בכורי החודש השלישי בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארץ ישראל.

פסל ותמונה.

בתורה יש איסור לעשות כל פסל ותמונה.

היום הלכתי ברחוב המסחרי של חולון וראיתי בחלון ראווה שמלה המוצגת על בובה והשמלה מצאה חן בעיני. אז תעדתי ב– PHOTO.

ברור לכל שרוב בני האדם בישראל קוראים לתעוד באמצעות CAMERA תמונה.

ברור לכל שהבובה בחלון הראווה של חנות הבגדים היא אינה פסל במשמעות שאנחנו מתיחסים לבובה כאלהים.

אֲנִ֧י יְהֹוָ֛ה חֹקֵ֥ר לֵ֖ב בֹּחֵ֣ן כְּלָי֑וֹת וְלָתֵ֤ת לְאִישׁ֙ כִּדְרָכָ֔ו כִּפְרִ֖י מַעֲלָלָֽיו׃ ספר ירמיהו.

הבובה משמשת ככלי לחוות דיעה נכונה יותר על הבגד, אם לטעמנו או לא, ולעיתים היא כלי של הסוחר להציג את מרכולתו ולגרום לבני אדם לקנות ממנו, וזאת פעולת שיווק מקובלת ונכונה.

לגבי המילה תמונה, ברור ש– PHOTO היא לא תמונה במשמעות עשיית עבודה זרה. שאתה מתעד דברים יפים שאתה רואה, אתה לא עושה עבודה זרה. הבעיה היא המילה. אני טוענת שהמילה תמונה, היא לא המילה הנכונה להשים ל– PHOTO. יש מצב שאנחנו גם לא יודעים מה המשמעות של המילה תמונה כפי שהוסבר בתורה שזאת עבודה זרה.

אני לא חושבת שהיה נכון לשים את המילה תמונה להקשר שמשתמשים בה בלשון בני האדם בישראל.

בדיוק כמו שלא היה נכון לשים את המילה עצבים במובן של רגשות כעס כשמשמעות המילה עצבים מיוחסת לאלוהות אחרת.

בדיוק כמו שלא היה נדרש להמציא את המילה ציבור במקום צרוף המילים קהל עם כפי שנהוג לתאר עם בתורה.

כמובן שחשוב גם לתעד ב- PHOTO דברים שאנחנו גם לא אוהבים לראות.

כמו השם לוי כסוחר בני אדם המוכר בני אדם לערית TLV.

סוחר בני אדם, כמו כל סוחר, הוא מוכר את מרכולתו ומרויח כסף ממה שהוא מוכר. כמו שלמדנו שיש אפשרות שבני אדם קראו לעצמם כהן והם אינם כהנים מקורים ולעתים גם משמשים כנוגשי פרעה ככהני פרעה, יש גם אנשים שקראו לעצמם לוי ומתפקדים הפוך ממשה משבט הלוי שנשלח לשחרר עבדים.

אם היה מוסד כהונה אמיתי היה נשלח צו מבית המשפט לאדם שקרא לעצמו לוי, לשנות את שמו.

או שהוא לא היה נותן להשים שם של לוי על עסק הסוחר בבני אדם בישראל.

כמובן שאם היה מוסד כהונה אמיתי לא היתה העסקה מסוג זה בישראל.

אותו הדבר לגבי פרסקי שמעון, ששינה שמו לפרס כשמו של העוף הדורס.

ברור לכל שעוף דורס הוא לא יונת שלום, למרות שקיומו של העוף הדורס כאוכל נבלות, הוא חשוב.

גם לאחיו של פרס הושם שם של עוף- גיגי,  תרנגול בערבית עירקית.

בעת שקדמה לעת הזאת עבדתי עם אדם ששמו גיגי והוא מעיד על עצמו שהוא כלב ולא רק, הוא טען שהוא כלב בן כלב.

אין בתורה פרי בשם LI-MON, הפרי הידוע בטעמו החמוץ.

בערבית אומרים- LAMOON ואצל החלבים אומרים- LAMOONE.

לימודי החודש השלישי.

נחלת הכהנים:

וְאַתֶּם תִּכְתְּבוּ אֶת-הָאָרֶץ, שִׁבְעָה חֲלָקִים, וַהֲבֵאתֶם אֵלַי, הֵנָּה; וְיָרִיתִי לָכֶם גּוֹרָל פֹּה, לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֵינוּ. כִּי אֵין-חֵלֶק לַלְוִיִּם בְּקִרְבְּכֶם, כִּי-כְהֻנַּת יְהוָה נַחֲלָתוֹ; יהושע.

כדי להבין מדוע אתה לא יכול לעשות החלפת גורל עם כהן.

תחשוב שיש לך בית חרושת ואתה רוצה לשכור מנהל שינהל לך את בית החרושת,  ברור לכל שאתה תקבע מי ינהל לך את בית החרושת. אתה תקבע מי יהיה האיש שתתן לו אישור חתימה לחתום על ה”צ’קים” לספקים.

תחשוב על כך שהבחור שמינית להיות מנהל של בית החרושת שלך מאס בתפקידו, לא רוצה לעבוד בשבילך יותר ותחשוב שהוא מציע את המשרה שלו למכירה ואז הוא מוכר את התפקיד שלו כמנהל עסקיך ב”מליון” וככה מתישב על כיסא המנהל בחור חדש שאתה לא מינית אותו והוא מתחיל לנהל את עסקייך וגם חותם על ה”צ’קים” לספקים.

פרשת יעקב ועשו- לימודי החודש השלישי בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארץ ישראל- בני השפחות.

