תרבות ואומנות.

מעדן.   “מועדון מעריצים”.

ג’אז עקר ועשיר בתחפושת עני.  “התאגיד”.

7.5. זה לא ז,ה…

“אריסון גויסה לחיל הים, אך שירותה הצבאי לא עלה יפה והיא שוחררה לפני תום שירותה.” WIKIPEDIA..

“אריסון ידועה גם בשל עיסוקהּ ברוחניות. היא סיפרה בעבר על מפגשיה עם ד”ר בריאן וייס העוסק בגלגול נשמות, ועל השפעת החיפוש הפנימי על חייה.” WIKIPEDIA.

אתה יודע איך היא עושה את ה- ROLL… 

ראה, הומו בבואו לשוות לעצמו דרך נשים לרוב מעצים תכונות נשיות, למעשה מה שעושה ההומו הוא לזהות את התכונות הנשיות מתוך מקום שהוא עושה הבדלה בהתאם לעולם מושגיו, מה הן תכונות נשיות שרק נשים נוהגות בהן וגברים אינם נוהגים בהן. משהו כמו, איפור מוגזם, לבוש הדור מידי, לרוב שמלות, למרות שנשים לובשות גם מכנסיים. הדיבור של ההומו לעתים רבות דיבור של “ברבי דול” ובלשון נקבה,  הוא חייב להעצים  תכונות נשיות  כדי להסתיר תכונות גבריות שקיימות בו לנוכח מעשה הבריאה.

אני טוענת שכך עושים מוסיקאים שמבקשים להיות בעולם מוסיקה אתני, כמו החבר’ה שמנגנים מוסיקה פרסית או ערבית בארץ, והם נוטים להסיר כל כלי שנחשב מערבי, כמו סקסופון , גיטרה חשמלית ומאוד נצמדים רק לכלים האתנים השורשים ביותר ונוטים לייצר אווירה אתנית גם בלבוש, הרבה פעמים לבן ויחפים ויושבים על השטיח ומציעים צ’אי בכניסה להופעה..

למוסיקאים מארצות המזרח, גם זה הפרסי, אין מחסום בעניין זה. הם משתמשים בכלים כמו גיטרה חשמלית סקסופון וכו’  ומשלבים עם יצירתם רוק, ג’אז וכו’ והם מנגנים על הכלי הנחשב מערבי בדרך מזרחית. בדיוק כמו עם הפסנתר, שיש PARSIAN TUNED PIANO. שהכלי הוא אותו כלי שמנגן מאסטרו, אך הפרסים מנגנים עמו בדרך מזרחית שלא נשמעת כמו הפסנתר של מאסטרו, בדיוק כמו שאתה יכול לנגן על העוד בדרך ארופאית מערבית וגם לייצר מהעוד צלילים שנשמעים ארופאים מערבים.

ליוצרים המזרחים האסלי כמו שאומרים אין צורך להוכיח מי הם, לכן אין להם מחסום ריגשי לנגן גם עם כלים מהעת החדשה את יצירתם המזרחית. וחשוב לזכור שעבדל חאלים היה בא לנגן את נגוניו לעם, עם בגדים הדורים, ועם GRAND ORCESTRA.. בבית האופרה בקהיר והיתה לו את הגיטרה של GITAR EL CHARK בחוואל תיפתקרני…

אותו הדבר גם עם אום כול ת’ום..

ואותו הדבר גם שהראם וחפאז נזרי מפרס של העת הזאת..

חרב היונה:

על שמנים וחיות אחרות.

בשורה התחתונה איל גולן לא יכתוב ולא ישיר את השיר הזה בעת הזו:

MSHIT LE IDAN OFER

להצעת עבודה.

WA ALI  IDAN OFER MIN WHEN ENTA 

OLTELO MIN ETYOPYA 

WA ALI IDAN OFER-

RUCH LE NIR GILBOA\TZEVET 3\ KABLAN KOACH ADAM.

(צריך לבדוק אם לניר גלבוע, יש קשר עם יעל גלבוע חברה של SHAGAN שעובדת ב-3 ב- 88).

MSHIT SAKEN FI DIMONA

WA KIBUTZ EIN GEDI ACHADU KUL IL ARNONA

 WA AMALU DACHKA ALEINA..

המכירים את שירתו של ג’ים מוריסון במיוחד זו מהדיסק american prayer שנעשה לאחר מותו יוכלו להבין שג’ים מוריסון אמר דבר תורה מבלי לקרוא תורה, גם לא את זו המתורגמת. חבריו של ג’ים, להקת ה- doors אמרו לו לג’ים שהחבורה של אנדי וורהול שדבקה בו, כי הם שואבים ולהזהר מהם, אבל בעיניו של ג’ים כבר היה הענן.., לאחר מותו חבריו שזרו בנאמנות את שיריו , את אלו שנכתבו לאחר שהתעורר. לא לחינם הם שמו את העדות בה נראה ג’ים כשהוא צלוב.

