קצרצרים.

חרבות ברזל- קצרצרים.

"בישראל מביעים אופטימיות גדולה באשר לסיכויים להגיע להבנות בקרוב, לפני חודש רמדאן. הצדדים למשא ומתן יקיימו בהמשך שיחות נוספות, בהן ידונו בין היתר בזהות האסירים שישוחררו" כאן חדשות.

ומה אחר כך.. אחרי הרמאדן בא פסח.

והאם ביבי ובן גביר נכונים לעשות הפסקת אש לכבוד הרמאדן ולא לכבוד פסח.

ואחר כך יש חג השבועות ולפניו ספירת העומר.

ספירת העומר זאת עת זמן מועד נכתב.יש לפעול גם למען שקט ושלווה לכבוד חג הפסח.

"המתווה לעסקה: על כל חטוף - יום הפסקת אש ושחרור 10 אסירים

קבינט המלחמה אישר: " כאן חדשות.

מחמאה לישראל שכל שבוי שלנו שווה עשר שלהם.

 

"פרסום ראשון: גורמים ישראלים חושדים כי חמאס העמיד דרישות מופרזות שהן בלתי אפשריות מבחינת ישראל, משום שלאור קשיי התקשורת עם עזה, בארגון חוששים שכלל לא יהיה ניתן להוציא לפועל עסקה גם אם יהיו סיכומים - כך פורסם הערב (שבת) בחדשות השבת בכאן 11" כאן.

יש התכנות שחמאס מערים קשיים יען כי בעת עסקה יתגלה שהרבה מן השבויים מתו בשבי ומשכך הוא לא יוכל להשיג הרבה בעסקה.

כמובן שידיעה כזאת יכולה לפגוע בתמיכה בחמאס.

 

לפני כשבוע חולצו שני חטופים,

זאת אומרת שאם החמאס היה מסכים לעסקה לפני שבוע או יותר נכון לאמר שבוע לפני החילוץ של לואיס ופרננדו, אז הוא היה יכול לחלץ בעבורם עוד 6 אסירים בטחונים או משהו כזה..

ככל שעובר הזמן יש התכנות שלחמאס יהיו פחות שבויים בידיו או אולי גם פחות גופות מתים בידיו ומשכך הוא יחלץ פחות אסירים בטחונים במקרה כזה...

מהצד הישראלי אותו הדבר,

יש התכנות שיפגעו חטופים בעת המתקפות על עזה.

כך שהסכמה לעסקה ככל שתהיה מהירה יותר, כך יש בה התכנות לשחרור של יותר חטופים חיים.

WIN WIN SITUATION/ LOSS LOSS SITUATION
 

בשורה התחתונה,

לאסיר הבטחוני בכלא בישראל יש יותר סיכויים לחיות בכלא מבשדה הקרב באם ישוחרר.

באם ישוחרר האסיר הבטחוני, יש התכנות שמהכלא הוא נוחת בשדה הקרב ויללה..

ומשכך,

ברור שיש לאסיר הבטחוני החמאסניק יותר בטחון בכלא בישראל מבעזה בעת הזאת.

 

מבחן אמריקאי.

 

זֶה דּוֹר (דרשו) דֹּרְשָׁיו מְבַקְשֵׁי פָנֶיךָ יַעֲקֹב סֶלָה: שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וְהִנָּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבוֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד: מִי זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד יְהוָה עִזּוּז וְגִבּוֹר יְהוָה גִּבּוֹר מִלְחָמָה:  שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד: מִי הוּא זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד יְהוָה צְבָאוֹת הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד סֶלָה: תהלים.

מבחן אמריקאי:

מִי הוּא זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד:

סמנו/ סמני את התשובה הנכונה:

1)  אֲדֹנָי

2) יֱהוִֹה

3) כל התשובות נכונות.

4) בורא עולם.

לא כל מכובד הוא מלך הכבוד.

.

הנחתום ועיסתו חלק שני.

כתבתי כבר שאמנם אין הנחתום נכון להעיד על עיסתו, אך חשוב מאוד שהנחתום יאהב את עיסתו.

אתה לא רוצה שהטבח שמבשל לך לא יעשה לך באהבה,

אמרו כבר לפני שחומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל.

זאת אומרת שאין בעיה שהטבח יאמר לך שהוא אוהב את התבשיל שהוא עשה לך

תראה,

יש כאלה שהתגלגלו למקצוע..

אתה יודע.. הסללה..

