בכורי החודש השלישי בשנת שבעים ואחת לקוממיות העם היהודי בארצו.

וַיִּשְׁלַ֤ח פַּרְעֹה֙ וַיִּקְרָ֣א אֶת־יוֹסֵ֔ף וַיְרִיצֻ֖הוּ מִן־הַבּ֑וֹר וַיְגַלַּח֙ וַיְחַלֵּ֣ף שִׂמְלֹתָ֔יו וַיָּבֹ֖א אֶל־פַּרְעֹֽה׃ 

וַיֹּ֤אמֶר פַּרְעֹה֙ אֶל־יוֹסֵ֔ף חֲל֣וֹם חָלַ֔מְתִּי וּפֹתֵ֖ר אֵ֣ין אֹת֑וֹ וַֽאֲנִ֗י שָׁמַ֤עְתִּי עָלֶ֨יךָ֙ לֵאמֹ֔ר תִּשְׁמַ֥ע חֲל֖וֹם לִפְתֹּ֥ר אֹתֽוֹ׃ 

וַיַּ֨עַן יוֹסֵ֧ף אֶת־פַּרְעֹ֛ה לֵאמֹ֖ר בִּלְעָדָ֑י אֱלֹהִ֕ים יַֽעֲנֶ֖ה אֶת־שְׁל֥וֹם פַּרְעֹֽה׃ 

וַיְדַבֵּ֥ר פַּרְעֹ֖ה אֶל־יוֹסֵ֑ף בַּֽחֲלֹמִ֕י הִנְנִ֥י עֹמֵ֖ד עַל־שְׂפַ֥ת הַיְאֹֽר׃ וְהִנֵּ֣ה מִן־הַיְאֹ֗ר עֹלֹת֙ שֶׁ֣בַע פָּר֔וֹת בְּרִיא֥וֹת בָּשָׂ֖ר וִיפֹ֣ת תֹּ֑אַר וַתִּרְעֶ֖ינָה בָּאָֽחוּ׃ וְהִנֵּ֞ה שֶֽׁבַע־פָּר֤וֹת אֲחֵרוֹת֙ עֹל֣וֹת אַֽחֲרֵיהֶ֔ן דַּלּ֨וֹת וְרָע֥וֹת תֹּ֛אַר מְאֹ֖ד וְרַקּ֣וֹת בָּשָׂ֑ר לֹֽא־רָאִ֧יתִי כָהֵ֛נָּה בְּכָל־אֶ֥רֶץ מִצְרַ֖יִם לָרֹֽעַ׃ וַתֹּאכַ֨לְנָה֙ הַפָּר֔וֹת הָֽרַקּ֖וֹת וְהָֽרָע֑וֹת אֵ֣ת שֶׁ֧בַע הַפָּר֛וֹת הָרִֽאשֹׁנ֖וֹת הַבְּרִיאֹֽת׃ וַתָּבֹ֣אנָה אֶל־קִרְבֶּ֗נָה וְלֹ֤א נוֹדַע֙ כִּי־בָ֣אוּ אֶל־קִרְבֶּ֔נָה וּמַרְאֵיהֶ֣ן רַ֔ע כַּֽאֲשֶׁ֖ר בַּתְּחִלָּ֑ה וָֽאִיקָֽץ׃ 

וָאֵ֖רֶא בַּֽחֲלֹמִ֑י וְהִנֵּ֣ה ׀ שֶׁ֣בַע שִׁבֳּלִ֗ים עֹלֹ֛ת בְּקָנֶ֥ה אֶחָ֖ד מְלֵאֹ֥ת וְטֹבֽוֹת׃ וְהִנֵּה֙ שֶׁ֣בַע שִׁבֳּלִ֔ים צְנֻמ֥וֹת דַּקּ֖וֹת שְׁדֻפ֣וֹת קָדִ֑ים צֹֽמְח֖וֹת אַֽחֲרֵיהֶֽם׃ וַתִּבְלַ֨עְןָ֙ הַשִּׁבֳּלִ֣ים הַדַּקֹּ֔ת אֵ֛ת שֶׁ֥בַע הַֽשִּׁבֳּלִ֖ים הַטֹּב֑וֹת וָֽאֹמַר֙ אֶל־הַֽחַרְטֻמִּ֔ים וְאֵ֥ין מַגִּ֖יד לִֽי׃ 

וַיֹּ֤אמֶר יוֹסֵף֙ אֶל־פַּרְעֹ֔ה חֲל֥וֹם פַּרְעֹ֖ה אֶחָ֣ד ה֑וּא אֵ֣ת אֲשֶׁ֧ר הָֽאֱלֹהִ֛ים עֹשֶׂ֖ה הִגִּ֥יד לְפַרְעֹֽה׃ 

שֶׁ֧בַע פָּרֹ֣ת הַטֹּבֹ֗ת שֶׁ֤בַע שָׁנִים֙ הֵ֔נָּה וְשֶׁ֤בַע הַֽשִּׁבֳּלִים֙ הַטֹּבֹ֔ת שֶׁ֥בַע שָׁנִ֖ים הֵ֑נָּה חֲל֖וֹם אֶחָ֥ד הֽוּא׃ וְשֶׁ֣בַע הַ֠פָּרוֹת הָֽרַקּ֨וֹת וְהָֽרָעֹ֜ת הָֽעֹלֹ֣ת אַֽחֲרֵיהֶ֗ן שֶׁ֤בַע שָׁנִים֙ הֵ֔נָּה וְשֶׁ֤בַע הַֽשִּׁבֳּלִים֙ הָֽרֵק֔וֹת שְׁדֻפ֖וֹת הַקָּדִ֑ים יִֽהְי֕וּ שֶׁ֖בַע שְׁנֵ֥י רָעָֽב׃ ה֣וּא הַדָּבָ֔ר אֲשֶׁ֥ר דִּבַּ֖רְתִּי אֶל־פַּרְעֹ֑ה אֲשֶׁ֧ר הָֽאֱלֹהִ֛ים עֹשֶׂ֖ה הֶרְאָ֥ה אֶת־פַּרְעֹֽה׃