(ג’ים מוריסון העיד על מעשי מלכות סמאל בארצו. בעת הזו אנו רואים גם בארץ ישראל את מעשי מלכות סמאל בארץ).

גם פינק פלויד בסרט the wall כשהציגו את התלמידים נטחנים במטחנת בשר שלאחר הטחינה הם הופכים להיות עבדים בתלבושת אחידה- אמרו דבר תורה:

נִצָּב לָרִיב, יְהוָה; וְעֹמֵד, לָדִין עַמִּים. יְהוָה בְּמִשְׁפָּט יָבוֹא, עִם-זִקְנֵי עַמּוֹ וְשָׂרָיו; וְאַתֶּם בִּעַרְתֶּם הַכֶּרֶם, גְּזֵלַת הֶעָנִי בְּבָתֵּיכֶם. מלכם (מַה-לָּכֶם) תְּדַכְּאוּ עַמִּי, וּפְנֵי עֲנִיִּים תִּטְחָנוּ:  נְאֻם-אֲדֹנָי יְהוִה, צְבָאוֹת.

ברור לכולנו שפינק פלוייד לא קראו תורה..

אני טוענת שרטלין הוא סם שנועד ל”עזור” כשהנטחן מגיב ב- “היפר אקטיביות” ובעיות “קשב וריכוז” כשרוצים ליעד אותו למה שאינו מיועד, בדור שלי הגבנו לנסיונות הטחינה של פתיחה מאורט בפרופסור שור עם התלבושת האחידה, כשניסו לספור אותנו בספורות שאינם שלנו לכן ברחנו מבית הספר לים..

לצורך העניין גם יאיר לפיד הגיב בבעיות “קשב וריכוז” שרצו לטחון אותו כעיתונאי, ככותב, כסופר, כמנהיג- שאלו ספירות שאינן שלו. והם התעקשו בעניינו שיהיה כפי שיעדה לו היד הנעלמה כששלפו אותו מלבנון לעיתון במחנה למרות שלא היתה לו תעודת בגרות ויאיר לפיד לבסוף נכנע למזל שתכננה לו היד הנעלמה והלך במסלול שתוו לו…

דעתי הכללית על תרבות ואומנות בארץ היא שגם מה שנראה לכם לא במיינסטרים כמו שאומרים, גם מה שנראה לכם איכותי הוא תוצר של חורש הצירים. הרבה מהאומנים הם צירים, הם לא אומני אמת זאת אומנות שיש לה גבולות ברורים ולעיתים היא סוג של פרסומת להחלת אג’נדה מאוד מסויימת, שמעתי הרבה אומנים שמתנגדים להתבטא בענייני פוליטיקה וצדק חברתי. אלו אומנים שיודעים מי החתן שלהם, מי יספק להם את הבמה, הנראות, ואת הפנינים והאלגומים. שורה תחתונה, הרבה מהיוצרים הם יוצרי העיר, שמקיימים בשורה התחתונה את שו אסמו, עידן עופר מבעלי התוכנית the voice  וכוכב נולד. ועידן עופר מקיים אותם.  המופיעים יעדיפו  לצמצם את פעילותם החברתית, לחולים, לנפגעי מלחמות, להופעות לחיילים  וכו’, לכתוב על כמיהה לשלום ונגד מלחמה זה כמו כולם.. כולם רוצים שלום.. גם עידן עופר וורטהיימר רצו לעשות ועידת שלום מטעמם..יש הרבה אומנים שלעולם הם לא יכתבו שיר על הנזק שעושה תשובה יצחק לתושבי ישראל כמו השיר הזה:

השפה העברית והשפה הערבית שייכות לאותה משפחת שפות. השפות השמיות. מהתורה אנו למדים שדוברי השפות השמיות מיוחסים לבני ובנות שם- משמע בני זרע אברהם שהיה מזרע שם. אחרי פרשת נח היתה פרשת מגדל בבל, יש לכך משמעות רבה מבחינת חלוקת השפות לאחר שיהוה בלל את השפה. לאיזו קבוצת עמים העם היהודי מקורב ומשכך יש לכך משמעות מבחינה מוסיקלית כרוח. בורא עולם אמר שהמשוררים יאמרו את דברו כשהוא יהיה בהסתר. כך שסביר להניח ששָׁרָשָׁיו המוסיקלים של העם היהודי נשמעים יותר קרובים למוסיקה המוסלמית שמקור שני העמים הוא מהמזרח התיכון ומאפריקה. הרמב”ם אמר זאת לפני מבחינת ייחוד האל. אני מאוד נהנת ללמוד מדוע הוא אמר זאת.

