שפה.

בשנים האחרונות אני מנהלת דיאלוג עם השפה העברית. השפה העברית המתחדשת כמו שנהוג לקרוא לה.

במקביל אני קוראת תנ”ך.

אני מוצאת שהשפה העברית של התנ”ך והשפה העברית המתחדשת הן שתיי שפות שונות במהותן.
לרוב המילים, אותן מילים.
לדעתי המהות של שתיי השפות אינה אותה מהות וזאת אם נשווה בין המכלול המילים שקיים בשתי השפות.
אומרים שהשפה העברית היא השפה בה מדבר אלינו בורא עולם. לכל אות בשפה יש משמעות. יש כח רוחני. לכל אות ואות, לא רק לצירוף האותיות שיוצרות את המילה. זאת אומרת שאם ניקח אותיות מהשפה וניצור מילה חדשה ניצור מילה שיש לה כח רוחני כמשמעות- החיים והמוות ביד הלשון.

וַיְהִי כָל-הָאָרֶץ, שָׂפָה אֶחָת, וּדְבָרִים, אֲחָדִים. וַיְהִי, בְּנָסְעָם מִקֶּדֶם; וַיִּמְצְאוּ בִקְעָה בְּאֶרֶץ שִׁנְעָר, וַיֵּשְׁבוּ שָׁם. וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל-רֵעֵהוּ, הָבָה נִלְבְּנָה לְבֵנִים, וְנִשְׂרְפָה, לִשְׂרֵפָה; וַתְּהִי לָהֶם הַלְּבֵנָה, לְאָבֶן, וְהַחֵמָר, הָיָה לָהֶם לַחֹמֶר.  וַיֹּאמְרוּ הָבָה נִבְנֶה-לָּנוּ עִיר, וּמִגְדָּל וְרֹאשׁוֹ בַשָּׁמַיִם, וְנַעֲשֶׂה-לָּנוּ, שֵׁם:  פֶּן-נָפוּץ, עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ. וַיֵּרֶד יְהוָה, לִרְאֹת אֶת-הָעִיר וְאֶת-הַמִּגְדָּל, אֲשֶׁר בָּנוּ, בְּנֵי הָאָדָם. וַיֹּאמֶר יְהוָה, הֵן עַם אֶחָד וְשָׂפָה אַחַת לְכֻלָּם, וְזֶה, הַחִלָּם לַעֲשׂוֹת; וְעַתָּה לֹא-יִבָּצֵר מֵהֶם, כֹּל אֲשֶׁר יָזְמוּ לַעֲשׂוֹת. הָבָה, נֵרְדָה, וְנָבְלָה שָׁם, שְׂפָתָם–אֲשֶׁר לֹא יִשְׁמְעוּ, אִישׁ שְׂפַת רֵעֵהוּ.  וַיָּפֶץ יְהוָה אֹתָם מִשָּׁם, עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ; וַיַּחְדְּלוּ, לִבְנֹת הָעִיר. עַל-כֵּן קָרָא שְׁמָהּ, בָּבֶל, כִּי-שָׁם בָּלַל יְהוָה, שְׂפַת כָּל-הָאָרֶץ; וּמִשָּׁם הֱפִיצָם יְהוָה, עַל-פְּנֵי כָּל-הָאָרֶץ.

כשבורא עולם ברא את העולם הוא עשה זאת בדיבור. כשבורא עולם הרס את בוני מגדל בבל, הוא הרס אותם באמצעות הריסת השפה. בורא עולם שביקש בפעם השניה ממשה רבנו להוציא מים מהסלע, הוא ביקש ממנו לעשות זאת בדיבור.משמע הוא נתן כח לבני האדם ליצור באמצעות דיבור. אני מניחה שבכך עוסק ספר היצירה שאומרים ששמעון מאגוס השומרוני התעסק עם ספר זה. סביר להניח שעליו התכוון ביאליק כשאמר אלוף- שום.

הריסת מגדל בבל ע”י הריסת השפה של בוני המגדל שבורא עולם נתן להם כח והם השתמשו בו לא ככוונת הבורא שנאמר- אאזרך ולא ידעתני.

