הפרדה.

.

וְדִבֶּר יְהֹוָה אֶל מֹשֶׁה פָּנִים אֶל פָּנִים כַּֽאֲשֶׁר יְדַבֵּר אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ וְשָׁב אֶל הַֽמַּֽחֲנֶה וּמְשָׁרְתוֹ יְהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן נַעַר לֹא יָמִישׁ מִתּוֹךְ הָאֹֽהֶל:

וַיָּרָץ הַנַּעַר וַיַּגֵּד לְמֹשֶׁה וַיֹּאמַר אֶלְדָּד וּמֵידָד מִֽתְנַבְּאִים בַּֽמַּחֲנֶֽה:

וַיֹּאמֶר לְיֶתֶר בְּכוֹרוֹ קוּם הֲרֹג אוֹתָם וְלֹא שָׁלַף הַנַּעַר חַרְבּוֹ כִּי יָרֵא כִּי עוֹדֶנּוּ נָעַר:

וַתֵּלֶד הָאִשָּׁה בֵּן וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ שִׁמְשׁוֹן וַיִּגְדַּל הַנַּעַר וַיְבָרְכֵהוּ יְהוָה:

וַיַּעַל הָאִישׁ אֶלְקָנָה וְכָל בֵּיתוֹ לִזְבֹּחַ לַיהוָה אֶת זֶבַח הַיָּמִים וְאֶת נִדְרוֹ: וְחַנָּה לֹא עָלָתָה כִּי אָמְרָה לְאִישָׁהּ עַד יִגָּמֵל הַנַּעַר וַהֲבִאֹתִיו וְנִרְאָה אֶת פְּנֵי יְהוָה וְיָשַׁב שָׁם עַד עוֹלָם: וַיֹּאמֶר לָהּ אֶלְקָנָה אִישָׁהּ עֲשִׂי הַטּוֹב בְּעֵינַיִךְ שְׁבִי עַד גָּמְלֵךְ אֹתוֹ אַךְ יָקֵם יְהוָה אֶת דְּבָרוֹ וַתֵּשֶׁב הָאִשָּׁה וַתֵּינֶק אֶת בְּנָהּ עַד גָמְלָהּ אֹתוֹ: וַתַּעֲלֵהוּ עִמָּהּ כַּאֲשֶׁר גְּמָלַתּוּ בְּפָרִים שְׁלֹשָׁה וְאֵיפָה אַחַת קֶמַח וְנֵבֶל יַיִן וַתְּבִאֵהוּ בֵית יְהוָה שִׁלוֹ וְהַנַּעַר נָעַר:

ברור לכל שהנקת אם את בנה, היא לא רק הנקת חלב. כי חנה גמלה את שמואל מהנקה כשהנער נהיה נער.

כך שאני לא מבינה מדוע אמהות הרחצות בים בחוף הנפרד לא מביאות בניהן שעוד אינם נערים, לים עימם.

החוף הנפרד מתחלק לשני חלקים.

בתחום הגדר ומחוץ לגדר.

בתחום הגדר ביום נשים , רק בנות. אמהות ובנותיהם.

מחוץ לגדר וקרוב לה , משפחות חרדיות שהאב לבוש ככל הגברים בים עם מכנסים קצרים וללא חולצה והאשה עם בגדים והילדים וגם נשים עם בניהן ובנותיהם ללא הבעלים, ובנים בנות ללא הפרש משמעותי בגיל ביניהם, לא נערים ולא נערות, משחקים בים.  וזה בשולים מעט מאוד אנשים יחסית לבנות שבתחום הגדר.

אני טוענת שזאת הסיבה שיש הרבה לסביות באולפנות.

צריך לחשוב מהיכן באה ההקפדה הקיצונית כל כך ושאינה נדרשת בתורתינו הקדושה.

מה מפחיד אותם כל כך.

וַיֹּאמֶר לָהֶם הַיְדַעְתֶּם אֶת לָבָן בֶּן נָחוֹר וַיֹּאמְרוּ יָדָעְנוּ: וַיֹּאמֶר לָהֶם הֲשָׁלוֹם לוֹ וַיֹּאמְרוּ שָׁלוֹם וְהִנֵּה רָחֵל בִּתּוֹ בָּאָה עִם הַצֹּאן: וַיֹּאמֶר הֵן עוֹד הַיּוֹם גָּדוֹל לֹא עֵת הֵאָסֵף הַמִּקְנֶה הַשְׁקוּ הַצֹּאן וּלְכוּ רְעוּ: וַיֹּאמְרוּ לֹא נוּכַל עַד אֲשֶׁר יֵאָסְפוּ כָּל הָעֲדָרִים וְגָלֲלוּ אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר וְהִשְׁקִינוּ הַצֹּאן: עוֹדֶנּוּ מְדַבֵּר עִמָּם בְּרָחֵל בָּאָה עִם הַצֹּאן אֲשֶׁר לְאָבִיהָ כִּי רֹעָה הִוא: וַיְהִי כַּאֲשֶׁר רָאָה יַעֲקֹב אֶת רָחֵל בַּת לָבָן אֲחִי אִמּוֹ וְאֶת צֹאן לָבָן אֲחִי אִמּוֹ וַיִּגַּשׁ יַעֲקֹב וַיָּגֶל אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר וַיַּשְׁקְ אֶת צֹאן לָבָן אֲחִי אִמּוֹ: וַיִּשַּׁק יַעֲקֹב לְרָחֵל וַיִּשָּׂא אֶת קֹלוֹ וַיֵּבְךְּ:

לא נדרש לשים את גדר החיבוק והנשיקה בין בני דודים, בן ובת שעל פי חוק הנישואין יש היתר לנשואי בוגרים עם בנות דודיהן ובכל זאת לא שמים את גדר האיסור של נשיקה וחיבוק בינהם, כך שאמהות שלא הולכות לים עם ילדיהם שעוד אינם נערים זה כמו להוסיף עשר גדרות במקום שלא צריך לשים גדר.

ולמרות זאת, אם היתה לי בת אני לא הייתי נותנת לה ללכת לים עם אבא שלה ביום לגברים בלבד בחוף הנפרד. אם היה חוף רגיל. אין בעיה.

אם יש הפרדת מינים אז בחוף הגברים ביום לגברים. אצל הנשים לא צריך הפרדת מינים.

ותדעו לכם, ביום הגברים הם הולכים ערומים שם ואני ראיתי שהיתה בחוף ילדה קטנה עם אבא שלה. האב היה דוס.

ואני לא הצצתי.. זה היה בשעה של אחרי פתיחת הגדרות, שאנשים הלכו בחוף בהליכת הערב, גם נשים.

.