אחת העבודות המשפיעות ביותר על דעת האדם, היא מלאכתו של העורך המוסיקלי בתוכניות הרדיו, בסרטים, חדשות, וגם בפירסומות…

ברור לכולנו שאם העורכים המוסיקלים בישראל היו משמיעים מוסיקה איסלנדית בשפה האיסלנדית כמו שהם משמיעים מוסיקה בשפה אנגלית, אז יש מצב שהשפה הרישמית השלישית בישראל הייתה איסלנדית.

היצירה האנגלית היא יצירה מערבית, התהליך שהביא את היותה של השפה האנגלית כשפה בינלאומית ומשכך הגשר לתקשורת בין בני אדם, הוליד את היותה הרוח השלטת בעולם, זה סוג של אימפריאליזם רוחני, שיוצר בסופו של יום את האדם הלבן כעליון, כבעל הדיעה.

ומשכך ברור לכולנו שהעדפת הממסד את היוצר המערבי שלום חנוך תוך שהוא דוחק לשוליים את היצירה המזרחית, הולידה את התודעה שמעדיפה את בנימין נתניהו כמנהיג. למרות שהתודעה שלכם לא תחבר בין בנימין נתניהו לשלום חנוך, בפועל, שלום חנוך הלבן מקיים את בנימין נתניהו הלבן כמנהיג.

כִּי תִבְנֶה בַּיִת חָדָשׁ, וְעָשִׂיתָ מַעֲקֶה לְגַגֶּךָ; וְלֹא-תָשִׂים דָּמִים בְּבֵיתֶךָ, כִּי-יִפֹּל הַנֹּפֵל מִמֶּנּוּ. דברים.

לכן אני חושבת שעורכים מוסיקלים צריכים להרוויח הרבה כסף, משהו כמו חמישים, שישים אלף שקל בחודש… כדי שבורוביץ’ לא יפתה אותם לעשות כסף מהצד כפי שהתפתה בן רד… אסור שהמוסיקה שמשמיע בן רד תאשר את בורוביץ’\אל על\אליעזר שקדי…. בדיוק כמו שאסור שהמוסיקה שמשדר משרד החינוך תאשר את עידן עופר, כי בשורה התחתונה עידן עופר מציע את השיטה הכלכלית האנגלית… המערבית…

(חשוב שתדעו שכתבתי שורות אלו כשאני יודעת  ששלום ורוטבליט ביקשו להסיר את שירם- כמה טוב שבאת הביתה, מטיסות אל על).

שלום חנוך לא יוצר מחאה. שלום חנוך הוא יוצר שהיד הנעלמה פינתה לו את הבמה, הוא וחבריו היו מונופול… לא היתה לו תחרות..

קיבוצים.

בתחילתו של יום שהבורסה נפלה, שלום חנוך שר הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם. בסופו של יום כשהקיבוצים נפלו בבורסה והציבור שילם כ- 20 מליארד שקל בעבור חובות הקיבוצים- שלום חנוך שתק. נותר סתום פה. והלך לשיר בחצרות של טייקונים.. קיבוצניק שלום חנוך.. אתם יודעים..

אני לא מפנה אצבע מאשימה לשלום חנוך..שלום חנוך לא נבחר עם הוא לא חייב לנו כלום. אך חשוב שלא יבנו את שלום חנוך כאבן פינה של רוח היצירה בישראל..

בסופו של יום הבנתי שאם כבר לשמוע מוסיקה מערבית, עדיף לשמוע  מוסיקאים ארופאים, לשמוע את המקור ולא את שלום חנוך. שלום חנוך לא יתלונן שטוחנים פני עניים כמו שהתלוננו PINK FLOYED. שלום חנוך לא יתלונן ולא יזהיר שהעיר עולה מהים  במובן של געילה כפי שעשה  JIM MORRISON.

אני חושבת שרק אדם שמחובר למקורותיו כפי שקבע בורא עולם- שר שירת מקור.

בסופו של יום תהליך קליטתם של עולי אתיופיא הסתיים כשאסתר ראדא שרה AMERICAN SOUL בשפה לטינית. זאת הדרך  של עולי אתיופיא להיות חלק מישראל, ברור לי ולך שזאת הדרך היחידה שהתאפשר לעולי אתיופיא להיות חלק מהיצירה שיש לה נראות בישראל. ואסתר ראדא, כמו איל גולן , לא תשיר למען העובדים העשוקים שעידן עופר עושק אותם.

בעל המאה הוא אדם שהצליח להתעשר בזכות תבונתו ולכן יש הגיון לקבל את דעתו.

ומה אני אומרת,

עידן עופר וסמי עופר- גנבו את המאה.

אז ברור לכולם מה דעתי על דעתו של עידן עופר..

יש כאלו שאומרים שאומן חייב לסבול, להיות רעב כדי ליצור, עושה רושם שהשבדים לא רעבים.. ועושים אחלא מוסיקה.