הִנֵּ֛ה שֶׁ֥בַע שָׁנִ֖ים בָּא֑וֹת שָׂבָ֥ע גָּד֖וֹל בְּכָל־אֶ֥רֶץ מִצְרָֽיִם׃ וְ֠קָמוּ שֶׁ֜בַע שְׁנֵ֤י רָעָב֙ אַֽחֲרֵיהֶ֔ן וְנִשְׁכַּ֥ח כָּל־הַשָּׂבָ֖ע בְּאֶ֣רֶץ מִצְרָ֑יִם וְכִלָּ֥ה הָֽרָעָ֖ב אֶת־הָאָֽרֶץ׃ וְלֹֽא־יִוָּדַ֤ע הַשָּׂבָע֙ בָּאָ֔רֶץ מִפְּנֵ֛י הָֽרָעָ֥ב הַה֖וּא אַֽחֲרֵי־כֵ֑ן כִּֽי־כָבֵ֥ד ה֖וּא מְאֹֽד׃ 

וְעַ֨ל הִשָּׁנ֧וֹת הַֽחֲל֛וֹם אֶל־פַּרְעֹ֖ה פַּֽעֲמָ֑יִם כִּֽי־נָכ֤וֹן הַדָּבָר֙ מֵעִ֣ם הָֽאֱלֹהִ֔ים וּמְמַהֵ֥ר הָֽאֱלֹהִ֖ים לַֽעֲשֹׂתֽוֹ׃ פרשת מקץ.

וַהֲקִמֹתִי לָהֶם מַטָּע לְשֵׁם וְלֹא יִהְיוּ עוֹד אֲסֻפֵי רָעָב בָּאָרֶץ וְלֹא יִשְׂאוּ עוֹד כְּלִמַּת הַגּוֹיִם: וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם אִתָּם וְהֵמָּה עַמִּי בֵּית יִשְׂרָאֵל נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה: וְאַתֵּן צֹאנִי צֹאן מַרְעִיתִי אָדָם אַתֶּם אֲנִי אֱלֹהֵיכֶם נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה: יחזקאל.

ברור לכל שלא ניתן  להמשיל את משל הפרות השמנות יפות המראה לאשה שמנה.

פרה שמנה בסופו של יום לובשת צורה של סטיק אנטריקוט או פילה. וכשהפרה שמנה, יש הרבה אוכל, הרבה פרנסה, לכן שמסתכלים על הפרה השמנה רואים את היופי שלה בצורת הפרנסה, העושר שאדם יכול להפיק מצאן הפרות השמנות שלו לאחר שחיטתן.

לא כך אנו מסתכלים על שמנה.

אשה שמנה היא יותר נמשלת לפרה הרזה מבחינת שבעלה צריך הרבה כסף כדי לקנות פרה שמנה במיוחד להשביע את רעבונה של אשתו השמנה  ומשכך הרבה מפרנסת הבית תופנה למזון.

שאתה מתחתן עם אשה שמנה אז זה לא אומר שיהיו לך שנים טובות מבחינת פרנסה, אלא אם אתה עשיר או שאבא שלה עשיר. אם אבא שלה עשיר, יש הגיון לחשוב שלא תהיה לך בעיה להשביע את רעבונה של אשתך.

כך שמבחינת משל בהמות שמנות כמשל לעושר וימים טובים לא ניתן להמשיל את משל הבהמה לצורך מזון לאדם.

אותו הדבר לגבי השיבולים לצורך חיטה, קמח, לחם.

ברור שצריך בני אדם שיטפלו בחיות ויזרעו ויקצרו.

ופה ניתן להמשיל את האדם לעץ השדה שממנו תאכל, כי אם לא יהיה לך עובדים אז לא תוכל לזרוע, ולקצור ולאפות , לא יהיה מה למכור כדי להרויח כסף. ובהמשך, אם לא תהיה פרנסה נכונה לעובדים אז לא יהיה מי שיקנה ממך ויתן לך כסף בעבור תוצרתך.

בעת הזאת האדם משתכר שכר שלא מספיק לו והוא נזקק לאשראי, להלוואות.

מה זאת אומרת,

יש מספיק כסף במשק לצרכי האדם, אך כל הכסף הנדרש  לצרכי האדם לא מגיע רק דרך שכר.

ברור שהבנקים מעדיפים שהאדם ירוויח פחות ממה שהוא צריך כדי להרוויח יותר מהכסף המופקד בבנק.

אה. דו. טווה. קאט. תגובתי לועידת דאבוס. מי הזיז.. פשע/טרור. אידוי.

תהלים – פרשת יעקב ועשו- למודי שנת שבעים ואחת.

יש נזירות של כהן מעם ישראל ויש נזירות של ישראל מהעמים למרות שמתקיים קשר בין הכהנים לישראל כך מתקיים קשר בין ישראל לעמים. למרות הנזירות אפשר לקיים קשר.

משמע ש- PUGACHEVA תבוא לנגן ולשיר בישראל היא תאכל סטייק פילה, אנטריקוט, צלעות כבש, קבב, שישליק.. ולא חזיר.

לא לדאוג,

היא לא תחזור לרוסיא רעבה.

גם  GLIKERIA מיוון שרה בישראל את מזמור תהלים בעברית:

שַׁבְּחִ֣י יְ֭רוּשָׁלִַם אֶתיְהוָ֑ה הַֽלְלִ֖י אֱלֹהַ֣יִךְ צִיּֽוֹן: תהלים.

וְאָנֹכִ֗י מַעֲשֵׂיהֶם֙ וּמַחְשְׁבֹ֣תֵיהֶ֔ם בָּאָ֕ה לְקַבֵּ֥ץ אֶתכָּלהַגּוֹיִ֖ם וְהַלְּשֹׁנ֑וֹת וּבָ֖אוּ וְרָא֥וּ אֶתכְּבוֹדִֽיוְשַׂמְתִּ֨י בָהֶ֜ם א֗וֹת וְשִׁלַּחְתִּ֣י מֵהֶ֣ם פְּ֠לֵיטִים אֶֽלהַגּוֹיִ֞ם תַּרְשִׁ֨ישׁ פּ֥וּל וְל֛וּד מֹ֥שְׁכֵי קֶ֖שֶׁת תֻּבַ֣ל וְיָוָ֑ן הָאִיִּ֣ים הָרְחֹקִ֗ים אֲשֶׁ֨ר לֹאשָׁמְע֤וּ אֶתשִׁמְעִי֙ וְלֹארָא֣וּ אֶתכְּבוֹדִ֔י וְהִגִּ֥ידוּ אֶתכְּבוֹדִ֖י בַּגּוֹיִֽם: ישעיהו.

