ביכורי החודש העשתי עשר בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארצו.

AGUA DE SALAM:

מבחינה מסחרית התחנה המרכזית הישנה יותר מעניינת מהחדשה.

בתחנה המרכזית הישנה אפשר למצוא -PRODACT OF GULF UNION FOODS מ- RIYADH, KINDOM OF SAUDI ARABIA.

מחיר ליחידה- 1.296 שקל. כשקונים מגש של 27 יחידות ב- 35 שקל. כמות ביחידה 250 ML. מחיר לליטר וחצי- 7.777. יש בחנויות גם בקבוקים של ליטר וחצי, הגיוני לחשוב שיותר זול. לי האריזה נוחה לדרך. ויש בכמה וכמה טעמים.

מצאתי גם שיחה מאוד נעימה עם בחור שבא מסודן ומדבר עברית ללא מבטא זר כאילו הוא נולד בישראל והוא רק כ- שבע שנים בארץ.

אני מוכנה לקבל שהסודני הוא פליט. אך לא מהסיבה שאתה מציע. הסודני הוא פליט מהסיבה הזאת:

גם החבר’ה מאריתראה פליטים מהסיבה הזאת, גם החבר’ה מהפיליפינים באים לעבוד פה מהסיבה הזאת.

ומתוך המקום שאנחנו יודעים את הסיבה יודעים איפה לתקוף כדי לתקן.

ברור לכל שאריק סמסון ולב לבייב ובני שטיינמץ יעדיפו לחתוך את איבר זכרותם שלהם מלהחזיר את הכסף לעמים האפריקאים ולשלם להם שכר הגון.

יש משהו אפל בתחנה המרכזית החדשה. המקום אינו מקום של מסחר, האדריכלים צריכים ללכת למשרד הרישוי ולהחזיר את התעודה ושיגידו לפקיד שהם “אהבלים”. אני מציעה לעשות “פינוי בינוי” לתחנה המרכזית החדשה.

לימודי החודש העשתי עשר.

פרשת עַ֣ם הַמִּלְחָמָ֔ה.

וַיֹּ֨אמֶר יְהוָ֤ה אֶליְהוֹשֻׁ֙עַ֙ אַלתִּירָ֣א וְאַלתֵּחָ֔ת קַ֣ח עִמְּךָ֗ אֵ֚ת כָּלעַ֣ם הַמִּלְחָמָ֔ה וְק֖וּם עֲלֵ֣ה הָעָ֑י רְאֵ֣ה נָתַ֣תִּי בְיָדְךָ֗ אֶתמֶ֤לֶךְ הָעַי֙ וְאֶתעַמּ֔וֹ וְאֶתעִיר֖וֹ וְאֶתאַרְצֽוֹ:

וַיֹּ֤אמֶר אֲלֵיהֶם֙ יְהוֹשֻׁ֔עַ אַלתִּֽירְא֖וּ וְאַלתֵּחָ֑תּוּ חִזְק֣וּ וְאִמְצ֔וּ כִּ֣י כָ֗כָה יַעֲשֶׂ֤ה יְהוָה֙ לְכָלאֹ֣יְבֵיכֶ֔ם אֲשֶׁ֥ר אַתֶּ֖ם נִלְחָמִ֥ים אוֹתָֽם:

פרשת  עָרִ֖ים לָשָׁ֑בֶת וּמִגְרְשֵׁיהֶ֖ן- כֹּהֵֽן: וַעֲשָׂרָ֤ה נְשִׂאִים֙.פרשת עָרִ֖ים לָשָׁ֑בֶת וּמִגְרְשֵׁיהֶ֖ן- כֹּהֵֽן: וַעֲשָׂרָ֤ה נְשִׂאִים֙.