איפה הצרה,

ההבדל בין היוצרים הלא רעבים בישראל לבין היוצרים השבדים הוא שהיוצרים השבדים מחוברים למקום כמו שאומרים.. זה ברור לכם מה זה אומר על היוצרים הישראלים.. הם לא מחוברים למקום.. כמובן שאני מסייגת, לא כל היוצרים.. יותר נכון לומר רוח היצירה בישראל לא מחוברת למקום. לא נוצרה רוח שירת מחאה בישראל בעת הזו שיש מחאה גדולה בישראל על המצב הכלכלי.

יונתן גפן.
שמעונה מדימונה מירוחם.
מעשה שהיה כך היה..

המשל הכי טוב למה שאני רוצה לאמר לכם קוראי ושומעי הוא: מי ששר את שיר השיטה והכניסיני בניגוני ג’אז, הוא בוגד באבות ובאמהות המייסדים\המייסדות של מוסיקת הג’אז, אותם אבות ואמהות המייסדים\המייסדות שהמעבידים שלהם באמריקה אסרו עליהם לדבר בינהם בשדות הכותנה כדי שלא יהיה מרד עבדים ולכן הם דיברו בינהם באמצעות הניגונים והשירה להביע את – תְּפִלָּה, לְעָנִי כִי-יַעֲטֹף– וְלִפְנֵי יְהוָה, יִשְׁפֹּךְ שִׂיחוֹ. nina simone אמרה, כולם יודעים על אלבמה, כולם יודעים על מיסיסיפי והיא ידעה על מה היא מדברת. ואני מאוד כועסת שהוציאו “”מהביצועים” המאוחרים יותר” את הבית מהשיר הלכתי לשכת עבודה של ג’ו עמר, מאבות המיסדים והמחיים של המוסיקה היהודית בארץ ישראל, בו הוא אומר שגם הקיבוצים עשקו אותם. כי אתם מבינים, גם דוד המלך היה משורר מחאה.

 אני בטוחה שתסכימו עימי שרוחות מאיסלנד יותר יועילו לחום הישראלי מהרוחות שבאות משדות הכותנה של הקיבוצניקים

ארופאים.

 זה ברור מדוע לא הסכימו האנגלים לקבל את שלום חנוך כשניסה ליצא את המוסיקה שלו לבריטניא הגדולה-

האנגלים לא הסכימו לקנות מבחוץ סחורה שמייצרים בארצם.

הפלת אשמת העשיר על העני.

יחלקו בגדי להם.

כשעידן עופר אומר את תלונת העני על מעשי שרון יצחק תשובה הוא למעשה מבקש את רוח תפילת העני שמתלוננת גם על מעשיו של עידן עופר (השותף של אודי אנג’ל). ברור לכולנו שברגע שעידן עופר יעשוק את תפילת העני לא יהי מי שיתלונן על מעשיו של עידן עופר.

 לצורך העניין זה אותו הדבר כמו אבישי כהן ששר ומנגן את מוסיקת הג’אז של העני כשהוא לא אומר את המילים של העני בשירתו.
אני אגיד זאת כך: הסול ששרים השחורים באמריקה הוא כבר לא כמו באפריקה, והסול של אסתר ראדה ואבישי כהן כמו באמריקה.
כך כשפרנקנשטיין אמר את זה:

מה שהוא עשה, זה לעצב את רוח קדשו- בישעיהו כתוב על כך:
וְהֵמָּה מָרוּ וְעִצְּבוּ, אֶת-רוּחַ קָדְשׁוֹ; וַיֵּהָפֵךְ לָהֶם לְאוֹיֵב, הוּא נִלְחַם-בָּם.

.

לנוכח ידיעתנו אודות דבריו של נורדאו, לנוכח ידיעתנו אודות אנטישמיות שיטתית של הממסד האשכנזי בישראל כלפי יהודים מזרחים, השאלה שצריכה להישאל היא, אם היטלר היה מפעיל את מכונת ההרג שלו נגד מוסלמיםם בארופה בשנות השלושים והארבעים של המאה הקודמת (לפי הספורות הנוצריות). מה היו האשכנזים עושים. אני בטוחה שהם היו עוזרים להיטלר.. בוודאי שהיו בינהם כמה חסידי אומות עולם. כרוח, האשכנזים לא רק שלא היוו מתנגדים להיטלר הם היו עוזרים לו. לראיה “שלום” לא שר שיר אחד נגד הטבח הרוחני שהופעל נגד יהודים מזרחים בארץ ישראל. “שלום” לא שר למען מרויחי שכר העוני ב”מילואות” ובגרנות.  כגזען, “שלום” לא יכל להרשות לעצמו לשיר נגד עצמו ונגד הוריוו שמעסיקים עבדים בשכר עוני, לכן כדי להראות שהוא לא גזעני הוא שר נגד מעבידי עבדים באמריקה או דרא”פ.