תהלים לפרשת וישב יעקב- לימודים לשנת שבעים ואחת.

חַלְּק֣וּ בְגָדַ֣י לָהֶ֑ם וְעַל-לְ֝בוּשִׁ֗י יַפִּ֥ילוּ גוֹרָֽל:

וְאַתָּ֣ה יְ֭הוָה אַל-תִּרְחָ֑ק אֱ֝יָלוּתִ֗י לְעֶזְרָ֥תִי חֽוּשָׁה:

הַצִּ֣ילָה מֵחֶ֣רֶב נַפְשִׁ֑י מִיַּד-כֶּ֝֗לֶב יְחִידָתִֽי:

בתהלים ללמידה בשבוע הזה דיבר דוד על עדת כלבים שהקיפוהו שביקשו לחלק את בגדיו להם ועל לבושו של דוד להפיל גורל. משל החלפות הבגדים הוא משל  שאין לו משמעות חומרית אם מישהו מלווה לך בגד או שמישהו מקבל את בגדיך או שאתה קונה בגדים יד שנית כמו שאומרים. אך יש שעושים פעולות מסוג זה כשהם תורמים בגדים של אדם חוטא לעניים נקיי כפיים. ובכך הם מבקשים לתת את מלבושיהם במובן של  בושה. ובכך החוטא מבקש להעביר את גורלו כחוטא לאדם נקי כפיים.

ברא-יצר-ויבן.

השם- אֱלֹהִים.
הפעולה- בָּרָא.
סוג האדם-זָכָר וּנְקֵבָה.
סוג הבריאה- בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ.
המיקום-הָאָרֶץ.
הפעולה- בָּרָא.
הציווי-וְכִבְשֻׁהָ; וּרְדוּ.
השם- יְהוָה אֱלֹהִים.
הפעולה- וַיִּיצֶר.
סוג האדם– אִישׁ.
סוג היצירה- 
 עָפָר מִן-הָאֲדָמָה, וַיִּפַּח בְּאַפָּיו, נִשְׁמַת חַיִּים;המיקום- בְגַן-עֵדֶן.
הפעולה– וַיִּטַּע.
הציווי- לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ.
הפעולה– וַיִּבֶן. סוג האדם- אִשָּׁה . סוג הבניה: הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם.

והושעתי את הצולעה.

פרשת וישב יעקב- לימודי שנת שבעים ואחת.

וַיִּשְׁמַ֣ע רְאוּבֵ֔ן וַיַּצִּלֵ֖הוּ מִיָּדָ֑ם וַיֹּ֕אמֶר לֹ֥א נַכֶּ֖נּוּ נָֽפֶשׁ׃ פרשת וישב יעקב.

אָרוּר לֹקֵחַ שֹׁחַד לְהַכּוֹת נֶפֶשׁ דַּם נָקִי וְאָמַר כָּל-הָעָם אָמֵֽן: דברים.

אחי יוסף לא שפכו את דמו הנקי של יוסף לכן לא היו ארורים.

אולי זאת הסיבה שנסלח להם. שהם לא שפכו את דמו הנקי.

אדם שדמו אינו נקי הוא לעתים אדם שיש וחשוב להכותו. כי הוא הכה כבר נפש ואם לא תכה אותו הוא יכה אותך .

לֹֽא-הִ֭שְׁמִידוּ אֶת-הָֽעַמִּ֑ים אֲשֶׁ֤ר אָמַ֖ר יְהוָ֣ה לָהֶֽם: וַיִּתְעָרְב֥וּ בַגּוֹיִ֑ם וַֽ֝יִּלְמְד֗וּ מַֽעֲשֵׂיהֶֽם: וַיַּעַבְד֥וּ אֶת-עֲצַבֵּיהֶ֑ם וַיִּהְי֖וּ לָהֶ֣ם לְמוֹקֵֽשׁ: וַיִּזְבְּח֣וּ אֶת-בְּ֭נֵיהֶם וְאֶת-בְּנֽוֹתֵיהֶ֗ם לַשֵּֽׁדִים:  וַיִּֽשְׁפְּכ֨וּ דָ֪ם נָקִ֡י דַּם-בְּנֵ֘יהֶ֤ם וּֽבְנוֹתֵיהֶ֗ם אֲשֶׁ֣ר זִ֭בְּחוּ לַעֲצַבֵּ֣י כְנָ֑עַן וַתֶּחֱנַ֥ף הָ֝אָ֗רֶץ בַּדָּמִֽים: תהלים.

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֵלָיו יַעַן אֲשֶׁר שָׁאַלְתָּ אֶת הַדָּבָר הַזֶּה וְלֹא שָׁאַלְתָּ לְּךָ יָמִים רַבִּים וְלֹא שָׁאַלְתָּ לְּךָ עֹשֶׁר וְלֹא שָׁאַלְתָּ נֶפֶשׁ אֹיְבֶיךָ וְשָׁאַלְתָּ לְּךָ הָבִין לִשְׁמֹעַ מִשְׁפָּט: מלכים.

וַיֹּאמֶר מֶֽלֶךְ סְדֹם אֶל אַבְרָם תֶּן לִי הַנֶּפֶשׁ וְהָֽרְכֻשׁ קַח לָֽךְ: וַיֹּאמֶר אַבְרָם אֶל מֶלֶךְ סְדֹם הֲרִמֹתִי יָדִי אֶל יְהֹוָה אֵל עֶלְיוֹן קֹנֵה שָׁמַיִם וָאָֽרֶץ: בראשית.

שאננים.

בסך הכל תושבי ירושלים מצד אחד שאננים למצעדי שוכבי משכב זכר בירושלים ומצד שני יש שצועקים מוות ערבים כשכתוב בתורה מוות לשוכבי משכב זכר ויש ציווי לאהוב את הגר.

הדרך מתחנת רכבת נבון לכותל על רחוב יפו יותר מעניינת משוק מחנה יהודה. בדיוק כמו שרחוב אלנבי יותר מעניין משוק הכרמל. בדיוק כמו שרחוב איברהים עג’מי יותר מעניין  משוק הפישפישים. העיר העתיקה נשארה כשהייתה. הסוחרים הערבים נראים יותר תושבי המקום מהדוסים שצועקים מוות לערבים. הדוסים לא נראים יהודים, הם לא נראים מזרע דוד.