וַיִּשְׁמַ֞ע פִּֽינְחָ֣ס הַכֹּהֵ֗ן וּנְשִׂיאֵ֨י הָעֵדָ֜ה וְרָאשֵׁ֨י אַלְפֵ֤י יִשְׂרָאֵל֙ אֲשֶׁ֣ר אִתּ֔וֹ אֶתהַ֨דְּבָרִ֔ים אֲשֶׁ֧ר דִּבְּר֛וּ בְּנֵירְאוּבֵ֥ן וּבְנֵיגָ֖ד וּבְנֵ֣י מְנַשֶּׁ֑ה וַיִּיטַ֖ב בְּעֵינֵיהֶֽםוַיֹּ֣אמֶר פִּֽינְחָ֣ס בֶּןאֶלְעָזָ֣ר הַכֹּהֵ֡ן אֶלבְּנֵירְאוּבֵ֨ן וְאֶלבְּנֵיגָ֜ד וְאֶלבְּנֵ֣י מְנַשֶּׁ֗ה הַיּ֤וֹם |יָדַ֙עְנוּ֙ כִּֽיבְתוֹכֵ֣נוּ יְהוָ֔ה אֲשֶׁ֛ר לֹֽאמְעַלְתֶּ֥ם בַּֽיהוָ֖ה הַמַּ֣עַל הַזֶּ֑ה אָ֗ז הִצַּלְתֶּ֛ם אֶתבְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵ֖ל מִיַּ֥ד יְהוָֽה: וַיָּ֣שָׁב פִּֽינְחָ֣ס בֶּןאֶלְעָזָ֣ר הַכֹּהֵ֣ן וְהַנְּשִׂיאִ֡ים מֵאֵ֣ת בְּנֵֽירְאוּבֵן֩ וּמֵאֵ֨ת בְּנֵיגָ֜ד מֵאֶ֧רֶץ הַגִּלְעָ֛ד אֶלאֶ֥רֶץ כְּנַ֖עַן אֶלבְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל וַיָּשִׁ֥בוּ אוֹתָ֖ם דָּבָֽר: וַיִּיטַ֣ב הַדָּבָ֗ר בְּעֵינֵי֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל וַיְבָרֲכ֥וּ אֱלֹהִ֖ים בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל וְלֹ֣א אָמְר֗וּ לַעֲל֤וֹת עֲלֵיהֶם֙ לַצָּבָ֔א לְשַׁחֵת֙ אֶתהָאָ֔רֶץ אֲשֶׁ֛ר בְּנֵירְאוּבֵ֥ן וּבְנֵיגָ֖ד יֹשְׁבִ֥ים בָּֽהּ: וַֽיִּקְרְא֛וּ בְּנֵירְאוּבֵ֥ן וּבְנֵיגָ֖ד לַמִּזְבֵּ֑חַ כִּ֣י עֵ֥ד הוּא֙ בֵּֽינֹתֵ֔ינוּ כִּ֥י יְהוָ֖ה הָאֱלֹהִֽים: פרשת עָרִ֖ים לָשָׁ֑בֶת וּמִגְרְשֵׁיהֶ֖ן- כֹּהֵֽן: וַעֲשָׂרָ֤ה נְשִׂאִים֙.

13

יש מצב שהחבר’ה של דרוקמן ובנט ומוטי אלון רוצים A BITE ZAYN GI ZUNT ל YESHIVE. והם מנסים להסתיר את מהות אהבתם להומואים כמוהם שהם מזמינים גם נשים וגם זכרים חד מיניים לישיבה.

פרשת הָאָ֖רֶץ הַנִּשְׁאָ֑רֶת.