מה שאני טוענת בעניין השפה המדוברת בישראל שאתם קוראים לה עברית, שאם נגיד יבוא לארץ אדם יהודי מלפני אלפיים שנים דרך מנהרת הזמן, העברית שמדברים בישראל תשמע לו כמו שאני נשמעת לאמריקאים כשאני מדברת אנגלית. מה שאתם קוראים לו השפה העברית המדוברת בישראל, איבדה את ניגונה המקורי. לכן הרבה יוצרים מזרחים בארץ בוחרים לשיר בערבית, או בשירה מהמקורות, כי השפה המדוברת בישראל בימנו לא מתחברת לניגונים המזרחים. אותו הדבר עם הניגונים היידישאים, השפה היידישאית שמהולה עם גרמנית או פולנית שינתה את הניגון של השפה ומשכך שינתה את הניגונים שיתאימו למבטא היידישאי שנוצר.. או אולי להפך, שינוי המבטא יצר את שינוי הניגונים..שינוי רוח היצירה.. השפה המדוברת בישראל היא ייצור כלאיים שלעיתים יוצרים מערביים ישראלים מרגישים את הצורך לכתוב באנגלית מילים ללחניהם, מלבד העובדה שהרבה יוצרים ישראלים שיוצרים באנגלית נשמעים לא טוב בגלל השפה הדלה (במיוחד בשימוש במילים להבעת רגש), זה בעיה שמתאימים מילים ללחן.
אני חושבת שפרנקנשטיין ורעיו הצליחו לגלמן את השפה העברית ולהופכה לשפה ממשפחת השפות הלטיניות אפילו כשמדברים בח’ וע’.. 
בסופו של יום אום כול ת’ום הגיעה ל-TLV כמו שהיא חזתה.. גלית גיאת הביאה אותה.. שרית חדד הביאה אותה.. פסטיבל העוד הביא אותה..
ומשה חבושה לא הגיע לפסטיבל העוד..
סביר להניח שממשיכי דרכו של משה חבושה היו יוצרים מוסיקה מזרחית שלא נופלת מאייכותה מהמוסיקה שיוצרים היום ממשיכי הדרך של אום כול ת’ום בארצות האיסלם, הם לא עושים כמו אום כול ת’ום.. המוסיקה שהם יוצרים מביאה לידי ביטוי צמיחה מוסיקלית שלמעט מאוד יוצרים מזרחים בישראל יש יכולת ליצור מוסיקה חדשה כזאת שתהיה נכונה להיום.. שתבטא את הצמיחה המוסיקלית במהלך הדורות.

יש מצב שאי הגעתו של משה חבושה תוכננה במכון ללימודים איסטרטגיים בגילמן אתם וודאי יודעים.. 

מכתב לסטודנט..

פיייייייי….. פיייייייי… פיייייי… פיייייי….

לנוכח האמור לעיל ברור לכולנו שגם עמותות שתורמות לאוניברסיטאות ולבנימין נתניהו שמקבל דרך האוניברסיטאות כסף להרצאות, הן עמותות שמאיימות על ההשכלה ומשכך על המושכלים בישראל שישכילו להרע ולא להטיב..

בורא עולם אמר:  כִּי-לִי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל, עֲבָדִים–עֲבָדַי הֵם, אֲשֶׁר-הוֹצֵאתִי אוֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם:  אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם. כך שאתה לא יכול לקיים עבדות בישראל, ברור לכולנו שעובדי קבלן זאת דרך העסקה שמשמעותה עבדות- כי יש מישהו שלוקח משכר העובד באופן שיטתי, הוא לא השיפוצניק שבא עם העובד שלו לשפץ לך את הבית. אני טוענת שמדובר גם בעבדות הרוח. הדרך היחידה לשלוט בישראל היא ע”י החטאתו כדי לקיים את העונש. גם במקרה גבעת עמל, התושבים הוגדרו כפולשים לאדמות ערביות, לאדמות של גר.  לא כך הדבר עם קיבוץ כברי שהתיישב על האדמות של כפר ערבי שתושביו ברחו לאחר מלחמת העצמאות.

גבעת עמל, קיבוצים, מצא את ההבדלים.
אנחנו היהודים מלכות דוד. דוד המלך היה משורר ומוסיקאי המחאה הראשון בעולם. ואם אתם תקראו על מה שדוד המלך כתב על העשיר שעושק את העניים, אתם תבינו מה זאת שירה ומה זאת מוסיקה. וכמה יפה היהדות וכמה יפה היה דוד המלך. שזכה בתואר להיות עבדו של יהוה. התפילות שאני מתפללת למותם של הטייקונים הם כלום לעומת מה שאיחל להם דוד המלך בשירתו.