צעירים שצועקים והעיקר לא לפחד כלל נהנים סוג של הנאה  כמו כל מסיבת ריקודים בעת שבעזרת הנשים, הנשים בוכות. עושה רושם שהציונות הדתית הצליחה לשכנע את הדור השלישי שלה לקבל את ההומו שצועד סביב חומות ירושלים תוך שהם דורשים בכל תוקף לגרש את הערבים ומוות לערבים וטוענים שמוחמד חזיר. אם יבוא יום שהמוסלמים יוצאו מירושלים על ידי ההומואים שמטמאים אותה, זה יהיה החורבן של השריד האחרון שנשאר מבית המקדש השני.

וַיִּקַּ֣ח עֵשָׂ֡ו אֶת־נָ֠שָׁיו וְאֶת־בָּנָ֣יו וְאֶת־בְּנֹתָיו֮ וְאֶת־כָּל־נַפְשׁ֣וֹת בֵּיתוֹ֒ וְאֶת־מִקְנֵ֣הוּ וְאֶת־כָּל־בְּהֶמְתּ֗וֹ וְאֵת֙ כָּל־קִנְיָנ֔וֹ אֲשֶׁ֥ר רָכַ֖שׁ בְּאֶ֣רֶץ כְּנָ֑עַן וַיֵּ֣לֶךְ אֶל־אֶ֔רֶץ מִפְּנֵ֖י יַֽעֲקֹ֥ב אָחִֽיו׃ כִּֽי־הָיָ֧ה רְכוּשָׁ֛ם רָ֖ב מִשֶּׁ֣בֶת יַחְדָּ֑ו וְלֹ֨א יָֽכְלָ֜ה אֶ֤רֶץ מְגֽוּרֵיהֶם֙ לָשֵׂ֣את אֹתָ֔ם מִפְּנֵ֖י מִקְנֵיהֶֽם׃ פרשת יַעֲקֹ֔ב וְעֵשָׂ֖ו.

כִּֽי־הָיָ֧ה רְכוּשָׁ֛ם רָ֖ב מִשֶּׁ֣בֶת יַחְדָּ֑ו וְלֹ֨א יָֽכְלָ֜ה אֶ֤רֶץ מְגֽוּרֵיהֶם֙ לָשֵׂ֣את אֹתָ֔ם מִפְּנֵ֖י מִקְנֵיהֶֽם׃

אני צריכה לחשוב על הדבר מבחינת ה”ריכוזיות במשק” והאם ישראל יכולה לשאת את עם ישראל והטייקונים מבחינת שבת יחדו במובן החלק שמבקשים הטייקונים הוא כבד ביחס לחלק של שארית העם. ומשכך מכביד כלכלית על העם. כובד המשא של הטייקונים יוצר את ההכבדה על העם.

אני טוענת שהמיקום הגבוה של הטייקונים הפועלים כישראלים מבחינת כובד עושרם ביחס לעשירי עולם ולנוכח גודלה הקטן של הארץ ביחס למיקומי עשירי עולם,

הוא שלעצמו מעיד על השמנת יתר של העשירים בישראל.

מה שנחשב השמנת יתר בישראל , לא נחשב השמנת יתר בארה”ב..

וְלֹ֨א יָֽכְלָ֜ה אֶ֤רֶץ מְגֽוּרֵיהֶם֙ לָשֵׂ֣את אֹתָ֔ם מִפְּנֵ֖י מִקְנֵיהֶֽם׃

אֶ֤רֶץ מְגֽוּרֵיהֶם֙

מה שנחשב תועבה לפרעה, לא נחשב תועבה לישראל.

וַיֶּאְסֹ֤ר יוֹסֵף֙ מֶרְכַּבְתּ֔וֹ וַיַּ֛עַל לִקְרַֽאתיִשְׂרָאֵ֥ל אָבִ֖יו גֹּ֑שְׁנָה וַיֵּרָ֣א אֵלָ֗יו וַיִּפֹּל֙ עַלצַוָּארָ֔יו וַיֵּ֥בְךְּ עַלצַוָּארָ֖יו עֽוֹד:  וַיֹּ֧אמֶר יִשְׂרָאֵ֛ל אֶליוֹסֵ֖ף אָמ֣וּתָה הַפָּ֑עַם אַֽחֲרֵי֙ רְאוֹתִ֣י אֶתפָּנֶ֔יךָ כִּ֥י עֽוֹדְךָ֖ חָֽיוַיֹּ֨אמֶר יוֹסֵ֤ף אֶלאֶחָיו֙ וְאֶלבֵּ֣ית אָבִ֔יו אֶֽעֱלֶ֖ה וְאַגִּ֣ידָה לְפַרְעֹ֑ה וְאֹֽמְרָ֣ה אֵלָ֗יו אַחַ֧י וּבֵיתאָבִ֛י אֲשֶׁ֥ר בְּאֶֽרֶץכְּנַ֖עַן בָּ֥אוּ אֵלָֽיוְהָֽאֲנָשִׁים֙ רֹ֣עֵי צֹ֔אן כִּֽיאַנְשֵׁ֥י מִקְנֶ֖ה הָי֑וּ וְצֹאנָ֧ם וּבְקָרָ֛ם וְכָלאֲשֶׁ֥ר לָהֶ֖ם הֵבִֽיאוּ: וְהָיָ֕ה כִּֽייִקְרָ֥א לָכֶ֖ם פַּרְעֹ֑ה וְאָמַ֖ר מַהמַּֽעֲשֵׂיכֶֽםוַֽאֲמַרְתֶּ֗ם אַנְשֵׁ֨י מִקְנֶ֜ה הָי֤וּ עֲבָדֶ֨יךָ֙ מִנְּעוּרֵ֣ינוּ וְעַדעַ֔תָּה גַּםאֲנַ֖חְנוּ גַּםאֲבֹתֵ֑ינוּ בַּֽעֲב֗וּר תֵּֽשְׁבוּ֙ בְּאֶ֣רֶץ גֹּ֔שֶׁן כִּיתֽוֹעֲבַ֥ת מִצְרַ֖יִם כָּלרֹ֥עֵה צֹֽאן: בראשית.

בגלות של העת הזאת במצרים- היתה את שכונת היהודים.