“דמותו של בן-יהודה עמדה בכל חייו במוקד ויכוחים קשים. מתנגדיו השמיצו אותו השמצות קשות, הטרידו אותו והעלילו עליו עלילות שווא שהביאו אף למאסרו בידי השלטונות העות’מאניים. לחברת “שפה ברורה” שהקים קראו “שפה ארורה”. אחת הטענות נגדו הייתה שהוא יצר מילים שיש בהם זילזול בעניינים המקודשים ליהדות הדתית.” וויקיפדיא.

אני אקדיש יותר זמן לשפה המדוברת בארץ ישראל ותיקונה.

השפה המדוברת בארץ ישראל, אינה השפה העברית ומשכך- אינה שפת עבר.

בורא עולם ברא את העולם בהבדלה כמו החושך והאור, אם עסקיינן בהבדל בין ג’ון לנון לפול מקרטני, ג’ון לנון שאמר powet to the people הוא ביקש לייצר תודעה שמבקשת שהאדם לא יזדקק לצדקה וחסד, לעומתו פול mcartney הוא איש של צ’רטי כמו שאומרים, אנשים מסוגו של פול מקרטני הם אנשים שהיתרון נובע מאותם פערים שמקיימים את הצורך בצדקה שעושה להם הרגשה טובה מהמקום הלא נכון. זאת צדקה שמקורה באותו רצון לעשיית שם כמו שראינו את רצונו של סמי עופר בשם, היא מייצרת נחיתות מול עליונות. ומשכך היא מעליבה את מקבל הצדקה בכפל משמעות. לעיתים היא מייצרת תחושות של אהלהא עצמית של האדם הרואה עצמו עליון והוא ירשה לעצמו להשתמש בכוחו בהתאם לתחושתו זו כלפי עצמו וזה אסור שנאמר, אֲנִי יְהוָה וְאֵין עוֹד, זוּלָתִי אֵין אֱלֹהִים; אֲאַזֶּרְךָ, וְלֹא יְדַעְתָּנִי. לעיתים היא מייצרת אצל העני תחושות של אלוהים אחרים כלפי מי שהוגדר עליון ממנו, לכן יש אנשים שמוכנים לעשות דברים נוראים למען אלוהים אחרים.

השיר power to the people של ג’ון לנון שלעצמו הוא צדקה וחסד, יש בו תרומה גדולה לאנושות.

לשון.

בורים.  היונה. עוצבת הפלדה.

דובר ימים

מבטא. שפות שמיות.

sleng

גם השיר women is the niger of the warld  במשמעות של האשה היא העבד של העבדים..הוא תרומה של ג’ון לנון לאנושות. בורא עולם לא אמר שהאיש של האשה יהיה הבעל שלה האלוהים האחרים שלה.יזםציבור תעודת זהות

דימות.

דואר אור כשדים

abu lele

התבוללות

צריך לחשוב על המשותף בין המילה גיברת אור כשדים, לבין ma-dam לבין הילל בן שחר\לוסיפר\נושא האור בספרדית לבין מה שקוראים לו תספורת לבין ספורות כמעשה שטן, לבין הבונים החופשיים- free-ma-son\כת האחים לבין נושא האסל של המהר”ל בפולין וביתו רייזלה לבין ושפכו דם נקי לשדים לעצבי כנען.

פרחה.אשה.

בראשית-פסח. פּוֹטִי פֶרַע כֹּהֵן אוֹן(קלוסיפר גם גיא אוני)סְרִיס פַּרְעֹהשמע

נכס צאן ברזל

המכנה המשותף בערש התרבות והאמונה של המוסלמים והיהודים הוא כל כך גדול, הרבה יותר מערש התרבות שהביאו איתם מה שקוראים לו ה”מערבים” שזאת גם הגדרה לא נכונה כי אתם יודעים אני מוצאת מכנה משותף גם עם ג’ון לנון, רבין יצחק ומרטין לות’ר קינג ובגין מנחם אתם יודעים… כנראה זאת הסיבה שהאנשים האלה נרצחו. כנראה זאת הסיבה שבגין אמר- סובבוני בכחש. לבגין לא היו כלים להסביר למה הוא מתכוון, לכן הוא העדיף לשתוק כששאלו אותו למה הוא פרש. כנראה שזה בגלל אותה טעות של ז’בוטינסקי שחשב שאלטלנה זה מנוף ואחר כך אמרו לו שזה נדנדה, כי אתם מבינים אני די מסכימה עם הדרך שז’בוטנסקי הציע.. דרך הממים, כמו מנוף- כולם עולים ולא מי למעלה מי למטה.

ברבות הימים שמעון פרס אמר לבגין שבן גוריון טעה בענין אלטלנה, בגין שאל אותו מדוע, פרס לא הסביר.

זאת שירה שמישהו גדע בדרך מאוד אלימה ומתוחכמת. אם בקופים,חביתושים ורגע בגילום ציפי מור עסקיינן:

יְהוָה, מַתִּיר אֲסוּרִים. תהלים.

והמבין יבין.

אין מה להאשים בובה על חוטים.

אין פה ענין של ימין שמאל אתם וודאי יודעים.

[wpvideo c9hXWcqx]

מזל

שומרון

תשובה ובנט בנט צרפת אפס  סתיו אפס  סתיו שפיר  שמולי 2. סתיו אפס  תשובה אפס תשובה 60 בנט 4. הילארי אפס. שרי אריסון סלאח שבתי 1. תעמולה 3.

אלטלנה

 וַיָּשׁוּבוּ וַיְנַסּוּ אֵל;    וּקְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל הִתְווּ.
לֹא-זָכְרוּ אֶת-יָדוֹ;    יוֹם, אֲשֶׁר-פָּדָם מִנִּי-צָר.

מה שלא יודע האדם המבקש לעצמו שם, זאת העובדה שהוא עבד, עבד זמן שמבקש להנציח את שמו. הוא עבד למחשבות שאנשים חושבים עליו. והוא משקיע הרבה מאוד כסף להנציח את שמו, כמו סמי עופר כשלא הסכימו לשים את שמו על מוזאון תל אביב, הוא ביטל את התרומה. והלך לעשות לעצמו שם במוזאון הימי בלונדון. התנאי, הוא שם. למה שחושבים עליו אנשים אפילו אלו הנחותים ביותר בעיניו יש השפעה כל כך חזקה על הערכתו את עצמו.  ושדרן הספורט בערוץ הראשון ידגיש ויאמר שקהל הצופים נהנה באיצטדיון סמי עופר,תוך שהוא משליך את תחושות הקהל על שמו של סמי עופר. יענו, אם לאיצטדיון היו קוראים האיצטדיון העירוני חיפה הם לא היו נהנים. משמע, הוא עבד של המחשבות של האנשים עליו. כך שלמעשה הוא מה שאנשים חושבים עליו. זאת אומרת שהוא לא באמת קיים, לא באמת נמצא בעולם הזה. כי לא תמיד מה שחושבים עליו אנשים זה מה שהוא. אין דבר כזה סמי עופר. הוא לא באמת. הרב יהודה הלוי אמר את זה הכי טוב- עבדי זמן, עבדי עבדים הם, עבד יהוה הוא לבד חופשי. כי ביננו, קהל אוהדי הכדורגל, היו נהנים מהמשחק גם אם היו קוראים לאיצטדיון, איצטדיון. משמע, לא היה דבר כזה סמי עופר.

התמוטטות עצבים זה טוב ליהודים…

אפס.

הצעה לשימוש לתאור הספרה- 0: זירו. יש הרבה מילים באנגלית שנכנסו לשפה, במקרה של של הספרה 0, יותר נכון להשתמש במילה זירו. זירו זאת  מילה שאין לה משמעות בעברית ומשכך לא ניתן להרע או להטיב עימה, כיאה למשמעותה של הספרה- 0.

אני אתחיל לומר זירו מעתה והלאה. ואם תראו את הספרה-0 באתר, תדעו שזה זירו.

 וַיְנַסּוּ וַיַּמְרוּ, אֶת-אֱלֹהִים עֶלְיוֹן;    וְעֵדוֹתָיו, לֹא שָׁמָרוּ.
 וַיִּסֹּגוּ וַיִּבְגְּדוּ, כַּאֲבוֹתָם;    נֶהְפְּכוּ, כְּקֶשֶׁת רְמִיָּה.
וַיַּכְעִיסוּהוּ בְּבָמוֹתָם;    וּבִפְסִילֵיהֶם, יַקְנִיאוּהוּ.
שָׁמַע אֱלֹהִים, וַיִּתְעַבָּר;    וַיִּמְאַס מְאֹד, בְּיִשְׂרָאֵל.
וַיִּטֹּשׁ, מִשְׁכַּן שִׁלוֹ;    אֹהֶל, שִׁכֵּן בָּאָדָם.