יש מצב שהטבח הזה יעשה לך את מה שאתה רוצה לפי מתכון שהוא קיבל או למד והוא עושה לפי המתכון אחד לאחד הוא אפילו לא צריך לטעום כדי לבדוק את הטעם אם הוא עושה על פי מתכון, כמו שעושים יציקה על פי מתכון .. יש טולרנסים.. אך הם בתקן..

אני טוענת ששל העושה באהבה יהיה יותר טעים יש משהו שהוא יעשה עם המתכון שלא יעשה האדם שלא עושה באהבה ומשכך...

.
.

העיסה והנחתום.

תיבול שפת שם בשפת שם אינו חטא בבל.

*

במקומות שאתה מתבל את העברית באנגלית,

אני לעתים מתבלת בערבית.

ערבית היא שפת שם,

כך שבמדד הנכונות,

ערבית לתיבול העברית נכונה יותר מהאנגלית.

מעט אחרי נח ומעט לפני אברהם בני נח דיברו שפה אחת.

ואז בורא עולם בלל את שפתם של אלה לשלוש ערוצי שפות, שם, חם ויפת.

כך שתיבול שפת שם בשפת שם אינו חטא בבל.

יש כאלה שהם אנטישמים במובן של אנטי- שם.

*

השמנה, הרזה והאנורקסית.

תראה,

הפרה השמנה שדאגה שהפרה הרזה תאכל את שצברה בשנות השובע, שלחה את האנורקסית לאכול את שצברה הרזה בשנות הרעב.

אני טוענת שהאנורקסית מהונדסת.

תכלס בשטח,

אז מה אם היא בולמית, יש לה מלא כסף בבנק.. מהבחינה הזאת, גם לפרה השמנה וגם לאנורקסית יש בעיה נפשית. השמנה לא יודעת שובע והאנורקסית משוגעת לחשוב שהיא שמנה. זה בתכלס. בתכלס חשבון הבנק של האנורקסית וחשבון הבנק של השמנה גדול יותר מחשבון הבנק של הרזה.

ובמקרה העובדים הזרים, אתה יודע, עשו יבוא של אנורקסים. במקרה הזה האנורקסים והרזים לא אשמים. הביאו את זה כדי להרשיע את זה ומשכך להצדיק את זה.

ובייני ובינאק.. כמו שאומרים,הסופר סל המוצג בתוכנית קופה ראשית, הוא משהו שלא קיים במציאות.הבחור הערבי ואחותו הם לא דמויות שקיימות במציאות.יש בו משהו מהמסעדה הגדולה, ועדין גם האילם במסעדה הגדולה לא היה דמות מהמציאות.בדיוק כמו שלובה לא משהו מהמציאות.מה שאני מציעה כדי שאוכל לצפות בנחת בתוכנית, זה שנתייחס לזה כסרט מדע בדיוני..(מלשון ב.ד.ה לא אמת)..יש דמויות בסרטי המדע בדיוני האלה שיוצרות דמויות במשמעות של משפיעה מהתוכנית והלאה על דרך דיבור מתחיל כדחקה ואחר כך נטמע..למרות ש...STRAING I'VE SEEN THIS FACE BEFORE..

אשרי האיש אשר לא הלך בעיצת רשעים.

אני חשבתי על ענין חורשת האקליפטוס.

המשוררת כתבה- חורשת האקליפטוס, הגשר, הסירה.

עד פה הכל בסדר בהתאמה לאזור הכנרת,

ההמשך - וריח המלוח על המים, לא מתאים לתאר את ריח הכנרת בעת שנכתב השיר.

בעת הזאת יש התכנות לריח מלוח על המים וזאת עם הזרמת מי ים מותפלים לכנרת.

המשוררת דברה על שבע אמהות, שבע כלות ושבע עלמות ואורח שמחכים לו ומי לא יטעה ומי לא ישגה  ומי יפתח לו השער או הדלת.יש פה שלוש אפשרויות:
  1. ומי לא יטעה
  2. ומי לא ישגה
  3. ומי יפתח לו השער או הדלת.
אני לא פותחת.בשיר יש הכוונה לפתוח הדלת, הרוב מבינים מהשיר שזאת טעות לא לפתוח את הדלת.כאמור אני לא פותחת. יכול להיות שזה מלאך המוות... לא פותחת לו...

גם ביום וגם בלילה, גם במזגן- נזיע..