בורא עולם אמר:

לֹֽא תְתַעֵב אֲדֹמִי כִּי אָחִיךָ הוּא לֹֽא תְתַעֵב מִצְרִי כִּי גֵר הָיִיתָ בְאַרְצֽוֹ:

אני לא מתעבת את הסורים , הטורקים היוונים והמצרים כי גרים היו אבותי ואמהותי בארצם.

שלום למאזיני ומאזינות רדיו זמן השלום,

ערכתי את כל תוכניות ג’אז בים התיכון השלישי, הפרק השנים עשר הוא הפרק האחרון. 

בשנה הזאת המוסיקה לרוב דרך אתר ANGHAMI.

ולא רק ג’אז.

תוכניות OPENING MOOVE הן חלק בלתי נפרד מג’אז בים התיכון השלישי.

חשבתי להוסיף לתוכנית מוסיקה ממזרח ארופה, אסיא, אפריקה. אך נראה שלא נכון הדבר להאריך עוד את התוכניות. תוכניות הבאות של רדיו זמן השלום אעשה, אם ירצה הבורא, תוכניות ג’אז מאזורים אלה. וזאת לאחר תוכניות ה- SPACIAL ל:

marcel khalife

oumeima el khalil

abeer nehme

rahbani

fayruz

naghwa caram- milhem zein- george wasuff- sabah- wadia el safi

manos hazidakis

mikis teodorakis

.

עד ימי בין המיצרים אני בחופשה, אמעיט לכתוב בעת הזאת ולא אערוך תוכניות רדיו.

And you will sing
as long as there’s a song
the feelings never gone
it was the first time to be in love.
Maybe tomorrow,i’ll never sing again
but i’ll remember when
it was the first time to be in love…

רדיו זמן השלום– בדרך לג’אז בים התיכון השלישי עריכה עד כה: 

OPENING MOOVE-

פרק ראשון. פרק שני. פרק שלישי. פרק רביעי. פרק חמישי. פרק שישי. פרק שביעי. פרק שמיני. פרק תשיעי.

התרגום לאנגלית של השירים ביוונית- מפה.

spacial:

רדיו זמן השלום- ג’אז בים התיכון השלישי- עריכה ראשונה.