זֹ֗את נַחֲלַ֛ת מַטֵּ֥ה בְנֵייְהוּדָ֖ה לְמִשְׁפְּחֹתָֽםוַיִּֽהְי֣וּ הֶעָרִ֗ים מִקְצֵה֙ לְמַטֵּ֣ה בְנֵֽייְהוּדָ֔ה אֶלגְּב֥וּל אֱד֖וֹם בַּנֶּ֑גְבָּה קַבְצְאֵ֥ל וְעֵ֖דֶרוְיָגֽוּרוְקִינָ֥ה וְדִֽימוֹנָ֖ה וְעַדְעָדָֽהוְקֶ֥דֶשׁ וְחָצ֖וֹר וְיִתְנָֽן: זִ֥יף וָטֶ֖לֶם וּבְעָלֽוֹתוְחָצ֤וֹר חֲדַתָּה֙ וּקְרִיּ֔וֹת חֶצְר֖וֹן הִ֥יא חָצֽוֹראֲמָ֥ם וּשְׁמַ֖ע וּמוֹלָדָֽה: וַחֲצַ֥ר גַּדָּ֛ה וְחֶשְׁמ֖וֹן וּבֵ֥ית פָּֽלֶטוַחֲצַ֥ר שׁוּעָ֛ל וּבְאֵ֥ר שֶׁ֖בַע וּבִזְיוֹתְיָֽה: בַּעֲלָ֥ה וְעִיִּ֖ים וָעָֽצֶםוְאֶלְתּוֹלַ֥ד וּכְסִ֖יל וְחָרְמָֽהוְצִֽקְלַ֥ג וּמַדְמַנָּ֖ה וְסַנְסַנָּֽהוּלְבָא֥וֹת וְשִׁלְחִ֖ים וְעַ֣יִן וְרִמּ֑וֹן כָּלעָרִ֛ים עֶשְׂרִ֥ים וָתֵ֖שַׁע וְחַצְרֵיהֶֽן: יהושע.

הישוב יגור במקור הוא באזור נגבה בדרום הארץ ולא בצפון הארץ.

לְמַטֵּ֥ה בְנֵידָ֖ן לְמִשְׁפְּחֹתָ֑ם יָצָ֖א הַגּוֹרָ֥ל הַשְּׁבִיעִֽיוַיְהִ֖י גְּב֣וּל נַחֲלָתָ֑ם צָרְעָ֥ה וְאֶשְׁתָּא֖וֹל וְעִ֥יר שָֽׁמֶשׁ: וְשַֽׁעֲלַבִּ֥ין וְאַיָּל֖וֹן וְיִתְלָֽהוְאֵיל֥וֹן וְתִמְנָ֖תָה וְעֶקְרֽוֹןוְאֶלְתְּקֵ֥ה וְגִבְּת֖וֹן וּבַעֲלָֽת: וִיהֻ֥ד וּבְנֵֽיבְרַ֖ק וְגַתרִמּֽוֹןוּמֵ֥י הַיַּרְק֖וֹן וְהָֽרַקּ֑וֹן עִֽםהַגְּב֖וּל מ֥וּל יָפֽוֹ:

השם הנכון לפתח תקווה הוא גת רימון.

ליפו אין קשר ליפת.

 פרשת בְּרִ֛ית לָעָ֖ם.

וַיְהִ֗י אַֽחֲרֵי֙ הַדְּבָרִ֣ים הָאֵ֔לֶּה וַיָּ֛מָת יְהוֹשֻׁ֥עַ בִּןנ֖וּן עֶ֣בֶד יְהוָ֑ה בֶּןמֵאָ֥ה וָעֶ֖שֶׂר שָׁנִֽים: יהושע.

וּמֹשֶׁ֗ה בֶּן-מֵאָ֧ה וְעֶשְׂרִ֛ים שָׁנָ֖ה בְּמֹת֑וֹ לֹא-כָֽהֲתָ֥ה עֵינ֖וֹ וְלֹא-נָ֥ס לֵחֹֽה: דברים.

וַיַּעַן יוֹנָתָן וַיֹּאמֶר לַאֲדֹנִיָּהוּ אֲבָל אֲדֹנֵינוּ הַמֶּלֶךְ דָּוִד הִמְלִיךְ אֶת שְׁלֹמֹה: וַיִּשְׁלַח אִתּוֹ הַמֶּלֶךְ אֶת צָדוֹק הַכֹּהֵן וְאֶת נָתָן הַנָּבִיא וּבְנָיָהוּ בֶּן יְהוֹיָדָע וְהַכְּרֵתִי וְהַפְּלֵתִי וַיַּרְכִּבוּ אֹתוֹ עַל פִּרְדַּת הַמֶּלֶךְ: וַיִּמְשְׁחוּ אֹתוֹ צָדוֹק הַכֹּהֵן וְנָתָן הַנָּבִיא לְמֶלֶךְ בְּגִחוֹן וַיַּעֲלוּ מִשָּׁם שְׂמֵחִים וַתֵּהֹם הַקִּרְיָה הוּא הַקּוֹל אֲשֶׁר שְׁמַעְתֶּם: וְגַם יָשַׁב שְׁלֹמֹה עַל כִּסֵּא הַמְּלוּכָה:וְגַם בָּאוּ עַבְדֵי הַמֶּלֶךְ לְבָרֵךְ אֶת אֲדֹנֵינוּ הַמֶּלֶךְ דָּוִד לֵאמֹר יֵיטֵב (אלהיך) אֱלֹהִים אֶת שֵׁם שְׁלֹמֹה מִשְּׁמֶךָ וִיגַדֵּל אֶת כִּסְאוֹ מִכִּסְאֶךָ וַיִּשְׁתַּחוּ הַמֶּלֶךְ עַל הַמִּשְׁכָּב: וְגַם כָּכָה אָמַר הַמֶּלֶךְ בָּרוּךְ יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר נָתַן הַיּוֹם יֹשֵׁב עַל כִּסְאִי וְעֵינַי רֹאוֹת: מלכים.