לְדָוִד:  רִיבָה יְהוָה, אֶת-יְרִיבַי;    לְחַם, אֶת-לֹחֲמָי.
הַחֲזֵק מָגֵן וְצִנָּה;    וְקוּמָה, בְּעֶזְרָתִי.
וְהָרֵק חֲנִית וּסְגֹר, לִקְרַאת רֹדְפָי;    אֱמֹר לְנַפְשִׁי, יְשֻׁעָתֵךְ אָנִי.
יֵבֹשׁוּ וְיִכָּלְמוּ, מְבַקְשֵׁי נַפְשִׁי:    יִסֹּגוּ אָחוֹר וְיַחְפְּרוּ–חֹשְׁבֵי, רָעָתִי.
יִהְיוּ, כְּמֹץ לִפְנֵי-רוּחַ;    וּמַלְאַךְ יְהוָה דּוֹחֶה.
יְהִי-דַרְכָּם, חֹשֶׁךְ וַחֲלַקְלַקֹּת;    וּמַלְאַךְ יְהוָה, רֹדְפָם.
כִּי-חִנָּם טָמְנוּ-לִי, שַׁחַת רִשְׁתָּם;    חִנָּם, חָפְרוּ לְנַפְשִׁי.
תְּבוֹאֵהוּ שׁוֹאָה,    לֹא-יֵדָע:
וְרִשְׁתּוֹ אֲשֶׁר-טָמַן תִּלְכְּדוֹ;    בְּשׁוֹאָה, יִפָּל-בָּהּ.
וְנַפְשִׁי, תָּגִיל בַּיהוָה;    תָּשִׂישׂ, בִּישׁוּעָתוֹ.
כָּל עַצְמוֹתַי, תֹּאמַרְנָה–    יְהוָה, מִי כָמוֹךָ:
מַצִּיל עָנִי, מֵחָזָק מִמֶּנּוּ;    וְעָנִי וְאֶבְיוֹן, מִגֹּזְלוֹ.

תהלים. תהלים זה לא רק חמישה עשר מזמורי המעלות.

אחת הדרכים להלחם בריכוזיות זה דרך פירוק מהחזקות צולבות. עדיין יש וויכוח בעניין שרי אריסון שיש לה החזקות בבנק פועלים ובשיכון ובינוי. אני טוענת שצריך לפרוק את שיכון ובינוי מהחזקות אריסון. בנק שנותן הלוואות/מימון לקבלנים ובנק שנותן הלוואות לרכישת דירה, יש לו את הכח לווסת את שוק הבינוי.

יש קבלנים שלשרי אין “אינטרס” לתת  להם הלוואות לצורך בניית בתים ומבנים, שלמעשה יהיו לתחרות לשיכון ובינוי, ואם שרי תרצה לעורר ביקוש היא יכולה לתת הקלות לצורך הלוואה לקניית דירה..השליטה על הביקוש וההיצע.. שולטים על המחיר..

ויצר לב האדם רע מנעוריו, אתם וודאי יודעים…

אותו הדבר עם אודי אנג’ל, ששולט על בית ספר רימון למדעי המוסיקה ושולט על המוסרות הגדולות במדינה- ערוץ 2.

תיק מוסרות.

וַיְהִי הַיּוֹם–וַיָּבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים, לְהִתְיַצֵּב עַל יְהוָה; וַיָּבוֹא גַם הַשָּׂטָן, בְּתוֹכָם. איוב.

אודי אנג’ל- מבעלי ערוץ 2 ושותף של עידן עופר.

.וכפי שאתה יודע, אני מאוד כועסת שב”גירסאות” שלאחר ג’ו עמאר, הוציאו משירו של ג’ו עמאר את הבית האחרון בו הוא מעיד על מעשי הקיבוצים.

תיק מוסרות:

ברור לכולנו שיש לפרוק את אודי אנג’ל או מערוץ 2, או מבית ספר רימון. זאת החזקה צולבת..

כי אתם חייבים להודות שיש כל כך הרבה עניים בישראל והחבר’ה שאודי אנג’ל מטפח לא עושים עבודה בתחום הזה..

וזה ברור לכולנו שזה מעורר גיחוך שאת המחזמר שיער עושים ילדים שנראים כמו “בוורלי הילס 90210”..

שלא לדבר על הצורך שלהם לחדש את מרי לו מתוך מקום שאין לפועלי הבמה שמטפח אודי אנג’ל- חדש להציע.

.
בשנת 1932 לפי הספורות הנוצריות שלח מלך עיראק יהודים לקונגרס המוסיקה בקהיר שזכו במקום הראשון בתחרות.

ברור לכולנו שמלך עיראק של שנת 1932 לפי הספורות הנוצריות, היה יותר “נאור” “מתקדם” ביחסו ליהודים בארץ שהוא שלט בה, מאשכנזים ששלטו ושולטים בארץ ישראל.