וּבְנֵ֤י בִלְהָה֙ שִׁפְחַ֣ת רָחֵ֔ל דָּ֖ן וְנַפְתָּלִֽי׃

לִבְנֵי נַפְתָּלִי, יָצָא הַגּוֹרָל הַשִּׁשִּׁי–לִבְנֵי נַפְתָּלִי, לְמִשְׁפְּחֹתָם.  וַיְהִי גְבוּלָם, מֵחֵלֶף מֵאֵלוֹן בְּצַעֲנַנִּים וַאֲדָמִי הַנֶּקֶב וְיַבְנְאֵל–עַד-לַקּוּם; וַיְהִי תֹצְאֹתָיו, הַיַּרְדֵּן. וְשָׁב הַגְּבוּל יָמָּה אַזְנוֹת תָּבוֹר, וְיָצָא מִשָּׁם חוּקֹקָה; וּפָגַע בִּזְבֻלוּן מִנֶּגֶב, וּבְאָשֵׁר פָּגַע מִיָּם, וּבִיהוּדָה, הַיַּרְדֵּן מִזְרַח הַשָּׁמֶשׁ. וְעָרֵי, מִבְצָר–הַצִּדִּים צֵר, וְחַמַּת רַקַּת וְכִנָּרֶת. וַאֲדָמָה וְהָרָמָה, וְחָצוֹר. וְקֶדֶשׁ וְאֶדְרֶעִי, וְעֵין חָצוֹר.  וְיִרְאוֹן, וּמִגְדַּל-אֵל, חֳרֵם וּבֵית-עֲנָת, וּבֵית שָׁמֶשׁ:  עָרִים תְּשַׁע-עֶשְׂרֵה, וְחַצְרֵיהֶן.  זֹאת, נַחֲלַת מַטֵּה בְנֵי-נַפְתָּלִי–לְמִשְׁפְּחֹתָם:  הֶעָרִים, וְחַצְרֵיהֶן.

אפשר ללמוד שבני השפחות היו שווי זכויות.

ברור שאת הבכורה נותנים בהתאם לחוקי התורה.

אך מבחינה נחלה בישראל בני השפחות- שווים.

פרשת יעקב ועשו-לימודי החודש השלישי בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארץ ישראל-בנות כנען:

עוץ היא ארץ על שם זרע עשו:

אֵ֧לֶּה בְנֵֽי־עֵשָׂ֛ו וְאֵ֥לֶּה אַלּֽוּפֵיהֶ֖ם ה֥וּא אֱדֽוֹם׃ 

אֵ֤לֶּה בְנֵֽי־שֵׂעִיר֙ הַֽחֹרִ֔י יֹֽשְׁבֵ֖י הָאָ֑רֶץ לוֹטָ֥ן וְשׁוֹבָ֖ל וְצִבְע֥וֹן וַֽעֲנָֽה׃ וְדִשׁ֥וֹן וְאֵ֖צֶר וְדִישָׁ֑ן אֵ֣לֶּה אַלּוּפֵ֧י הַֽחֹרִ֛י בְּנֵ֥י שֵׂעִ֖יר בְּאֶ֥רֶץ אֱדֽוֹם׃

וְאֵ֥לֶּה בְנֵֽי־עֲנָ֖ה דִּשֹׁ֑ן וְאָהֳלִֽיבָמָ֖ה בַּת־עֲנָֽה׃ וְאֵ֖לֶּה בְּנֵ֣י דִישָׁ֑ן חֶמְדָּ֥ן וְאֶשְׁבָּ֖ן וְיִתְרָ֥ן וּכְרָֽן׃ אֵ֖לֶּה בְּנֵי־אֵ֑צֶר בִּלְהָ֥ן וְזַֽעֲוָ֖ן וַֽעֲקָֽן׃ אֵ֥לֶּה בְנֵֽי־דִישָׁ֖ן ע֥וּץ וַֽאֲרָֽן׃ פרשת יעקב ועשו.

צריך לחשוב מאיפה באה המילה דישון, במובן של דשן לאדמה. 

נקודות למחשבה.

צבעון- צבעים- THE WIZARD OF OZ.

somewhere over the rainbow blue bird fly.- judi garland – the wizard of oz.

פרשת וישב יעקב.

כִּ֤י אֶ֪לֶף שָׁנִ֡ים בְּֽעֵינֶ֗יךָ כְּי֣וֹם אֶ֭תְמוֹל כִּ֣י יַֽעֲבֹ֑ר וְאַשְׁמוּרָ֥ה בַלָּֽיְלָה׃ תהלים

בתהלים דוד הסביר שהזמן בשביל בני האדם הוא לא כמו בשביל בורא עולם. מה שנראה לנו זמן ארוך הוא כהרף עין בשביל בורא עולם.

זה כמו שיש עוד מערכת שמש יותר גדולה מהשמש שלנו ושהשמש שלנו היא חלק ממנה אך היא כמו הירח שלנו ביחס לשמש של החיים במערכת של השמש הגדולה יותר משלנוזאת אומרת שהקפה מלאה של השמש שלנו שהיא שנה בשבילנו היא כמו חודש בשביל החיים במערכת השמש הגדולה יותר ושהזמן של שנים עשר הקפות של השמש שלנו שווה להקפה אחת של השמש הגדולה יותר מהשמש שלנו וכשאנחנו חיים בכדור הארץ מה שנראה לנו כשנה נראה לחיים במערכת השמש הגדולה יותר משלנו כחודש.