כִּי כָל יָמֵינוּ פָּנוּ בְעֶבְרָתֶךָ כִּלִּינוּ שָׁנֵינוּ כְמוֹ הֶגֶה:  יְמֵי שְׁנוֹתֵינוּ בָהֶם שִׁבְעִים שָׁנָה וְאִם בִּגְבוּרֹת שְׁמוֹנִים שָׁנָה וְרָהְבָּם עָמָל וָאָוֶן כִּי גָז חִישׁ וַנָּעֻפָה: מִי יוֹדֵעַ עֹז אַפֶּךָ וּכְיִרְאָתְךָ עֶבְרָתֶךָ: לִמְנוֹת יָמֵינוּ כֵּן הוֹדַע וְנָבִא לְבַב חָכְמָה: תהלים.

 

שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:  עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ: עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יְהוָה צְרָפָתְהוּ: תהלים.

וְאִישׁ אִישׁ מִבֵּית יִשְׂרָאֵל וּמִן הַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכָם אֲשֶׁר יֹאכַל כָּל דָּם וְנָֽתַתִּי פָנַי בַּנֶּפֶשׁ הָֽאֹכֶלֶת אֶת הַדָּם וְהִכְרַתִּי אֹתָהּ מִקֶּרֶב עַמָּֽהּ: כִּי נֶפֶשׁ הַבָּשָׂר בַּדָּם הִוא וַֽאֲנִי נְתַתִּיו לָכֶם עַל הַמִּזְבֵּחַ לְכַפֵּר עַל נַפְשֹֽׁתֵיכֶם כִּֽי הַדָּם הוּא בַּנֶּפֶשׁ יְכַפֵּֽר: ויקרא.

זה לא טוב שהרופא מאבחן שיש לכם חוסר ברזל בדם ואתם בולעים כדור ברזל שלמעשה אמור להוסיף דבר שקראו לו ברזל לדם שלכם.

החיים והמוות ביד הלשון.

להזכירכם,

בורא עולם בלל את שפת בבל כדי להרוס את בוני העיר בבל.

וַיְהִי כָל הָאָרֶץ שָׂפָה אֶחָת וּדְבָרִים אֲחָדִים: וַיְהִי בְּנָסְעָם מִקֶּדֶם וַיִּמְצְאוּ בִקְעָה בְּאֶרֶץ שִׁנְעָר וַיֵּשְׁבוּ שָׁם: וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ הָבָה נִלְבְּנָה לְבֵנִים וְנִשְׂרְפָה לִשְׂרֵפָה וַתְּהִי לָהֶם הַלְּבֵנָה לְאָבֶן וְהַחֵמָר הָיָה לָהֶם לַחֹמֶר: וַיֹּאמְרוּ הָבָה נִבְנֶה לָּנוּ עִיר וּמִגְדָּל וְרֹאשׁוֹ בַשָּׁמַיִם וְנַעֲשֶׂה לָּנוּ שֵׁם פֶּן נָפוּץ עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ: וַיֵּרֶד יְהֹוָה לִרְאֹת אֶת הָעִיר וְאֶת הַמִּגְדָּל אֲשֶׁר בָּנוּ בְּנֵי הָאָדָם: וַיֹּאמֶר יְהֹוָה הֵן עַם אֶחָד וְשָׂפָה אַחַת לְכֻלָּם וְזֶה הַחִלָּם לַעֲשׂוֹת וְעַתָּה לֹא יִבָּצֵר מֵהֶם כֹּל אֲשֶׁר יָזְמוּ לַעֲשׂוֹת: הָבָה נֵרְדָה וְנָֽבְלָה שָׁם שְׂפָתָם אֲשֶׁר לֹא יִשְׁמְעוּ אִישׁ שְׂפַת רֵעֵהוּ: וַיָּפֶץ יְהֹוָה אֹתָם מִשָּׁם עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וַיַּחְדְּלוּ לִבְנֹת הָעִיר: עַל כֵּן קָרָא שְׁמָהּ בָּבֶל כִּי שָׁם בָּלַל יְהֹוָה שְׂפַת כָּל הָאָרֶץ וּמִשָּׁם הֱפִיצָם יְהֹוָה עַל פְּנֵי כָּל הָאָרֶץ: בראשית.