המשל הכי נכון בעניין הוא ניר גלבוע. ניר גלבוע, קיבוצניק לשעבר בן של מפקד הנח”ל לשעבר והיום קבלן כח אדם. (חשוב לאמר שגם לקיבוצים יש חברת קבלן כח אדם גדולה). בעת הזו השתתף ניר גלבוע בתוכנית “בוס בהפתעה”. מה זה אומר.. הוא, יש עובדת קבלן שהוא מציב אותה לעבוד כמנקה בחברת הרכבת של המדינה והיא לא מכירה אותו, את ניר גלבוע. ונדרש תוכנית במוסרות כדי שהיא תדע מי הבוס. ניר גלבוע הוא משל והוכחה להיותם של הקיבוצניקים תחילתו של תהליך אבולוציוני של הבורים בדרא”פ שהיו לבנים חקלאים שהגיעו לדרא”פ ובהמשך התפתחו לאפרטהייד, לטייקונים.

ניר גלבוע, השתתף בתוכנית “בוס בהפתעה” במוסרות.

יהודים הם עבדים של יהוה ולא של קבלן כח אדם שעושק מהם כל חודש את המעשר והתרומה , עדיף שאת הכסף שקבלן כח האדם עושק מהם כל חודש הם היו מפקידים בבית האוצר ככתוב הָבִיאוּ אֶת-כָּל-הַמַּעֲשֵׂר אֶל-בֵּית הָאוֹצָר, וִיהִי טֶרֶף בְּבֵיתִי, וּבְחָנוּנִי נָא בָּזֹאת, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת:. אך עושה רושם שגם כחלון מעדיף שהכסף שהוא מנהל יהי קופת אוצר ובית האוצר והטרף יהי בביתו של גלבוע ניר בן גלבוע יורם, אחת הסיבות שהעובדים דרך ניר גלבוע לא משלמים מס היא בגלל שכרם הנמוך, אם ניר גלבוע לא היה לוקח חלק משכרם הם היו משלמים מס שהיה מגיע למדינה.

אָז יָשִׁיר-מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת-הַשִּׁירָה הַזֹּאת, לַיהוָה, וַיֹּאמְרוּ, לֵאמֹר:

אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי-גָאֹה גָּאָה, סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם.

עָזִּי וְזִמְרָת יָהּ, וַיְהִי-לִי לִישׁוּעָה;

24

ציבור. קיבוץ עין גדי. קיבוצים.

את זה לא יראו לכם בתוכנית “בוס בהפתעה”:

תחשבו מה היה קורה אם המוסיקה הזאת הייתה נכנסת לתוכניות הלימוד של מוסדות המדינה בישראל.

לנוכח דרך חשיבתו של פרנקנשטיין ברור לכולנו מדוע המוסיקה הזאת לא נכנסה לתוכניות הלימוד. אני חושבת שהפוך אתם יודעים… פרנקנשטיין לא היה מוכשר עוד להבין את התכנים והערכים של תרבות המזרח. מה שהגלמים של פרנקנשטיין  עושים היום, הם מקודדים אתם יודעים.. וזה כפי שכל מזרחי יאמר לך, לא כמו זה.. אתם יודעים. כי מה שהם עושים לא בא דרך הצינור. יש הרבה שחקנים בשוק היום שהם כמו רובינשטיין, וירטואוזים. ויצירתם היא כמו שאתה שומע את אותו שיר אלף פעמים ב”לופ”. אין חדש. 

על כך נאמר בתורתנו הקדושה- וְלִנְסֹךְ מַסֵּכָה וְלֹא רוּחִי..:

ולנוכח מעגל- במה, צביקה הדר, ונינט טייב- בת ישראל  מגת (שלמרות שבת עירם זכתה בתחרות הם עדיין מועסקים כעובדי קבלן שמישהו בלם את הטל והמטר שיזרום אליהם באופן ישיר באינטל שתורמת לעיר) וערוץ 2 ,לא ניתן להתעלם מהמעגל שיוצר את זה:

צבי זה שם של בהמה..

צבי זה שם של בהמה, טהורה, אך בהמה. השילוב בין אבן אדם בשם צבי שעל במותיו שרה בת ישראל מגת ואשקלון זה שילוב לא טוב, אתה ודאי יודע. כשתהיה לנו בעזרת יהוה קרן בישראל, שתהיה לנו כנסת ישראל, השר משבט לוי וודאי יתן הוראה חד משמעית ושאינה משתמעת לשתי פנים לשנות את שמות הערים הפלישתיות בישראל. אני מאמינה שיבואו הימים. זה מחזק את דעתי שתלמידי הישיבות ונציגהם בפרלמנט מאוננים אתם יודעים…

זה די מעניין שצופים ניצחון להילארי קלינטון. ג’ון לנון אמר שהאשה היא העבד של העבדים, ואם קלינטון “תזכה” בתחרות, יש מצב שזה כמו בשיר ג’ון לנון. אובאמה הוא העבד הנשיא ולאחריו אם יקרה כמו שהצופים צופים, אז האשה, העבד של עבדים תעמוד בעמדת הנשיאים.. יש מצב שציפי מאגפת את בנט משמאל.. מיכה שטרית כתב על כך שיר.. כמו באמריקה, אך הוא כתב זאת בהקשר אחר.. “נדפוק למלך, נדפוק לו בראש, כמו באמריקה..”