הִנֵּ֣ה לֹֽא-יָ֭נוּם וְלֹ֣א יִישָׁ֑ן שׁ֝וֹמֵ֗ר יִשְׂרָאֵֽל:

יְהוָ֥ה שֹׁמְרֶ֑ךָ יְהוָ֥ה צִ֝לְּךָ֗ עַל-יַ֥ד יְמִינֶֽךָ: מזמור אחד ועשרים ומאה.

צִ֝לְּךָ֗

עַל-יַ֥ד יְמִינֶֽךָ:

שבורא עולם עם השומר,  כצל על השומר, כמו מסוכך עליו על ידו של השומר ולכן:

אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר: תהלים.

לשעשועים:יוֹמָ֗ם הַשֶּׁ֥מֶשׁ לֹֽא-יַכֶּ֗כָּה וְיָרֵ֥חַ בַּלָּֽיְלָה:יְֽהוָ֗ה יִשְׁמָרְךָ֥ מִכָּל-רָ֑ע יִ֝שְׁמֹ֗ר אֶת-נַפְשֶֽׁךָ: מזמור אחד ועשרים ומאה.ברור שהזעה היא לא הכאת השמש, וגם לעתים נכונה..אדם בלילה חם יזיע..אדם בחדר הכושר עם המזגן יזיע.
מזמור אחד ושרים ומאה.שִׁ֗יר לַֽמַּ֫עֲל֥וֹת אֶשָּׂ֣א עֵ֭ינַי אֶל-הֶהָרִ֑ים מֵ֝אַ֗יִן יָבֹ֥א עֶזְרִֽי:עֶ֭זְרִי מֵעִ֣ם יְהוָ֑ה עֹ֝שֵׂ֗ה שָׁמַ֥יִם וָאָֽרֶץ:אַל-יִתֵּ֣ן לַמּ֣וֹט רַגְלֶ֑ךָ אַל-יָ֝נ֗וּם שֹֽׁמְרֶֽךָ:הִנֵּ֣ה לֹֽא-יָ֭נוּם וְלֹ֣א יִישָׁ֑ן שׁ֝וֹמֵ֗ר יִשְׂרָאֵֽל:יְהוָ֥ה שֹׁמְרֶ֑ךָ יְהוָ֥ה צִ֝לְּךָ֗ עַל-יַ֥ד יְמִינֶֽךָ:יוֹמָ֗ם הַשֶּׁ֥מֶשׁ לֹֽא-יַכֶּ֗כָּה וְיָרֵ֥חַ בַּלָּֽיְלָה:יְֽהוָ֗ה יִשְׁמָרְךָ֥ מִכָּל-רָ֑ע יִ֝שְׁמֹ֗ר אֶת-נַפְשֶֽׁךָ:יְֽהוָ֗ה יִשְׁמָר-צֵאתְךָ֥ וּבוֹאֶ֑ךָ מֵֽ֝עַתָּ֗ה וְעַד-עוֹלָֽם:
.

LA PASANTES.

חודש שלישי- שנת שבעים וארבע לקוממיות שהפכה לעצמאות.

יש שיר של ברסאנס שקוראים לו- LA PASSANTES.

השיר הוא שיר תודה לאנשים שברסאנס היה רואה או שומע מהשביל הקרוב לחלון חדרו.

לברסאנס היה חלון שממנו היו נשמעים הקולות מהרחוב.

גם לי יש חלון כזה.

יש שביל מתחת לחלוני שנוהגים ללכת בו מ.. אל... ושומעים את הקולות של האנשים, לעתים רק קולות הצעדים שמייצרים נעלי ההולכים.. אפשר גם לדעת איזה סוג נעליים.. אם כפכפים , או נעלי עקב.. ששקט ששקט , אפשר גם לזהות נעלי ספורט... וקול משאית האשפה.. מפני האשפה, קול המטאטא.. ואחריהם האנשים שהולכים לכיוון האוטובוס לעבודה..

בעצם יש לי שני חלונות כאלה..על כך ועוד בתוכנית החדשה של רדיו זמן השלום- GRUZ טעימה שנית.
 
.

מחוז חפצה.

אבא של סי היימן כתב-

כמו ציפור לבנה תעופי הלאה לעבר בדידותך.

אל מחוז חפצך.

לא קראתי את הספר מאה שנים של בדידות.

ALL the LONLEY people- wher do they ALL come FROM...lonley I am MISTER lonley.. ARE you LONSOM tonight...

מעניין אם האיש שאהב אותה שב לשדות לאמר להם שהיא הייתה כמו צמח בר בינהם..