פרשת מקץ:

וַיֹּ֨אמֶר יוֹסֵ֧ף אֶל־אֶחָ֛יו גְּשׁוּ־נָ֥א אֵלַ֖י וַיִּגָּ֑שׁוּ וַיֹּ֗אמֶר אֲנִי֙ יוֹסֵ֣ף אֲחִיכֶ֔ם אֲשֶׁר־מְכַרְתֶּ֥ם אֹתִ֖י מִצְרָֽיְמָה׃ וְעַתָּ֣ה ׀ אַל־תֵּעָ֣צְב֗וּ וְאַל־יִ֨חַר֙ בְּעֵ֣ינֵיכֶ֔ם כִּֽי־מְכַרְתֶּ֥ם אֹתִ֖י הֵ֑נָּה כִּ֣י לְמִֽחְיָ֔ה שְׁלָחַ֥נִי אֱלֹהִ֖ים לִפְנֵיכֶֽם׃ כִּי־זֶ֛ה שְׁנָתַ֥יִם הָֽרָעָ֖ב בְּקֶ֣רֶב הָאָ֑רֶץ וְעוֹד֙ חָמֵ֣שׁ שָׁנִ֔ים אֲשֶׁ֥ר אֵין־חָרִ֖ישׁ וְקָצִֽיר׃ וַיִּשְׁלָחֵ֤נִי אֱלֹהִים֙ לִפְנֵיכֶ֔ם לָשׂ֥וּם לָכֶ֛ם שְׁאֵרִ֖ית בָּאָ֑רֶץ וּלְהַֽחֲי֣וֹת לָכֶ֔ם לִפְלֵיטָ֖ה גְּדֹלָֽה׃ וְעַתָּ֗ה לֹֽא־אַתֶּ֞ם שְׁלַחְתֶּ֤ם אֹתִי֙ הֵ֔נָּה כִּ֖י הָֽאֱלֹהִ֑ים וַיְשִׂימֵ֨נִֽי לְאָ֜ב לְפַרְעֹ֗ה וּלְאָדוֹן֙ לְכָל־בֵּית֔וֹ וּמֹשֵׁ֖ל בְּכָל־אֶ֥רֶץ מִצְרָֽיִם׃ מַֽהֲרוּ֮ וַֽעֲל֣וּ אֶל־אָבִי֒ וַֽאֲמַרְתֶּ֣ם אֵלָ֗יו כֹּ֤ה אָמַר֙ בִּנְךָ֣ יוֹסֵ֔ף שָׂמַ֧נִי אֱלֹהִ֛ים לְאָד֖וֹן לְכָל־מִצְרָ֑יִם רְדָ֥ה אֵלַ֖י אַֽל־תַּעֲמֹֽד׃ וְיָֽשַׁבְתָּ֣ בְאֶֽרֶץ־גֹּ֗שֶׁן וְהָיִ֤יתָ קָרוֹב֙ אֵלַ֔י אַתָּ֕ה וּבָנֶ֖יךָ וּבְנֵ֣י בָנֶ֑יךָ וְצֹֽאנְךָ֥ וּבְקָֽרְךָ֖ וְכָל־אֲשֶׁר־לָֽךְ׃ וְכִלְכַּלְתִּ֤י אֹֽתְךָ֙ שָׁ֔ם כִּי־ע֛וֹד חָמֵ֥שׁ שָׁנִ֖ים רָעָ֑ב פֶּן־תִּוָּרֵ֛שׁ אַתָּ֥ה וּבֵֽיתְךָ֖ וְכָל־אֲשֶׁר־לָֽךְ׃ וְהִנֵּ֤ה עֵֽינֵיכֶם֙ רֹא֔וֹת וְעֵינֵ֖י אָחִ֣י בִנְיָמִ֑ין כִּי־פִ֖י הַֽמְדַבֵּ֥ר אֲלֵיכֶֽם׃ וְהִגַּדְתֶּ֣ם לְאָבִ֗י אֶת־כָּל־כְּבוֹדִי֙ בְּמִצְרַ֔יִם וְאֵ֖ת כָּל־אֲשֶׁ֣ר רְאִיתֶ֑ם וּמִֽהַרְתֶּ֛ם וְהֽוֹרַדְתֶּ֥ם אֶת־אָבִ֖י הֵֽנָּה׃
תהלים:

וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר.

שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף.

עִנּוּ בַכֶּבֶל רגליו [רַגְלוֹ] בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ.

עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יְהוָה צְרָפָתְהוּ.

שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ.

שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ.

לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם.

וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם

הוֹי רָב אֶת יֹצְרוֹ חֶרֶשׂ אֶת חַרְשֵׂי אֲדָמָה הֲיֹאמַר חֹמֶר לְיֹצְרוֹ מַה תַּעֲשֶׂה וּפָעָלְךָ אֵין יָדַיִם לוֹ. הוֹי אֹמֵר לְאָב מַה תּוֹלִיד וּלְאִשָּׁה מַה תְּחִילִין.

כֹּה אָמַר יְהוָה קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל וְיֹצְרוֹ הָאֹתִיּוֹת שְׁאָלוּנִי עַל בָּנַי וְעַל פֹּעַל יָדַי תְּצַוֻּנִי. אָנֹכִי עָשִׂיתִי אֶרֶץ וְאָדָם עָלֶיהָ בָרָאתִי אֲנִי יָדַי נָטוּ שָׁמַיִם וְכָל צְבָאָם צִוֵּיתִי. אָנֹכִי הַעִירֹתִהוּ בְצֶדֶק וְכָל דְּרָכָיו אֲיַשֵּׁר הוּא יִבְנֶה עִירִי וְגָלוּתִי יְשַׁלֵּחַ לֹא בִמְחִיר וְלֹא בְשֹׁחַד אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. ישעיהו

בורא עולם הוא קדוש ישראל ויוצרו.