לכן:
בעניין מירי רגב, אין לי עניין לבחון את כשירותה של מירי רגב כשרת תרבות. בשורה התחתונה היא התנגדה להגדלת התמלוגים מעידן עופר השולט על ים המלח.

idan ofer

זאת הסיבה שמירי רגב- שרת תרבות.

מבחינתי איל גולן עושה  נזק הרבה הרבה יותר גדול למוסיקה המזרחית מאשר האשכנזים, הוא מדכא את המחאה המוסיקלית המזרחית כשהמזרחים מתנחמים בח’ וע’ של איל גולן שמשמיעים במוסרות המדיא המקובלות על הממסד האשכנזי בישראל שיוצרים את הנראות של האומן ומשכך את היכולת שלו להתפרנס להתקיים. כך שלמעשה אין אומנות בעשייתו של אייל גולן. הוא התאים את עצמו. כמו כל מפעל תעשייתי שיודע שאם הוא יתנגד למונופול של נובל אנרג’י ושרון יצחק תשובה, המונופול יכשיל אותו, יצר את צעדיו.

לצורך העניין, גם מירי רגב (שהתנגדה להגדלת התמלוגים מים המלח), גם דרעי (שתומך במתווה הגז)  – השתכנזו.

שיר השיטה. מרכז פרס ללעג.

מה שאתה לא מבין שהמוסיקה הפולנית הגרמנית הרוסית האיטלקית, זאת מוסיקה של עמים ששנאו אתכם בארופה. זאת לא המוסיקה שלכם המוסיקה הפולנית הרוסית הגרמנית האיטלקית. זאת מוסיקה שהעם האשכנזי  ניכס אותה לעצמו ככלי להגדרת עליונותו על העם היהודי. זה לא אומר שזאת המוסיקה שלכם. זאת המוסיקה של העמים ששנאו את העם האשכנזי שהגיע לארץ אבותי. אתה מבין מה אני אומרת, אני אוהבת את המוסיקה של העמים ששנאו אתכם. הם לא שנאו אותי אתה וודאי יודע, אני לא אשכנזית. אני לא juden . אני יהודיה. אני חושבת שאתם חולי נפש שהעצמתם את המוסיקה והתרבות של האנשים ששנאו אתכם. אתה וודאי יודע שהעם הגרמני בחר בהיטלר ורובו היה חלק מהמכונה המשומנת לטבוח בכם. גם העם הפולני וגם העם הוינאי עם השניצל הטעים וגם הליטאים פתחו בשמחה את שעריהם לנאצים.

ארופאים.

אני מעדיפה- SEVENTIS ולא FOURTIS..  ב- SEVENTIS היו רדיקלים…כל אוהבי המוסיקה יסכימו איתי בענין..

 seventis טורקי. יש בשנים אלו עשיה מוסיקלית מעניינת בטורקיא שלא דווחנו עליה. מה שכנראה מוכיח את טענתי שהייתה רוח מאוד מיוחדת ב- sevsntis בכל עולם. לא רק במערב. גם השלום הראשון שלנו בא ב- seventis ..

במחשבה שנית, יש מצב שמדובר בחלון ראווה שהוא סוג של מייצג אומנותי:

(הצעת השפית: כשאתם מטגנים את הביצה עין, טגנו אותה עם הרבה חמאה, לאחר הטיגון מזגו את החמאה על הלחם. רצוי לחם לבן וזאת למה. הלחם השחור הוא עם טעם שיאפיל על הטעם של החמאה. לכן, כדי להרגיש טוב יותר את טעמה של החמאה יש למזוג אותה על לחם לבן ).

זה די מעניין שילדי הדור השני חושבים שהם התנערו מהמוסיקה שהביאו אבותיהם מארופה כשהם הלכו לשיר שירה בציבור ולרקוד ריקודי עם.. זה די מעניין שכשהם שרו וקטיושה אז יצאה לשוח הם חשו שהם שרים שירי ארץ ישראל שורשיים..

ברור לכולנו שבארצות כמו פינלנד, דנמרק ושבדיא הסיכוי ליצירת אדם כלב הוא סיכוי נמוך מאוד, האדם בארצות אלו לא עומד מול תנאים כלכליים חברתיים שיהפכו אותו לאדם כלב שנאלץ לטרוף בני אדם כדי לחיות.

 

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *