, יתגייסו לצבא לאחר הלימודים. יש מצב שעד שיסיימו לא יהיה קורונה.. אך הקורונה מלמדת את המנהיגים שחשוב שיהיו יותר רופאים במערכת שגם בימים רגילים יש עונות שהם כמעט וקורסים תחת העומס.

תראה,

בגלל מיעוט ברופאים ביחס לחולים יש הרבה רופאים, מתמחים, מטפלים ומטפלות וכח עזר שעובדים קשה מאוד בעבור שכר זעום שאין כל תמורה מלאה בעבור השרות שהם נותנים.

לכן אני טוענת שזה הזמן שלהם לדרוש הכפלת שכר רטרואקטיבית מתחילת מגפת הקורונה ולשבות ואם יאיימו עם המשטרה שלא תהיה להם בעיה לשבת בכלא. ושלא  יהיו לצוות בית החולים  נקיפות מצפון בדבר. אם אתה שהם יעבדו בשבילך תשלם.

תראה, יצר לב האדם רע מנעוריו, רופא ומתמחה וכח עזר לרופאים ועובד סיעוד ומנקה בבית החולים הם אנשים שיכולים להתפתות לשוחד. גם המנקה יכול להתפתות להזריק רעל באינפוזיא של האדם שהעשיר חפץ ברעתו.

השבועים האחרונים משולים למזגן בקייץ חום קור, חום קור והתקררויות כמו שכולם יודעים, יש התכנות גבוהה שבעוד שבוע תהיה עליה חדה מאוד במספר חולי הקורונה וביחד עם פתיחת הגבולות וכניסת אנשים בעלי גנום שונה משל ישראל שלמרות שלא אובחנו כחולים היו נשאים שבדיקה לא יכולה לגלות זאת, יש מצב שתתגלה מוטציא חדשה, קטלנית יותר.

.