האדם שאומר לכם  שהדבר שחסר לכם בדם זה ברזל יכול לאמר כל דבר שהוא רוצה, אתם לא חייבים לאשר את דברו. אל תקראו לדבר ברזל, אפשר לאמר מילה המתארת את תכונות הדבר כמו מחזק.

תבין,

מבחינתי מחיר הגז של המתווה שהמפלגה של כחלון מבקשת לאשר, מגלם בתוכו את המס שמבקשים לתת לתשובה ומשכך להופכו לאדון הארץ הזאת.

משמע,

שרון יצחק תשובה הוא הבעל הטכסא, וחברי המפלגה של של כחלון הם הפריצק’עס..

וכשבנט מתנגד לחוק העסקה ישירה הוא הפריצק’ה של הבעל טכסא גלבוע.

משלוח מלבנון לחולון מול יפו אם רואים ממזרח למערב:

 מטבע עובר לסוחר.

צריך לחשוב על כך שאדם קונה בשר מחנות חזיר משלם חמישים שקל ומקבל עודף ממוכר החזירים שלושים שקל ועם השלושים שקל הוא קונה בשלושים שקל מנורת לילה וארבע BATARIES מחנות חומרי הבנין ואחר כך בא לקוח לחנות חומרי הבנין וקונה מנורת לילה בעשרים שקל ונותן למוכר מחנות הבנין חמישים שקל והמוכר מחנות הבנין נותן לו את שלושים השקל שהגיעו אליו ממוכר החזירים דרך הלקוח שקנה אצלו אחרי שקנה ממוכר החזירים.

זה לא משנה אם אתה עושה פעולה כזאת מכוונת או לא, יש התכנות של כמעט ודאית שיגיע גם אליך כסף כזה.  גם לחנות של החרד בבני ברק יש את אותה התכנות שיגיע כסף שהיה מעט זמן בחנות החזירים.  הבחור שקונה מחנות החזירים קונה גם מקניון בני ברק.

 קסם- שבירת קסם.

המילה קסם נכנסה לשפה העברית וזאת לא מילה טובה להשתמש בה מבחינת משמעותה בתורה, אך ברור לכל שבישראל בעת הזאת משתמשים במילה לא מתוך הפירוש של מעשה קוסמים ומכשפים. בדיוק כמו המילה עצבים שבתורה משמעותה אלהים אחרים ובשפה המדוברת היום היא נחשבת לכעס.  בדיוק כמו שיש מילים באנגלית שהן נשמעות כמו בעברית אך הפירוש שלהן אינו במשמעות העברית.

למשל:

המילה HE באנגלית זה הוא אך בעברית זה היא.

וזאת שבירת קסם של המילה קסם שהוכנסה לשפה שלא בהקשרה.

עָקֹב הַלֵּב מִכֹּל וְאָנֻשׁ הוּא מִי יֵדָעֶנּוּ: אֲנִי יְהוָה חֹקֵר לֵב בֹּחֵן כְּלָיוֹת וְלָתֵת לְאִישׁ (כדרכו) כִּדְרָכָיו כִּפְרִי מַעֲלָלָיו: – ספר יִרְמְיָהוּ.