חשוב לזכור שבורא עולם אמר בתחילת הדרך לאברהם שזרעו יהיה בעבדות במצרים.

וַיְהִ֤י הַשֶּׁ֨מֶשׁ֙ לָב֔וֹא וְתַרְדֵּמָ֖ה נָֽפְלָ֣ה עַל־אַבְרָ֑ם וְהִנֵּ֥ה אֵימָ֛ה חֲשֵׁכָ֥ה גְדֹלָ֖ה נֹפֶ֥לֶת עָלָֽיו׃ וַיֹּ֣אמֶר לְאַבְרָ֗ם  יָדֹ֨עַ תֵּדַ֜ע כִּי־גֵ֣ר ׀ יִֽהְיֶ֣ה זַרְעֲךָ֗ בְּאֶ֨רֶץ֙ לֹ֣א לָהֶ֔ם וַֽעֲבָד֖וּם וְעִנּ֣וּ אֹתָ֑ם אַרְבַּ֥ע מֵא֖וֹת שָׁנָֽה׃ וְגַ֧ם אֶת־הַגּ֛וֹי אֲשֶׁ֥ר יַֽעֲבֹ֖דוּ דָּ֣ן אָנֹ֑כִי וְאַֽחֲרֵי־כֵ֥ן יֵֽצְא֖וּ בִּרְכֻ֥שׁ גָּדֽוֹל׃ וְאַתָּ֛ה תָּב֥וֹא אֶל־אֲבֹתֶ֖יךָ בְּשָׁל֑וֹם תִּקָּבֵ֖ר בְּשֵׂיבָ֥ה טוֹבָֽה׃ וְד֥וֹר רְבִיעִ֖י יָשׁ֣וּבוּ הֵ֑נָּה כִּ֧י לֹֽא־שָׁלֵ֛ם עֲו֥‍ֹן הָֽאֱמֹרִ֖י עַד־הֵֽנָּה׃ בראשית.

יוסף הבין שבורא עולם הוא שהביא אותו למצרים, ולא אחיו. אחיו רק היו הדרך והכלי להביא את בני ישראל למצרים בזמן רעב שיוסף שהגיע לפניהם דאג שיהיה להם מזון בשנות רעב.

מתוך המקום הזה ניתן ללמוד שגם הדרך שקיבל יעקב את הבכורה היתה ברצון הבורא.

להזכירכם, יעקב קנה ביושר את הבכורה הוא דרש בשפה ברורה את הבכורה ואף השביע את עשו כדי לקיים את העברת הבכורה.

חטאו של יעקב היה שהוא שיקר את אביו ועל כך הוא נענש. כמו שיעקב שיקר את אביו, לבן שיקר אותו ונתן לו את לאה במקום את רחל.

על שמנים וחיות אחרות.

אני טוענת שהשמנת יתר גורמת ליותר מחלות ומקרי מוות מעישוניות וגם מסמים נרקוטים. הרבה יותר מסוכן להיות אדם שמן מאדם מעשן. אשמח אם החוקרים המלומדים יחקרו בדבר.

לי אין בעיה לאכול קרטושקה.. שאני אוכלת קרטושקה אני לא צריכה לחשב את הקלוריות או לחשוב את המחשבות הטורדניות שיש לשמנים שהם אוכלים משהו עם ערכים תזונתיים גבוהים והולכים להקיא לאחר מכן.

אני אוהבת להיות שבעה ולהשאר עם טעם של עוד..  ככה נשמרת אותה התשוקה גם לפעם הבאה.. כי כשאוכלים עוד לאחר השובע של הגוף יש מצב ששובעים מהטעם אך התחושה בגוף לא נעימה בעת אכילה לאחר השובע של הקיבה ואז אין את אותה תשוקה בפעם הבאה.. ולכן יש אנשים בכל התחומים בחיים שעסוקים למצוא את העונג הבא.. אוטו גדול יותר.. עוד מטוס.. עוד כסף…

לא זרו מתאוותם עוד אוכלם בפיהם.

קראתי מאמר שטוען שהבנקים מאשרים ללקוחות קטנים מחיקות הלוואה הרבה יותר מלקוחות גדולים.

אני טוענת שאתה לא יכול לשים מצד אחד על המאזניים מאה אלף בני אדם שהבנק מחק להם הלוואות בסך כולל של כ- מליארד ומצד שני לשים את שרון יצחק תשובה שבנק לאומי וקרנות הפנסיא מחקו לו הלוואות בסך של כ- מליארד  כדי להצדיק את שרון יצחק. אני טוענת שהרשעה של קבוצת אנשים גדולה באה להצדיק את הטייקון שלא שילם את ההלוואה שלקח.

וַיַּשְׁמֵד זִמְרִי, אֵת כָּל-בֵּית בַּעְשָׁא, כִּדְבַר יְהוָה אֲשֶׁר דִּבֶּר אֶל-בַּעְשָׁא, בְּיַד יֵהוּא הַנָּבִיא.  אֶל כָּל-חַטֹּאות בַּעְשָׁא, וְחַטֹּאות אֵלָה בְנוֹ–אֲשֶׁר חָטְאוּ, וַאֲשֶׁר הֶחֱטִיאוּ אֶת-יִשְׂרָאֵל, לְהַכְעִיס אֶת-יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, בְּהַבְלֵיהֶם. מלכים.