וַיְהִי הַיּוֹם--וַיָּבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים, לְהִתְיַצֵּב עַל-יְהוָה; וַיָּבוֹא גַם-הַשָּׂטָן, בְּתוֹכָם. וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-הַשָּׂטָן, מֵאַיִן תָּבֹא; וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶת-יְהוָה, וַיֹּאמַר, מִשּׁוּט בָּאָרֶץ, וּמֵהִתְהַלֵּךְ בָּהּ.

“…הנני מבטיח לרוח הגדולה לוציפוג (לוציפר), נסיך השדים, שכל שנה אני אביא בפניו נפש אדם לעשות בה כרצונו, ובתמורה לוציפוג יבטיח להעניק לי את האוצרות של כדור הארץ וימלא כל תשוקה שלי לאורך החיים הטבעיים שלי. אם אכשל להביא לו כל שנה את הקרבן הנ”ל, אז נשמתי תשועבד אליו. חתום …”^ מאנלי פאלמר הול, בונה חופשי דרגה33″  קונספיל.

.

פשוט. לבלות

להרוג מזיקים. סוכר.

אבא אבן

11

שטון

קצרצרים 37

שמות הערים גת ואשקלון והפעולות המיוחסות להן, זאת נקיבה בשם.

וַיְקֹנֵן דָּוִד, אֶת-הַקִּינָה הַזֹּאת, עַל-שָׁאוּל, וְעַל-יְהוֹנָתָן בְּנוֹ. וַיֹּאמֶר, לְלַמֵּד בְּנֵי-יְהוּדָה קָשֶׁת, הִנֵּה כְתוּבָה, עַל-סֵפֶר הַיָּשָׁר. הַצְּבִי, יִשְׂרָאֵל, עַל-בָּמוֹתֶיךָ, חָלָל:  אֵיךְ, נָפְלוּ גִבּוֹרִים. אַל-תַּגִּידוּ בְגַת, אַל-תְּבַשְּׂרוּ בְּחוּצֹת אַשְׁקְלוֹן:  פֶּן-תִּשְׂמַחְנָה בְּנוֹת פְּלִשְׁתִּים, פֶּן-תַּעֲלֹזְנָה בְּנוֹת הָעֲרֵלִים.  הָרֵי בַגִּלְבֹּעַ, אַל-טַל וְאַל-מָטָר עֲלֵיכֶם–וּשְׂדֵי תְרוּמֹת:

נוקב

והם מתפתלים שם על הכביש המתפתל בין אשקלון שדרות  לנתיבות לדימונה לירוחם למצפה רמון וחזרה דרך הכביש של קריית גת..בעת רחמים בין השמשות..

שווערצע

גם השאת התואר בהמה, חיה, שווערצע חייעז, ווילדע חייעז, זאת נקיבה בשם בשפת בבל המדוברת בישראל וזאת כשאתה מקבל את צרוף המילים, נקיבה בשם, נקיבה במחיר, נקיבה במספר.

גאלה, גאולה\בל רבב בשדה תרומות געילה בשדה תהומות.

גאלה

ובעת רחמים בין השמשות הם מתפתלים שם על הכביש המתפתל של השוא חומה בין אשקלון שדרות  לנתיבות לדימונה לירוחם למצפה רמון וחזרה דרך הכביש של באר שבע קריית גת ומסיימים את המסע בתל אביב.. שהיא בהחלט לא אביב העמים שלנו ..זה לא השחרור של עם ישראל בחודש האביב אתם יודעים, זה אביב לעמו של פרעה אתם יודעים.

עשתי עשר.

שישים ותשע.

.

BENET NETANYAHU

רשת.

טָמְנוּ גֵאִים, פַּח לִי– וַחֲבָלִים, פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד-מַעְגָּל; מֹקְשִׁים שָׁתוּ-לִי סֶלָה.

גופיא. בד נפח

ספות

מצלמה...תמונה

אבא ארך רגליים.


ספור

40

39

.

Write a Comment

Copyright © 2020 . All rights reserved.