 מיהו יתום.

תבין.

אב נושא בחטאי בנו עד שנת העשרים של בנו. אחרי גיל עשרים כל בחור מפקיד כסף בעבור חטאיו שלו. כך שגבר משנת  העשרים ומעלה לחיו אינו נחשב יתום כשאביו מת.

זֶה יִתְּנוּ כָּל הָֽעֹבֵר עַל הַפְּקֻדִים מַֽחֲצִית הַשֶּׁקֶל בְּשֶׁקֶל הַקֹּדֶשׁ עֶשְׂרִים גֵּרָה הַשֶּׁקֶל מַֽחֲצִית הַשֶּׁקֶל תְּרוּמָה לַֽיהֹוָֽה: כֹּל הָֽעֹבֵר עַל הַפְּקֻדִים מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמָעְלָה יִתֵּן תְּרוּמַת יְהוָֹֽה: הֶֽעָשִׁיר לֹֽא יַרְבֶּה וְהַדַּל לֹא יַמְעִיט מִֽמַּֽחֲצִית הַשָּׁקֶל לָתֵת אֶת תְּרוּמַת יְהֹוָה לְכַפֵּר עַל נַפְשֹֽׁתֵיכֶֽם: שמות.

אני טוענת שעושים פעולות מובנות להחטאת הילדים כדי להביא באשמה את אבותיהם.

הפרצה קוראת לגנב.

בעת הזאת הנחש מהאשים את העשוק יען כי היתה פרצה בבית העשוק ולכן הוא אשם. ומשכך החל התהליך שמאשים את העשוק שלא עשה עוד מנעול בבית ומנעול אחד ובריח כבר נחשב לפרצה.

ויש את הפרצה בחוק שהטייקון זיהה ומשכך לא הובא בדין.

היצר של העני לגנוב הוא צורך שנולד יען כי העשיר לא למד להתגבר על יצריו.

בעת הזאת הפרצות מובנות. יש מצב שכל דלת נבנית עם פירצה. כמו האנדרואיד שהמתכנת שם עוד תוכנה נסתרת בתוכנה שמאפשרת ליצרן להכנס לכל טלפון שיש בו אנדרואיד – ללא סים.

 כסף כמשל- שבירת קסם.

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי מְאֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם לְהַבְדִּיל בֵּין הַיּוֹם וּבֵין הַלָּיְלָה וְהָיוּ לְאֹתֹת וּלְמוֹעֲדִים וּלְיָמִים וְשָׁנִים: וְהָיוּ לִמְאוֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם לְהָאִיר עַל הָאָרֶץ וַיְהִי כֵן: וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת שְׁנֵי הַמְּאֹרֹת הַגְּדֹלִים אֶת הַמָּאוֹר הַגָּדֹל לְמֶמְשֶׁלֶת הַיּוֹם וְאֶת הַמָּאוֹר הַקָּטֹן לְמֶמְשֶׁלֶת הַלַּיְלָה וְאֵת הַכּוֹכָבִים: וַיִּתֵּן אֹתָם אֱלֹהִים בִּרְקִיעַ הַשָּׁמָיִם לְהָאִיר עַל הָאָרֶץ: וְלִמְשֹׁל בַּיּוֹם וּבַלַּיְלָה וּלְהַבְדִּיל בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחשֶׁךְ וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי טוֹב: וַיְהִי עֶרֶב וַיְהִי בֹקֶר יוֹם רְבִיעִי: בראשית.

ברור לכל שאתה לא יכול להמשיל כל ספורות של סכום כסף (שלושה עשר שקלים ושישים אגורות בלע”ז- 13.60 , למועדים).

 CODE 27

APA- CODE

מצלעו.

תראה,

האשה נוצרה מצלעו של האיש והאיש משה באשה. וזה חוק ראשון לכל בני האדם.

כשאשה מתחתנת היא הולכת עם העם של בעלה. ילדיה כדת בעלה.

זרע עשו לא היה ארבע מאות שנה בעבדות מצרים, עשו לא שוחרר ממצרים, עשו לא קיבל את התורה.

הָעָם הָרָב הַזֶּה: נשפט- הבדלה.

וַיַּעֲלֶה עָמְרִי וְכָל יִשְׂרָאֵל עִמּוֹ מִגִּבְּתוֹן וַיָּצֻרוּ עַל תִּרְצָה: וַיְהִי כִּרְאוֹת זִמְרִי כִּי נִלְכְּדָה הָעִיר וַיָּבֹא אֶל אַרְמוֹן בֵּית הַמֶּלֶךְ וַיִּשְׂרֹף עָלָיו אֶת בֵּית מֶלֶךְ בָּאֵשׁ וַיָּמֹת: עַל (חטאתו) חַטֹּאתָיו אֲשֶׁר חָטָא לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה לָלֶכֶת בְּדֶרֶךְ יָרָבְעָם וּבְחַטָּאתוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה לְהַחֲטִיא אֶת יִשְׂרָאֵל: וְיֶתֶר דִּבְרֵי זִמְרִי וְקִשְׁרוֹ אֲשֶׁר קָשָׁר הֲלֹא הֵם כְּתוּבִים עַל סֵפֶר דִּבְרֵי הַיָּמִים לְמַלְכֵי יִשְׂרָאֵל: מלכים.

וַיָּמֹת: עַל (חטאתו) חַטֹּאתָיו אֲשֶׁר חָטָא לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה לָלֶכֶת בְּדֶרֶךְ יָרָבְעָם וּבְחַטָּאתוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה לְהַחֲטִיא אֶת יִשְׂרָאֵל:

יש הבדל בין דין על מעשה רצח לבין דין על מעשה גנבה.ומשכך יש הבדל בין חטא של אדם שידע על  מעשה מירמה ולא דיווח על הדבר לבין ידיעה על מעשה רצח ולא דיווח על הדבר.

כמובן שיש הבדל בין אדם שהוא מנהיג לבין אדם שאינו מנהיג מבחינת ידיעה על פשע כזה או אחר לבין מנהיג שיודע על פשע כזה או אחר.

יש הבדל בין פשע של מנהיג לבין פשע של אדם שאינו מנהיג.

יש קורבנות של כהנים, יש קורבנות של נשיאים, ויש קורבנות לעם.

יהודים לא מקריבים בני אדם לחטאיהם.

יש משפט נשיאים.

ויש משפט כהנים.

ויש משפט של העם.

לעתים מעשה נחשב לפשע למנהיג ואינו נחשב לפשע לאדם שאינו מנהיג.

בדיוק כמו שיש מעשה שהוא פשע אם גבר עושה אותו ואינו פשע אם אשה עושה אותו.

להזכירך, שליחיו של דוד להביא לו את בת שבע- לא הואשמו. דוד הואשם.

יש גם הבדל בין אדם שמשלמים לו כסף בעבור שתיקה לבין אדם שלא משלמים לו כסף בעבור שתיקה.

וַיָּבֹאוּ מִכָּל הָעַמִּים לִשְׁמֹעַ אֵת חָכְמַת שְׁלֹמֹה מֵאֵת כָּל מַלְכֵי הָאָרֶץ אֲשֶׁר שָׁמְעוּ אֶת חָכְמָתוֹ: וַיִּשְׁלַח חִירָם  מֶלֶךְ צוֹר אֶת עֲבָדָיו אֶל שְׁלֹמֹה כִּי שָׁמַע כִּי אֹתוֹ מָשְׁחוּ לְמֶלֶךְ תַּחַת אָבִיהוּ כִּי אֹהֵב הָיָה חִירָם לְדָוִד כָּל הַיָּמִים: וַיִּשְׁלַח שְׁלֹמֹה אֶל חִירָם  לֵאמֹר: אַתָּה יָדַעְתָּ אֶת דָּוִד אָבִי כִּי לֹא יָכֹל לִבְנוֹת בַּיִת לְשֵׁם יְהוָה אֱלֹהָיו מִפְּנֵי הַמִּלְחָמָה אֲשֶׁר סְבָבֻהוּ עַד תֵּת יְהוָה אֹתָם תַּחַת כַּפּוֹת (רגלו) רַגְלָי: וְעַתָּה הֵנִיחַ יְהוָה אֱלֹהַי לִי מִסָּבִיב אֵין שָׂטָן וְאֵין פֶּגַע רָע: וְהִנְנִי אֹמֵר לִבְנוֹת בַּיִת לְשֵׁם יְהוָה אֱלֹהָי כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה אֶל דָּוִד אָבִי לֵאמֹר בִּנְךָ אֲשֶׁר אֶתֵּן תַּחְתֶּיךָ עַל כִּסְאֶךָ הוּא יִבְנֶה הַבַּיִת לִשְׁמִי: וְעַתָּה צַוֵּה וְיִכְרְתוּ לִי אֲרָזִים מִן הַלְּבָנוֹן וַעֲבָדַי יִהְיוּ עִם עֲבָדֶיךָ וּשְׂכַר עֲבָדֶיךָ אֶתֵּן לְךָ כְּכֹל אֲשֶׁר תֹּאמֵר כִּי אַתָּה יָדַעְתָּ כִּי אֵין בָּנוּ אִישׁ יֹדֵעַ לִכְרָת עֵצִים כַּצִּדֹנִים: וַיְהִי כִּשְׁמֹעַ  חִירָם אֶת דִּבְרֵי שְׁלֹמֹה וַיִּשְׂמַח מְאֹד וַיֹּאמֶר בָּרוּךְ יְהוָה הַיּוֹם אֲשֶׁר נָתַן לְדָוִד בֵּן חָכָם עַל הָעָם הָרָב הַזֶּה:

הָעָם הָרָב הַזֶּה:

ואתה לא תגיד על הטרוריסטים מהישיבות של ההומו מוטי אלון ודרוקמן שהם טרור יהודי,  הם טרור אשכנזי מתוצרת כהנא וגנדי וכמו שאתה הורס בית של פלסטינאים, חלה עליך החובה להרוס את הבית של הטרוריסטים האשכנזים.

הם לא יהודים והם לא יכפישו את שם היהודים כמו שהם עשו בארופה ובגואטמלה.

בסופו של יום הטייקון מבקש לתפוש את כיסא בורא עולם בסיפור המסופר כמציאות חיינו והבכיר של הטייקון הוא הנחש שמבקש לספור עצמו בספורות האשה ולכן הוא מאשים את האשה שהיא פיתתה אותו..

אני טוענת שההקפדה על צניעות יתר באה במקורה כדי להרחיב את מגרש האשמות בהן מבקש הנחש להאשים את האשה כפתיינית.. כך במבקש הנחש להאשים את האשה באשמותיו.

אם נמשיך בדרך של הדוסים המעדיפה לפעול רק בהגנה, בסופו של יום האשה תמצא האשה עצמה כשהיא מכוסה כולה , וגם את העיניים היא תכסה עם משקפי שמש שחורות.

אני מציעה להתחיל במתקפה. הגיעה העת.

מלחמת הקוממיות שתיים היא מלחמת דת.

היעד – היכולת של האשה ללכת ביום שרב עם גופיא מבלי שיאשימו אותה בפתיינות. ואני מציעה סירוס לאנסים כדי שזכר ילמד להתגבר על יצריו ובכך יזכה לתואר- גבר.

כתובת החודש.

כשהיום נהיה לילה- שיר מאת העלמה מיכל כהן.

היום לא נהיה היום שהוא לא יום ולא לילה.

היום הפך ללילה.

ובלילה כמו בלילה,

הגנבים החלו לגנוב ביום והמשטרה ראתה ביום, בראות לילה.

והבתים הפכו עצים והעיר ליער.

וחיות הלילה יוצאות לטרף. ביום. ביער.

ובלילה כמו בלילה נשמע קול התן מהשיר של MASHINA.. ביום..

האאוווווווו.

השירים ודבר התוכנית.

ובמצרים לילה הגנב בשרות העשיר גונב בשכונת העוני…

ברור לך שאין הגיון שהגנבים התחילו לגנוב בשכונת העוני..

יש מצב שהעשיר יבקש מהגנב לגנוב ברעש כדי שהעניים יתעוררו וזאת תהיה סיבת הרצח…

שנצחק. שמירה.

Copyright © 2020 . All rights reserved.