 פסל ותמונה.

כמובן שחשוב גם לתעד ב- PHOTO דברים שאנחנו גם לא אוהבים לראות.

כמו השם לוי כסוחר בני אדם המוכר בני אדם לערית TLV.

סוחר בני אדם, כמו כל סוחר, הוא מוכר את מרכולתו ומרויח כסף ממה שהוא מוכר. כמו שלמדנו שיש אפשרות שבני אדם קראו לעצמם כהן והם אינם כהנים מקורים ולעתים גם משמשים כנוגשי פרעה ככהני פרעה, יש גם אנשים שקראו לעצמם לוי ומתפקדים הפוך ממשה משבט הלוי שנשלח לשחרר עבדים.

אם היה מוסד כהונה אמיתי היה נשלח צו מבית המשפט לאדם שקרא לעצמו לוי, לשנות את שמו.

או שהוא לא היה נותן להשים שם של לוי על עסק הסוחר בבני אדם בישראל.

כמובן שאם היה מוסד כהונה אמיתי לא היתה העסקה מסוג זה בישראל.

אותו הדבר לגבי פרסקי שמעון, ששינה שמו לפרס כשמו של העוף הדורס.

ברור לכל שעוף דורס הוא לא יונת שלום, למרות שקיומו של העוף הדורס כאוכל נבלות, הוא חשוב.

גם לאחיו של פרס הושם שם של עוף- גיגי,  תרנגול בערבית עירקית.

בעת שקדמה לעת הזאת עבדתי עם אדם ששמו גיגי והוא מעיד על עצמו שהוא כלב ולא רק, הוא טען שהוא כלב בן כלב.

מכתבים לעתונות- חדש.

לגבי המילה תמונה, ברור ש– PHOTO היא לא תמונה במשמעות עשיית עבודה זרה. שאתה מתעד דברים יפים שאתה רואה, אתה לא עושה עבודה זרה. הבעיה היא המילה. אני טוענת שהמילה תמונה, היא לא המילה הנכונה להשים ל– PHOTO. יש מצב שאנחנו גם לא יודעים מה המשמעות של המילה תמונה כפי שהוסבר בתורה שזאת עבודה זרה.

אני לא חושבת שהיה נכון לשים את המילה תמונה להקשר שמשתמשים בה בלשון בני האדם בישראל.

מריחואנה- חלק שלישי.

מבחינה גופנית, ברור לכל שהמריחואנה היא אינה דבר ממכר, שלא כמו כימיקלים, אם לא יספקו לך את הסחורה- אתה תהיה ב”קריזים”, הגוף שלך ירעד..

לא כך עם המריחואנה. הגוף שלך לא יהיה “בקריזים” שלא יספקו לך את הסחורה. מה שיוצר את ה”סימפטום” של ההתמכרות לכל דבר בחיים, הוא החוסר והמחיר. שיש חוסר בדבר שעושה לך טוב, אתה תנסה להשיג אותו בדרכים של שחקקי אוון הגדירו- כפלילי.

והמחיר, 70-100 לגרם יוצר מחיר שמזיק לאדם מבחינה כלכלית, יש מצב שסדר העדיפויות של האדם ישתנו כדי לפנות מקום בארנק לצריכת מריחואנה. יש מצב שמישהו ישים משהו שאינו מריחואנה במריחואנה.

לנוכח ידיעתינו שמחיר של 6-10 לגרם מריחואנה הוא מחיר שמביא רווח למגדלים ולמשווקים, אין צורך לייצר מצב של שינוי בסדרי עדיפויות.

אין צורך להפליל באמצעות מריחואנה אם מקיימים אותו כשוק ככל השווקים, עם פיקוח, כשרות.. צריך לשמור על כללי שנת שמיטה אתם יודעים… וחוקי הקציר…

וּבְקֻצְרְכֶם אֶת-קְצִיר אַרְצְכֶם, לֹא תְכַלֶּה פְּאַת שָׂדְךָ לִקְצֹר; וְלֶקֶט קְצִירְךָ, לֹא תְלַקֵּט.  וְכַרְמְךָ לֹא תְעוֹלֵל, וּפֶרֶט כַּרְמְךָ לֹא תְלַקֵּט:  לֶעָנִי וְלַגֵּר תַּעֲזֹב אֹתָם, אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם. תורת ישראל.

לֶעָנִי וְלַגֵּר..

בלי שום קשר לאישור המריחואנה, הצרכנים המורשים צריכים לבדוק אם המדינה שומרת על חוק שנת השמיטה בגידולי המריחואנה, כי אם המדינה לא שומרת, היא מוכרת תרופה לא כשרה.

ZAMBRA- NETANYAHU.

תראה,

בעת הזאת שזאת עת של גנרלים ופרשנים אני מציעה לחשוב על כך:

ברור לי ולך שלפיד לא מוכן להיות ראש הפרלמנט הבא וגם לא בנט וגם לא כחלון ובנימין לא יכול לספק את הסחורה- YOU KNOW WHAT I MEAN..

יהיה מגוחך אם תוציא מהבוידום את אולמרט וברק ואתה תהיה מאוד נלעג אם תנסה לאשר את אשכנזי כשלא יפסיקו להראות אותו במוסרות מדבר בעניינים בטחוניים בעת הזאת.

יצר.

אחת הבעיות של החרדים שהצניעות של האשה ברחובותיהם מבקשת לדכא את היצר ולא דורשת מהגבר החרד להתגבר על יצר התשוקה לאשה..

אתם צריכים להבין שהיצר, תשוקת הגבר לאשה , הוא יצר רצוי שאין נכונות בלדכא אותו. אני טוענת שעצם הדיכוי לא מדכא את התשוקה שהוא יצר בפני עצמו, הוא מדכא את התשוקה לאשה, אך התשוקה למין עדין קיימת. ומפה הדרך קצרה לתיעול התשוקה למקום שלא פועל לדכא את התשוקה שלך כלפיו.

והמבין יבין.

אני אסכים שבחורה שעשתה סיליקון ושלאחר הניתוח חידשה את ה”גרדרובה” שלה ואתה יכול לראות אותה ברחוב עם בגד שמפתח הצוואר והחזה מתחיל ממעט מעל הפיטמה, מבקשת להעמיד לך את הזין תוך שהיא הופכת את איבר ההנקה לכלי להעמיד לך את הזין שאתה הולך מולה ברחוב.

ובאותה נשימה חשוב לזכור שבת שבע שהתרחצה ערומה על הגג לא הואשמה שפיתתה את דוד, האשמה היתה על דוד שלא התגבר על יצריו כשראה אשה בעולת בעל רוחצת לעת ערב על הגג. כך שגם בעלת הציצים מהסיליקון לא תהיה מואשמת אם לא תתגבר על יצרך..

“תמיד פולני” גרבוז.

כידוע לכל בימי ראשית קוממיות העם היהודי בארץ ישראל, הגיעו לארץ ישראל יהודים מגלויות ארופאיות ומזרח תיכוניות. והיהודים חולקו לשתי קבוצות יהודים. אשכנזים ומזרחים שלתוך ההגדרה מזרחי נכנסו גם יהודים מגלויות אפריקה קווקז ובוכרה. די מהר הכריזו האשכנזים שבגלל שהם הגיעו מגלויות ארופאיות הם עליונים והיהודים שהגיעו מגלויות מזרחיות הוכרזו כנחותים.
לעניין כמובן היו השלכות כלכליות.

מצאתי לנכון להעלות לאתר רק את המענה שכתבתי למאמר בעתון של שוקן.

תוכניות על הדרך הן תוכניות של שירים שאני מוצאת ב- YOUTUBE ושלא כל כך מתאימות לנושא התוכנית. שאני עורכת באותה עת.

כידוע לכל בימי ראשית קוממיות העם היהודי בארץ ישראל, הגיעו לארץ ישראל יהודים מגלויות ארופאיות ומזרח תיכוניות. והיהודים חולקו לשתי קבוצות יהודים. אשכנזים ומזרחים שלתוך ההגדרה מזרחי נכנסו גם יהודים מגלויות אפריקה קווקז ובוכרה. די מהר הכריזו האשכנזים שבגלל שהם הגיעו מגלויות ארופאיות הם עליונים והיהודים שהגיעו מגלויות מזרחיות הוכרזו כנחותים.
לעניין כמובן היו השלכות כלכליות.
.
אחד הדברים המעניינים שהאשכנזים זיהו עצמם כחלק מזהותם את זהות העם של הגלות ממנה הם באו.
במקרה רגיל הדבר יכול עוד להיות מובן, כי כשאדם חי הרבה שנים בארץ הוא מאמץ את מנהגי המקום ומחובר למקום בו הוא ואבותיו גרו במשך אלפיים שנות גלות.
המקרה עם האשכנזים הוא מקרה שאינו רגיל, אנשים שהגדירו עצמם כתמיד פולנים היו בני אדם שהעם הפולני אמרו להם- RAUS ולעם הפולני היה חלק פעיל מאוד בקיום השואה וגם אחרי השואה יהודים שרצו לחזור לבתיהם, גורשו על ידי העם הפולני.
אותו הדבר עם יוצאי אוסטריא וגרמניה- יקים.
.
אני חושבת שבעת הזאת צריך לבחון את הדבר.
בעת שהבן של נעמי שמר כותב המנון לברלין אהובתי, יש את היכולת הרגשית לדבר על הדבר.
מי הם האשכנזים שאימצו את הזהות של האנשים שהרגו אותם בדרך אכזרית כל כך.

אני טוענת שהמוצא הגלותי היה ההבדל היחיד שיכלו האשכנזים להבדיל עצמם מהיהודים המזרחים ורק ההבדל הזה יכל לייצר את ההבדלה שטוענת שאשכנזים עליונים ומזרחים הם שווערצע חייעז.
הרצון שלהם בעליונות היה כל כך גדול שהם העדיפו להגדיר עצמם בזהות האנשים שרצחו את אבותיהם ואמהותיהם ולייצר את ההבדלה שתיתן להם את היכולת לעליין עצמם.

לכתובה המלאה.

AL KAPONA-1.

AL KAPONA-2

כתוביות :

הכתוביות מועלות בוידאו שיש יכולת לכל הקוראים והקוראות לכוון לזמן הקריאה הנדרש להם ולהן ולהגדיל את גודל הוידאו.

בסופו של יום,

BENJAMIN NETANYAHU IS EXECTLY THE SAME AS COLNOL ZAMBRA…

HE NEED THE ENEMY TO BE A HERO..

תראה,

בעת הזאת שזאת עת של גנרלים ופרשנים אני מציעה לחשוב על כך:

ברור לי ולך שלפיד לא מוכן להיות ראש הפרלמנט הבא וגם לא בנט וגם לא כחלון ובנימין לא יכול לספק את הסחורה- YOU KNOW WHAT I MEAN..

יהיה מגוחך אם תוציא מהבוידום את אולמרט וברק ואתה תהיה מאוד נלעג אם תנסה לאשר את אשכנזי כשלא יפסיקו להראות אותו במוסרות מדבר בעניינים בטחוניים בעת הזאת .

מי שקורא פה יודע שבעת הזאת אני חושבת שכחלון נבנה מהסלולאר כדי לאשר המתווה והפרטת הדואר ולא לקדם התנגד חוק העסקה ישירה, אך מדבריו באותה עת אפשר ללמוד על צבא הטייקונים.. אתם יודעים עסקאות נשק, והצבא הוא ספק עבודה מרכזי כמו שאומרים בהרבה תחומים בתעשיא ובמסחר והם לא צינה וסוחרה אמיתו..

היום שאחרי.

רדיו זמן השלום- EAST SEVENTIES.

שלושת הפרקים הראשונים של התוכנית עם נגנים נוחים להאזנה הועלו לרדיו זמן השלום.

המחשבה הראשונה היתה לעשות תוכנית מוסיקה רוסית המורכבת משלושה חלקים- SEVENTIES, JAZZ ו- מה נהיה. לאחר מסע קצר ב- YOUTUBE אני חושבת שיותר נכון לעשות SEVENTIES של כל ארצות מזרח ארופה ביחד עם המזרח התיכון. בעולם המוסיקה, לא היתה נראות ליוצרים בתחומים האלה בארצות שהגדירו עצמם כמערביות, כולל השולטים על רוח היצירה בישראל שהגדירו את ישראל כמדינה מערבית.

לכן,  גם בחודש השלישי , אם ירצה הבורא, אעסוק במוסיקת – ROCK PROG PHSYCHADELIC מארצות המזרח.. כמו שעשיתי עם ג’אז בים התיכון אעשה זאת כ- SEVENTIES בים התיכון.

רדיו זמן השלום- תוכנית החודש- EAST SEVENTIES– פרק ראשון- היחידה השלמה.
רדיו זמן השלום- תוכנית החודש- EAST SEVENTIES פרק שלישי- חלק ראשון- היחידה השלמה.
 רדיו זמן השלום- EAST SEVENTIESפרק רביעי-מה נהיה- חלק ראשון.
רדיו זמן השלום- תוכנית החודש- EAST SEVENTIES– פרק שני- היחידה השלמה.
רדיו זמן השלום- תוכנית החודש- EAST SEVENTIES פרק שלישי- חלק שני- היחידה השלמה.
רדיו זמן השלום- EAST SEVENTIESפרק רביעי- מה נהיה- DJ SET.

תוכניות רדיו זמן השלום- מחודש האביב ועד חג שבועות.

הפרק השלישי הוא  הפרק האחרון בתוכנית EASTSEVENTIES שעסקה במוסיקת רוק SEVENTIES לפי הספורות הנוצריות מארצות ממזרח ארופה והמזרח התיכון ו- ASIA.

בחרתי לסיים עם LEPS שהכירה לי אותו אישה שנסעתי עמה ב- AUTOBUS- המרכבה העממית. השיר הוא שיר של ולדימיר ויסוצקי.

אין מילה בעברית ל- AUTOBUS, אני מציעה את המילה- המרכבה העממית.

בפרק הרביעי שרים ונוגנים העושים בעת הזאת בתחומי הרוק שכהבנתי מושפעים מה- SEVENTIES, מארצות מזרח ארופה והמזרח התיכון השמעתי גם יוצרים משוודיא וגרמניא.

הפרק השלישי הוא  הפרק האחרון בתוכנית EASTSEVENTIES שעסקה במוסיקת רוק SEVENTIES לפי הספורות הנוצריות מארצות ממזרח ארופה והמזרח התיכון ו- ASIA.

בחרתי לסיים עם LEPS שהכירה לי אותו אישה שנסעתי עמה ב- AUTOBUS- המרכבה העממית. השיר הוא שיר של ולדימיר ויסוצקי.

אין מילה בעברית ל- AUTOBUS, אני מציעה את המילה- המרכבה העממית.

בפרק הרביעי שרים ונוגנים העושים בעת הזאת בתחומי הרוק שכהבנתי מושפעים מה- SEVENTIES, מארצות מזרח ארופה והמזרח התיכון השמעתי גם יוצרים משוודיא וגרמניא.

רדיו זמן השלום EAST SEVENTIES- WOMEN IS THE NIGER OF THE WORLD.

בתוכנית שירת נשים מתוכנית EAST SEVENTIES ושירת נשים שהשמעתי בתוכניות

ICELAND OZBEK POLAND AND RUSIA.

הקראתי גם את שירו של ג’ון לנון –

WOMEN IS THE NIGER OF THE WORLD..

תראה,

העובדה שאני אוהבת שמלות במיוחד שמלות שחורות קטנות בנוסח צרפתי,

והעובדה שאני מוציאה גבות או קונה שמן אשה יפה*  לטיפוח העור שניתן לקנות בבית המרקחת הטבעוני” (המילה טבע לא נכונה לתאר את הרפואה הזאת , אין את המילה טבע בתורה) בכיכר ויצמן, לא סותרת את העובדה שאני יכולה לאמר לעידן עופר אינעל אחרע דינאק, ימחה שמו של אביך ושלך מעל פני האדמה. ולהשאר אשה לאחר שאמרתי זאת.

*פילוסופיא.

הבחורה מהחנות בויצמן לימדה אותי שצריך לפתור את הבעיה מהשורש..