אִ֛ישׁ הָיָ֥ה בְאֶֽרֶץע֖וּץ אִיּ֣וֹב שְׁמ֑וֹ וְהָיָ֣ה | הָאִ֣ישׁ הַה֗וּא תָּ֧ם וְיָשָׁ֛ר וִירֵ֥א אֱלֹהִ֖ים וְסָ֥ר מֵרָֽע: וַיִּוָּ֥לְדוּ ל֛וֹ שִׁבְעָ֥ה בָנִ֖ים וְשָׁל֥וֹשׁ בָּנֽוֹת: וַיְהִ֣י מִ֠קְנֵהוּ שִֽׁבְעַ֨ת אַלְפֵיצֹ֜אן וּשְׁלֹ֧שֶׁת אַלְפֵ֣י גְמַלִּ֗ים וַחֲמֵ֨שׁ מֵא֤וֹת צֶֽמֶדבָּקָר֙ וַחֲמֵ֣שׁ מֵא֣וֹת אֲתוֹנ֔וֹת וַעֲבֻדָּ֖ה רַבָּ֣ה מְאֹ֑ד וַיְהִי֙ הָאִ֣ישׁ הַה֔וּא גָּד֖וֹל מִכָּלבְּנֵיקֶֽדֶם: וְהָלְכ֤וּ בָנָיו֙ וְעָשׂ֣וּ מִשְׁתֶּ֔ה בֵּ֖ית אִ֣ישׁ יוֹמ֑וֹ וְשָׁלְח֗וּ וְקָרְאוּ֙ לִשְׁלֹ֣שֶׁת (אחיתיהם) אַחְיֽוֹתֵיהֶ֔ם לֶאֱכֹ֥ל וְלִשְׁתּ֖וֹת עִמָּהֶֽם: וַיְהִ֡י כִּ֣י הִקִּיפֽוּ֩ יְמֵ֨י הַמִּשְׁתֶּ֜ה וַיִּשְׁלַ֧ח אִיּ֣וֹב וַֽיְקַדְּשֵׁ֗ם וְהִשְׁכִּ֣ים בַּבֹּקֶר֮ וְהֶעֱלָ֣ה עֹלוֹת֮ מִסְפַּ֣ר כֻּלָּם֒ כִּ֚י אָמַ֣ר אִיּ֔וֹב אוּלַי֙ חָטְא֣וּ בָנַ֔י וּבֵרֲכ֥וּ אֱלֹהִ֖ים בִּלְבָבָ֑ם כָּ֛כָה יַעֲשֶׂ֥ה אִיּ֖וֹב כָּלהַיָּמִֽים: וַיְהִ֣י הַיּ֔וֹם וַיָּבֹ֙אוּ֙ בְּנֵ֣י הָאֱלֹהִ֔ים לְהִתְיַצֵּ֖ב עַליְהוָ֑ה וַיָּב֥וֹא גַֽםהַשָּׂטָ֖ן בְּתוֹכָֽם: וַיֹּ֧אמֶר יְהוָ֛ה אֶלהַשָּׂטָ֖ן מֵאַ֣יִן תָּבֹ֑א וַיַּ֨עַן הַשָּׂטָ֤ן אֶתיְהוָה֙ וַיֹּאמַ֔ר מִשּׁ֣וּט בָּאָ֔רֶץ וּמֵֽהִתְהַלֵּ֖ךְ בָּֽהּ: וַיֹּ֤אמֶר יְהוָה֙ אֶלהַשָּׂטָ֔ן הֲשַׂ֥מְתָּ לִבְּךָ֖ עַלעַבְדִּ֣י אִיּ֑וֹב כִּ֣י אֵ֤ין כָּמֹ֙הוּ֙ בָּאָ֔רֶץ אִ֣ישׁ תָּ֧ם וְיָשָׁ֛ר יְרֵ֥א אֱלֹהִ֖ים וְסָ֥ר מֵרָֽע: וַיַּ֧עַן הַשָּׂטָ֛ן אֶתיְהוָ֖ה וַיֹּאמַ֑ר הַֽחִנָּ֔ם יָרֵ֥א אִיּ֖וֹב אֱלֹהִֽים: הֲלֹֽא-(את) אַ֠תָּה שַׂ֣כְתָּ בַעֲד֧וֹ וּבְעַדבֵּית֛וֹ וּבְעַ֥ד כָּלאֲשֶׁרל֖וֹ מִסָּבִ֑יב מַעֲשֵׂ֤ה יָדָיו֙ בֵּרַ֔כְתָּ וּמִקְנֵ֖הוּ פָּרַ֥ץ בָּאָֽרֶץ: וְאוּלָם֙ שְֽׁלַֽחנָ֣א יָֽדְךָ֔ וְגַ֖ע בְּכָלאֲשֶׁרל֑וֹ אִםלֹ֥א עַלפָּנֶ֖יךָ יְבָרֲכֶֽךָּ: וַיֹּ֨אמֶר יְהוָ֜ה אֶלהַשָּׂטָ֗ן הִנֵּ֤ה כָלאֲשֶׁרלוֹ֙ בְּיָדֶ֔ךָ רַ֣ק אֵלָ֔יו אַלתִּשְׁלַ֖ח יָדֶ֑ךָ וַיֵּצֵא֙ הַשָּׂטָ֔ן מֵעִ֖ם פְּנֵ֥י יְהוָֽה: וַיְהִ֖י הַיּ֑וֹם וּבָנָ֨יו וּבְנֹתָ֤יו אֹֽכְלִים֙ וְשֹׁתִ֣ים יַ֔יִן בְּבֵ֖ית אֲחִיהֶ֥ם הַבְּכֽוֹר: וּמַלְאָ֛ךְ בָּ֥א אֶלאִיּ֖וֹב וַיֹּאמַ֑ר הַבָּקָר֙ הָי֣וּ חֹֽרְשׁ֔וֹת וְהָאֲתֹנ֖וֹת רֹע֥וֹת עַליְדֵיהֶֽם: וַתִּפֹּ֤ל שְׁבָא֙ וַתִּקָּחֵ֔ם וְאֶתהַנְּעָרִ֖ים הִכּ֣וּ לְפִיחָ֑רֶב וָֽאִמָּ֨לְטָ֧ה רַקאֲנִ֛י לְבַדִּ֖י לְהַגִּ֥יד לָֽךְ: ע֣וֹד | זֶ֣ה מְדַבֵּ֗ר וְזֶה֮ בָּ֣א וַיֹּאמַר֒ אֵ֣שׁ אֱלֹהִ֗ים נָֽפְלָה֙ מִןהַשָּׁמַ֔יִם וַתִּבְעַ֥ר בַּצֹּ֛אן וּבַנְּעָרִ֖ים וַתֹּאכְלֵ֑ם וָאִמָּ֨לְטָ֧ה רַקאֲנִ֛י לְבַדִּ֖י לְהַגִּ֥יד לָֽךְ: ע֣וֹד | זֶ֣ה מְדַבֵּ֗ר וְזֶה֮ בָּ֣א וַיֹּאמַר֒ כַּשְׂדִּ֞ים שָׂ֣מוּ | שְׁלֹשָׁ֣ה רָאשִׁ֗ים וַֽיִּפְשְׁט֤וּ עַלהַגְּמַלִּים֙ וַיִּקָּח֔וּם וְאֶתהַנְּעָרִ֖ים הִכּ֣וּ לְפִיחָ֑רֶב וָאִמָּ֨לְטָ֧ה רַקאֲנִ֛י לְבַדִּ֖י לְהַגִּ֥יד לָֽךְ: עַ֚ד זֶ֣ה מְדַבֵּ֔ר וְזֶ֖ה בָּ֣א וַיֹּאמַ֑ר בָּנֶ֨יךָ וּבְנוֹתֶ֤יךָ אֹֽכְלִים֙ וְשֹׁתִ֣ים יַ֔יִן בְּבֵ֖ית אֲחִיהֶ֥ם הַבְּכֽוֹר: וְהִנֵּה֩ ר֨וּחַ גְּדוֹלָ֜ה בָּ֣אָה | מֵעֵ֣בֶר הַמִּדְבָּ֗ר וַיִּגַּע֙ בְּאַרְבַּע֙ פִּנּ֣וֹת הַבַּ֔יִת וַיִּפֹּ֥ל עַלהַנְּעָרִ֖ים וַיָּמ֑וּתוּ וָאִמָּ֨לְטָ֧ה רַקאֲנִ֛י לְבַדִּ֖י לְהַגִּ֥יד לָֽךְ: וַיָּ֤קָם אִיּוֹב֙ וַיִּקְרַ֣ע אֶתמְעִל֔וֹ וַיָּ֖גָז אֶתרֹאשׁ֑וֹ וַיִּפֹּ֥ל אַ֖רְצָה וַיִּשְׁתָּֽחוּ: וַיֹּאמֶר֩ עָרֹ֨ם (יצתי) יָצָ֜אתִי מִבֶּ֣טֶן אִמִּ֗י וְעָרֹם֙ אָשׁ֣וּב שָׁ֔מָה יְהוָ֣ה נָתַ֔ן וַיהוָ֖ה לָקָ֑ח יְהִ֛י שֵׁ֥ם יְהוָ֖ה מְבֹרָֽךְ: בְּכָלזֹ֖את לֹאחָטָ֣א אִיּ֑וֹב וְלֹאנָתַ֥ן תִּפְלָ֖ה לֵאלֹהִֽים: איוב.

יש מצב שאם משה היה בוחר לדבר לסלע להוציא ממנו מים , אולי בהמשך היה אפשר להוציא מהמים סלע. ואז היית מגיע לנחל ורוצה לעבור מצד לצד והית מדבר למים להוציא מהם סלע, ואז הית הולך מצד לצד. ולא היה צריך לבנות גשרים.

יש מצב שהייתי יכולה לדבר לחניה ולהוציא ממנה  PORCHE.  בצבע לבן METAL עם ריפודים אדומים. או להפך. עם גג נפתח בלחיצת כפתור..

.

המוסיקה בג’אז בים התיכון השלישי לרוב- דרך ANGHAMI.

אם תגיד לי משהו בעניין צריכת מוסיקה מלבנון, להזכירך גם במוסרות משמיעים פיירוז.

להזכירך תשובה ווליד בן טלאל מנהלים קשרים עסקיים.