THE CAUSE AND NOT THE SIMPTOM…

אחת הבעיות של החרדים שהצניעות של האשה ברחובותיהם מבקשת לדכא את היצר ולא דורשת מהגבר החרד להתגבר על יצר התשוקה לאשה..

אתם צריכים להבין שהיצר, תשוקת הגבר לאשה , הוא יצר רצוי שאין נכונות בלדכא אותו. אני טוענת שעצם הדיכוי לא מדכא את התשוקה שהוא יצר בפני עצמו, הוא מדכא את התשוקה לאשה, אך התשוקה למין עדין קיימת. ומפה הדרך קצרה לתיעול התשוקה למקום שלא פועל לדכא את התשוקה שלך כלפיו.

והמבין יבין.

הלכתי בשבוע הקודם ברחוב וחיזר אחרי בחור, והציע.. אמרתי לו שאני לא מעוניינת במערכת יחסים ואמרתי לו תודה על המחמאה. למרות שלא הייתי מעוניינת, זה עשה לי טוב, כך שהחיזור היה מבורך ואמרתי לו לא והוא הלך. אני בעד מפגשים מסוג זה עם גברים.

אני לא רואה כסקסיסטישגבר בעבודה מחמיא לי שאני נראית טוב. גם אני מחמיאה לגברים שהריח של הבושם שלהם טוב, או שהבגד החדש שהוא קנה יפה. אני חושבת שמאוד חבל להכניס מחמאה למגרש הטרדה מינית, כי עם גבר מהעבודה אנחנו מדברים על הרבה נושאים ולפעמים גם מחמיאים אחת לשני. להכניס את השיחה הזאת למגרש של הטרדה מינית מקצרת את הדרך לתביעה על הטרדה מינית במקום שלא היתה הטרדה מינית.

אני אסכים שבחורה שעשתה סיליקון ושלאחר הניתוח חידשה את ה”גרדרובה” שלה ואתה יכול לראות אותה ברחוב עם בגד שמפתח הצוואר והחזה מתחיל ממעט מעל הפיטמה, מבקשת להעמיד לך את הזין תוך שהיא הופכת את איבר ההנקה לכלי להעמיד לך את הזין שאתה הולך מולה ברחוב.

ובאותה נשימה חשוב לזכור שבת שבע שהתרחצה ערומה על הגג לא הואשמה שפיתתה את דוד, האשמה היתה על דוד שלא התגבר על יצריו כשראה אשה בעולת בעל רוחצת לעת ערב על הגג. כך שגם בעלת הציצים מהסיליקון לא תהיה מואשמת אם לא תתגבר על יצרך ותשתמש בכח שיש לך כדי לשכב עמה.

“כשאת אומרת “לא”, למה את מתכוונת?
למה את מתכוונת, כשאת אומרת “לא”?
אם ה”לא” הוא “לא”, ובאמת אולי הוא רק “אולי”,
אך “לא כעת”, או שהלא הוא רק “עוד לא”
אולי הוא “או” אולי הוא “בוא”
כי את אומרת “לא” כל כך בחן,
שהוא נשמע לי עוד יותר מזמין מ”כן”.” דן אלמגור.

“שלושים שנה לאחר פרסום הפזמון, לצורך הפרשנות המשפטית שנדרש אליה בערעור בפרשת האונס בשמרת, שבו טענו האנסים שהנאנסת לא התנגדה למעשיהם, ציטט השופט מישאל חשין את הבית הראשון של הפזמון, והתפלמס עם מילותיו, כשהוא דוחה מכל וכל את המסר המשתמע מהן:

האמנם כך הוא? האמנם “לא” הוא “אולי”? האמנם “לא” הוא “בוא”? האמנם “לא” הוא “כן”, ואף “עוד יותר מזמין מ’כן'”? אין ספק בלבנו שהפזמונאי כתב דברים שכתב בחיוך, בקלילות ובבדיחות דעת, בוודאי בכישרון, ואולם מתגנב חשש אל לב כי יש שיראו בדבריו מורה דרך להליכות ולמנהגות, וכאומרים: ממנו נשמע וכן ננהג. ועל כך נאמר אנו, בלשון צלולה ובלא פקפוק וגמגום: כשאשה אומרת “לא”, היא מתכוונת ל”לא” ” WIKIPEDIA.
דן אלמגור שינה את מילות השיר לאחר פסיקת השופט חשין.
“כשהיא אומרת “לא!” – לזה היא מתכוונת!
לזה היא מתכוונת, כשהיא אומרת “לא!”
לכן ה”לא” שלה סופי, מוחלט,
כי היא החליטה, לא שום בית-משפט.
אז אל תהיה לי “תרנגול”,
ואל תהיה חכם גדול,
היא לא רומזת “כן”, “אולי” או “בוא”.
כשהיא אומרת “לא”, היא מתכוונת: “לא!”” דן אלמגור.

ביאור*

ברור לי שבחשיבה הראשונה שלך שקראת”אשה יפה”, חשבת על השרמוטה הלבנה מהסרט עם ריצארד גיר.

בכללי אני חושבת שבסרט הללויה של ברוך ציון ופרידמן,

ברוך ציון יותר אמיתי מברוך ציון עם המרצדס

הלבנה והזקנקן של חוזליטו..

כמובן שרק משוגע יכול לשחק בתפקיד ששיחק פרידמן בסרט הללויה. כך שברור לכולנו שפרידמן יותר באמת בסרט מבמציאות“.

אצל פרידמן המציאות היא בארץ נהדרת עם קיציס

.