להזכירך נוחי דנקנר היה שותף של לובנה עולאיין.

להזכירך אוניות בשליטת עידן עופר ניצפו בנמל איראן בעת שבנימין נתניהו דרש מעמי העולם להחרים את איראן.

88 משלמים דרך מדינה שלישית ללבנון, גם אני. אני משלמת לאנרמי דרך מדינה שישראל סוחרת איתה, אגב גם חברות מישראל סוחרות עם מדינות “עוינות” דרך מדינה שלישית ובשינוי כתב מקור.

אתה בטח תגיד לי שעידן עופר לא ישראלי, הוא אציל אנגלי שגר בלונדון, אני מסכימה עימך.

אך חשוב שנבין שהוא לא נענה לדרישת החרם על איראן שדרש בנימין נתניהו.

תכריז חרם על האזנה של מוסיקה מעמי המזרח התיכון ולאחר שתעשה זאת תוכל להביא באשמת שמיעת מוסיקה מעמי האזור.

לפני שאתה עושה זאת צריך לבדוק אם אומנים בישראל ששרים שירים של עמי המזרח התיכון, בהופעות, בדיסקים, בלימודים בבתי הספר וכו’, משלמים זכויות יוצרים לאומנים מלבנון, מסוריא, מעיראק, ממרוקו, ממצרים וכו’ כולל שימוש של מקמים מפרס, כמו מארק אליהו ששר שירה פרסית…

וחשוב שתדע שאם לא משלמים לאנרמי מישראל אז ישראלים ששומעים מוסיקה באנרמי רואים פירסומות של חברות מישראל שבעליהן בעלי אזרחות ישראלית.

זכויות יוצרים.

וזכור שיהודה הלוי הוא משבט הלוי ולא של משבט יהודה.

גם השם תמר הוא שם מהתורה.

אם אם תשובה יגיד לי שתמר הכנענית היא מהעם שלו, לא אתווכח עימו- שמי מיכל ואני לא בת שאול. (ושלא תגיד ששבט בנימין לא קורא על שם משה ואהרון ומרים על כל הטיות השם).

גם התורה שהוריד משה לישראל שממנה נלמד הקוראן כולל איוב, של ישראל ושבט הלוי. (להזכירך משה משבט הלוי הוריד לעם את התורה).

אני לא דורשת נפש אני רוצה שכל העולם יאמין בבורא עולם ויעבוד את בורא עולם  וילמד תורה, נביאים כתובים אך הדורש מישראל ומשבט הלוי נפש בעבור זכויות יוצרים יפול בפח שטמן.

שבירת הקסם- חודש שלישי:

אין SYMETRY- שבירת קסם.

בשורה התחתונה את צריכה להיות יתומה ואמך אלמנה (אם אמך גרושה מאביך , אז היא לא אלמנה) כדי להיות מתאימה ללבוש בגדי. כדי לקבל את גורלי. עד שאביך לא ימות את לא יכולה לבנות עצמך ממני. ואם התחתנת לפני שאביך מת, את לא נחשבת ליתומה כשאביך ימות. גבר מגיל עשרים ומעלה לא יכול להחשב יתום, גרושה שחוזרת לבית אביה (אם היא לא בת כהן) נחשבת ליתומה שאביה מת.

TATE.

על פי תורת ישראל שמואל נביאו של בורא עולם משח את דוד ושאול למלך. אין לנושאי משכו של מלובביץ’ זכות להכריז על ביאת משיח ועל משיחים לעם היהודי. נושאי משכו של מלובביץ’ מנהלים תעשיית החטאת העם היהודי באמונות לא לו.

הפרדה.

וַיַּעַל הָאִישׁ אֶלְקָנָה וְכָל בֵּיתוֹ לִזְבֹּחַ לַיהוָה אֶת זֶבַח הַיָּמִים וְאֶת נִדְרוֹ: וְחַנָּה לֹא עָלָתָה כִּי אָמְרָה לְאִישָׁהּ עַד יִגָּמֵל הַנַּעַר וַהֲבִאֹתִיו וְנִרְאָה אֶת פְּנֵי יְהוָה וְיָשַׁב שָׁם עַד עוֹלָם: וַיֹּאמֶר לָהּ אֶלְקָנָה אִישָׁהּ עֲשִׂי הַטּוֹב בְּעֵינַיִךְ שְׁבִי עַד גָּמְלֵךְ אֹתוֹ אַךְ יָקֵם יְהוָה אֶת דְּבָרוֹ וַתֵּשֶׁב הָאִשָּׁה וַתֵּינֶק אֶת בְּנָהּ עַדגָמְלָהּ אֹתוֹ: וַתַּעֲלֵהוּ עִמָּהּ כַּאֲשֶׁר גְּמָלַתּוּ בְּפָרִים שְׁלֹשָׁה וְאֵיפָה אַחַת קֶמַח וְנֵבֶל יַיִן וַתְּבִאֵהוּ בֵית יְהוָה שִׁלוֹ וְהַנַּעַר נָעַר:

ברור לכל שהנקת אם את בנה, היא לא רק הנקת חלב. כי חנה גמלה את שמואל מהנקה כשהנער נהיה נער.

כך שאני לא מבינה מדוע אמהות הרחצות בים בחוף הנפרד לא מביאות בניהן שעוד אינם נערים, לים עימם.

החוף הנפרד מתחלק לשני חלקים.

בתחום הגדר ומחוץ לגדר.

בתחום הגדר ביום נשים , רק בנות. אמהות ובנותיהם.

מחוץ לגדר וקרוב לה , משפחות חרדיות שהאב לבוש ככל הגברים בים עם מכנסים קצרים וללא חולצה והאשה עם בגדים והילדים וגם נשים עם בניהן ובנותיהם ללא הבעלים, ובנים בנות ללא הפרש משמעותי בגיל ביניהם, לא נערים ולא נערות, משחקים בים.  וזה בשולים מעט מאוד אנשים יחסית לבנות שבתחום הגדר.

אני טוענת שזאת הסיבה שיש הרבה לסביות באולפנות.

צריך לחשוב מהיכן באה ההקפדה הקיצונית כל כך ושאינה נדרשת בתורתינו הקדושה.

מה מפחיד אותם כל כך.

אין צורך בשעיר לעזאזל- שבירת קסם.

תראה,

שמקריבים אדם כשעיר לעזאזל אז יש התוודות על חטאים קבל עם ועדה, אם העם מוכן להעמיד מטעמו שעיר לעזאזל בעת תיקון כללי לטובת אנשים שנתנו שוחד לשרים ועשקו את העם, וחטאו לעם הרבה מאוד חטאים, העם למעשה מאשר לך את הכסף שקיבלת שלא כחוק ומשכך אתה לא נחשב לחוטא שהמדינה נתנה לך כסף מכספי המיסים. ומשכך אין צורך להקריב שעיר לעזאזל. אתה לא נחשב לחוטא אם האדם שחטאת לו, סולח לך ולא דורש את הכסף בחזרה.

הקופה שלך, טייקון. תעשה מה בא לך. יש לך גם אישור לשלם שכר עוני לאדם עובד. זה בסדר העובדים מסכימים. טוב להם. כמשל:

וְאִם אָמֹר יֹאמַר הָעֶבֶד אָהַבְתִּי אֶת אֲדֹנִי אֶת אִשְׁתִּי וְאֶת בָּנָי לֹא אֵצֵא חָפְשִׁי: וְהִגִּישׁוֹ אֲדֹנָיו אֶל הָאֱלֹהִים וְהִגִּישׁוֹ אֶל הַדֶּלֶת אוֹ אֶל הַמְּזוּזָה וְרָצַעאֲדֹנָיו אֶת אָזְנוֹ בַּמַּרְצֵעַ וַעֲבָדוֹ לְעֹלָם: וְכִי יִמְכֹּר אִישׁ אֶת בִּתּוֹ לְאָמָה לֹא תֵצֵא כְּצֵאת הָעֲבָדִים: שמות.

היותי.

דוד המלך היה איש מלחמה, הוא נלחם מלחמת קודש, דוד המלך לא היה אדם מהסוג של גנץ. דוד המלך הסיר שטן ופגע רע מהארץ ובורא עולם הניח לשלמה מסביב ולכן אחד הראשונים שעשה שלמה היה  ברית שלום עם חירם מלך לבנון לצורך מסחר שיעודו בניית בית המקדש לבורא עולם. זאת אומרת שקיום חברה נכונה בישראל תניח לנו מסביב במובן שהעמים יאשרו את ישראל כמושלים בירושלים השלמה לצורך בניית בית המקדש לבורא עולם.

אני טוענת שלא יהיה שלום אם לא יהיו מנהיגים כמו דוד שהיה עבד הבורא שיידעו להוציא שטן ופגע רע מישראל. בורא עולם לא יניח לישראל מסביב לישראל כל עוד יתקיים שטן ופגע רע בישראל.

אתה לא יכול לאמר שאני מדברת גבוהה ובודה דיעה, הדברים כתובים בתורה.

אסורה ומותרת.

כֹּה אָמַר יְהוָה עַל-שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל וְעַל-אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ עַל-מִכְרָם בַּכֶּסֶף צַדִּיק וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָֽיִם: עמוס.

משמע אם אתה משבטי ישראל כשאתם מוכרים צידקה של אדם  אתם יוצאים מחוץ לישראל, גם מבית אביך, ואין לך דרך חזרה לישראל על פי דבר קדוש ישראל ויוצרו. אם אתה מחוץ לישראל, אין לך אישור להמשיך למכור מישראל כבן משפחת ישראל או כבן משפחת השבט אליו אתה משתייך. אתה מחוץ למשפחה גם במובן הרוחני. אתה מחוץ לפיקודי ישראל מחוץ לתפקיד שיעד לך הבורא שבחר בישראל  ישראל ככהן לעמים ושבט הלוי ככהן לישראל על פי דבר בורא עולם. להזכירך כהן הוא הפקוד להקרבת קורבנות.

אחרי הקרבתו של ישוע שנאמר שצידקתו והקרבתו כיפרה על חיטאי האנושות, עם ישראל יצא לגלות.

בסך הכל, PAUL MACARTNEY avec MICHAEL JAKSON

הם כמו,

TLV GEFEN avec  EYAL GOLAN.

חבל שפול מקרטני לא הלך יותר עם אלן גינסברג…

וטוב שג’ון הלך עם יוקו.

הכלב כצרכן. הרכבת כמשרד. הפרדה. תרכיז קפה קר. תה יסמין. אם, אז.. דרך ללא מוצא.
רחובות אלם. טחינת פני עניים. אם, אז..  מוסיקה במקום בומים. אשה בת חמישים בים לבד. מכתב לסטדנט- עריכה חדשה. modern skeletons.שתים עשרה שעות ביום.
בכורי חודש האביב בשנת שבעים ואחת לקוממיות העם היהודי בארצו.
בכורי חודש שני בשנת השבעים ואחת לקוממיות העם היהודי בארצו:

כדי שנסגור את הסרט, אני לא יהודיה. אני משבט הלוי. העם היהודי לא יכול להקריב אותי מטעמו למען הטייקונים שתורמים לו. אין לי נחלה בישראל. כדי לקנות את נחלתי אתה  צריך לקנות את בורא עולם.

ברוך שפטרני מעונשם של אלה…

בָּעֵת הַהִוא הִבְדִּיל יְהֹוָה אֶת שֵׁבֶט הַלֵּוִי לָשֵׂאת אֶת אֲרוֹן בְּרִית יְהֹוָה לַֽעֲמֹד לִפְנֵי יְהֹוָה לְשָֽׁרְתוֹ וּלְבָרֵךְ בִּשְׁמוֹ עַד הַיּוֹם הַזֶּֽה: עַל כֵּן לֹֽא הָיָה לְלֵוִי חֵלֶק וְנַֽחֲלָה עִם אֶחָיו יְהֹוָה הוּא נַֽחֲלָתוֹ כַּֽאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ לֽוֹ: דברים.

וּשְׂמַחְתֶּם לִפְנֵי יְהֹוָה אֱלֹֽהֵיכֶם אַתֶּם וּבְנֵיכֶם וּבְנֹתֵיכֶם וְעַבְדֵיכֶם וְאַמְהֹֽתֵיכֶם וְהַלֵּוִי אֲשֶׁר בְּשַֽׁעֲרֵיכֶם כִּי אֵין לוֹ חֵלֶק וְנַֽחֲלָה אִתְּכֶֽם: דברים.